Mohol to byť perfektný elektromobil pre Slovákov, no v zime sme objavili nepríjemnú vlastnosť (test KIA EV6)
Kia EV6 je prvým elektromobilom automobilky, ktorý stojí na novej koncernovej platforme E-GMP. Pred začiatkom tohto testu som si myslel, že ma už EV6 nemôže ničím prekvapiť, nakoľko ide technicky o rovnaký elektromobil, akým je Hyundai Ioniq 5. Technické riešenie platformy ako takej je síce rovnaké, no vo svete automobilov sú to častokrát detaily, ktoré odlišujú jedno či druhé auto.
Kia EV6 je rozhodne neprehliadnuteľné auto, či už svojim zovňajškom alebo interiérom. Všade, kde som s autom prechádzal, pútalo pohľady mnohých ľudí.
Elektrické SUV sme do redakcie dostali medzi prvými na Slovensku a prinášame jeden z prvých komplexných testov elektromobilu, ktorého najsilnejšou stránkou je 800 V architektúra viac ako 200 kW nabíjanie. Zároveň však EV6-ka odhalila počas zimy objavil jednu obrovskú slabinu, ktorá z najsilnejšej stránky elektromobilu robí „lepší priemer“.
V recenzii sa dozvieš:
- Aký je výkon najlepšie vybavenej Kii EV6
- Aké sú spotreby a koľko prejde EV6 na jedno nabitie
- Ako funguje nabíjanie v zimných mesiacoch
- Čo je najväčším kameňom úrazu tohto elektromobilu
- Čím vyniká EV6 nad koncernovou dvojičkou
- Aká je cena testovaného modelu
Loading…
Tá najlepšia a najvýkonnejšia konfigurácia, akú si aktuálne môžeš objednať, je EV6 vo výbave GT-Line so 77,4 kWh batériou, pohonom všetkých štyroch kolies a výkonom úctyhodných 239 kW, alebo aj 325 koní. Neskôr príde aj verzia GT, ktorá má výkon až 583 koní a z 0 na 100 km/h zrýchli za 3,5 sekundy, no a štvrť míle zvládne prejsť rýchlejšie než Ferrari California T, Porsche 911 Targa 4, McLaren 570s, Mercedes AMG GT alebo Lamborghini Urus.
Testovaná EV6 zrýchľuje papierovo z 0 na 100 km/h za 5,4 sekundy, no v teste sa mi podarilo namerať čas až 6,3 sekundy. Podpísali sa pod to nie ideálne poveternostné podmienky a predovšetkým zimné pneumatiky.
Čas je to ale stále fantastický, nedostatok výkonu či slabá jazdná dynamika v prípade Kii EV6 v testovanej konfigurácii nehrozí a toto elektrické SUV tak môžeme pokojne zaradiť medzi naozaj svižné rodinné autá.
Neočakávaj ale ostré športové jazdné vlastnosti. Kia EV6 je predovšetkým komfortné auto, čomu je nastavený aj podvozok.
Čo sa týka spotrieb, tie sú prakticky totožné s nedávno testovaným Ioniqom 5. Niet sa čomu diviť, obe autá zdieľajú rovnakú platformu, rovnaký majú dokonca aj systém, a tak mierne rozdiely v spotrebe sú spôsobené iba málinko lepšou aerodynamikou v prospech Kii.
Áno, jediný rozdiel, ktorý som si pri spotrebe všimol, bola jazda na diaľnici. EV6 dokázala jazdiť so spotrebou nižšou o zhruba 1-2 kWh/100 km, čo nie je veľa, no tento údaj jednoducho hrá v prospech väčšieho SUV. Aby som to teda zhrnul, v meste dokáže EV6 hravo jazdiť do 14 kWh/100 km, na diaľnici pri 130 km/h je to okolo 27 kWh/100 km. Pohodovým tempom do 110 km/h som dosiahol spotrebu 22 kWh/100 km.
Suma sumárum, na jedno nabitie sa môžeš spoľahnúť na diaľničný dojazd 300-350 km. To všetko ale platí pre zimné podmienky, počas testu sa totižto teploty pohybovali na bode mrazu. V mrazivé dni ma ale poriadne zaskočilo nabíjanie. Kia EV6 je schopná nabíjať sa maximálnym výkonom až do 240 kW. Veľmi šokujúce bolo preto zistenie, že v zime pri teplote pod bodom mrazu sa na takýto výkon dostaneš len veľmi ťažko, ak vôbec.
Aby sa totiž batéria mohla nabíjať plným výkonom, musí byť dostatočne zohriata. Pri rýchlom nabíjaní si elektromobil batériu zohrieva, no zrejme to nerobí dostatočne rýchlo.
Kiu EV6 som nabíjal z 10 na 100 % a počas tejto doby sa mi na 175 kW stojane auto nabíjalo maximálne výkonom 148 kW. Spočiatku bol výkon ešte nižší, a to len 50 kW, neskôr vystúpal na 80 kW a takto to šlo ďalej.
Je teda dôležité poznamenať, že v zime bude nabíjanie trvať podstatne dlhšie a Kia EV6 to z 10 na 80 % rozhodne nezvládne za udávaných 18 minút. Do 30 minút by to ale zvládnuť mala a plné nabitie tiež nebude trvať viac ako hodinu, takže to nie je až taká zásadná tragédia.
Toto všetko má ale EV6 takmer identické s Ioniqom 5 od Hyundai. Najväčšie technické a technologické zmeny sa odohrávajú v interiéri a musím povedať, že v tomto mi Kia učarovala ďaleko viac, ako bratranec z dielne Hyundai.
Infotainment budíkov, volant či head-up displej sú v oboch prípadoch totožné, Kia EV6 má ale omnoho lepšie vyriešené detaily ovládania klimatizácie, multimédií a vyhrievania/ventilácie sedadiel.
Stredová konzola v EV6 nie je pohyblivá ako v koncernovej dvojičke, čo umožnilo inžinierom integrovať do nej viaceré ovládacie prvky. Nájdeme tu teda štartovacie tlačidlo, priehradku na smartfón s bezdrôtovým nabíjaním, ale hlavne tlačidlá na vyhrievanie a ventiláciu sedadiel a volantu.
V stredovej konzole sa navyše nachádza aj pásik s ambientným osvetlením, ktorý celý interiér vizuálne posúva na skutočne vysokú úroveň. Ambientné osvetlenie v Kii EV6 je niečo, na čo sme boli doposiaľ zvyknutí iba pri prémiových automobilkách.
Veľmi dobre je vyriešená aj displej na ovládanie klimatizácie/multimédií. Jednoduchým stlačením tlačidla sa na displeji zmenia prvky, či už na nastavovanie teploty, alebo na prístup k navigácii či hudbe.
Toto riešenie je skutočne sofistikované a aj napriek tomu, že sa jedná o dotykové prvky, ktoré ja osobne v autách veľmi nepreferujem, sa mi páči a veľmi rýchlo som si naň zvykol.
Poslednou čerešničkou na torte sú svetlá. Tu poviem iba jedno veľké „ó áno“. Kórejci konečne prinášajú do Európy matrixovú technológiou a Kia EV6 je po novom Sportage ďalším zástupcom, ktorý ju má.
Dosvit svetiel je veľmi dobrý, aj zhasínanie jednotlivých segmentov funguje dobre a protiidúcich vodičov som neoslepoval, no vyrezávanie áut tu určite nefunguje tak dobre, ako v prípade nemeckých automobiliek.
Pozri si bohatú galériu fotografií Kii EV6:
VW ID.4 či Škoda Enyaq zvládajú túto funkcionalitu lepšie a ak idem v noci za iným autom, „Nemci“ lepšie osvetľujú kraje vozovky. V Kii som mal niekedy pocit, akoby diaľkové svetlá úplne zhasli, no nebolo tomu tak a iba sa vypla väčšina samostatne svietiacich segmentov.
Zhodnotenie
Kia EV6 a Hyundai Ioniq 5 sú rovnaké, no zároveň veľmi odlišné autá. Rozhodujúce slovo pri výbere medzi nimi dvoma ale bude hrať zrejme iba vkus. Ioniq 5 má veľmi svojský zovňajšok a dominujú pri ňom ostré a štvorcové tvary.
Kia EV6 je viac „guľatá“ a pôsobí svalnatejším dojmom. V jej prospech ale rozhodne hrajú matrixové svetlá, ktoré žiaľ v elektrickom SUV od Hyundai nie sú k dispozícii ani v plnej výbave.
Aj rozloženie ovládacích prvkov v interiéri podľa môjho názoru hrá v prospech EV6, no toto už môže byť iba otázka vkusu a preferencií budúceho majiteľa.
Cenovo sa oba elektromobily pohybujú v rovnakých hladinách a testovaný model Kii EV6 vychádza na 63 170 €. Toto už je ale cenová relácia, v ktorej sa pohybujú aj nemecké elektromobily v plnej výbave, takže výber sa nezužuje iba na „kórejské“ elektrické SUV.
V cenovke okolo 60 000 € je už na výber naozaj solídna ponuka elektrických SUV a vybrať sa dá už aj z nemeckých prémiových značiek. Dominantným prvkom Kii EV6 je určite nabíjanie, ktoré ale v zime nedosahuje taký výkon, ako uvádza výrobca.
Aj v mrazoch sa ale elektrická Kia dokáže nabíjať výkonom okolo 150 kW, čo je viac, než dokáže väčšina konkurenčných elektromobilov. Nabíjacia krivka ale v tomto prípade nie je taká stabilná, ako pri elektromobiloch postavených na 400 V architektúre.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Foťák a výkon ťa odrovnajú. Našli sme dokonalý smartfón, s ktorým sa vieš rozprávať po slovensky
RECENZIA Nový Captain America neuspel. Chcel sa zapáčiť všetkým, nakoniec si nezíska nikoho
Má 29 asistentov a obrovský priestor. Renault stvoril vycibrené SUV, jeho famózna spotreba a cena ma dostala
Takýto zážitok som nečakal. Nová Cupra je dokonalé SUV so silným motorom, sklame len kontroverzná vec
Ovládanie hlavou a dokonalé potlačenie hluku. Našli sme bezdrôtové slúchadlá, ktoré nebudeš chcieť dať z uší
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Trump osobitne vyzdvihol Fica na konferencii CPAC. Pozdravil ho slovami: „Ďakujem ti, Robert“
V 26 rokoch som sa stal milionárom: Investuj správne a nikdy nebudeš musieť pracovať. Tu je môj plán
Najpredávanejšie jedlo v Bystrici je držková, v Bratislave bôčik, hovorí majiteľ podniku s vysokokvalitným mäsom
Predčasné parlamentné voľby v Nemecku vyhrali kresťanskí demokrati z únie CDU/CSU, tvrdí exit poll
Tabaková sa pustila do Huliaka a nazvala ho „obéznym autolakérom“. „Ak Huliak bude minister športu, podám výpoveď“
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Ak nepredáš auto, poškodíme ti ho. Majitelia populárnej značky čelia vyhrážkam po celom svete
- Môžeš prísť o auto aj o vodičák. Polícia dostala nový prístroj, Slovákov začali kontrolovať priamo na ceste
- Stojí smiešne peniaze. Tento inteligentný hybrid prejde 1 200 km s minimálnou spotrebou
- Brzdy v autách sa radikálne zmenia. Bosch úspešne otestoval novinku na 3 300-km trase
- KVÍZ: Oplatí sa ti viac elektromobil alebo spaľovák? Vyplň tieto otázky a zisti
-
- Ak nepredáš auto, poškodíme ti ho. Majitelia populárnej značky čelia vyhrážkam po celom svete
- Brzdy v autách sa radikálne zmenia. Bosch úspešne otestoval novinku na 3 300-km trase
- Môžeš prísť o auto aj o vodičák. Polícia dostala nový prístroj, Slovákov začali kontrolovať priamo na ceste
- Ohrozených je skoro 400 000 áut. Vozidlám populárnej značky môže zlyhať dôležitý komponent
- Stojí smiešne peniaze. Tento inteligentný hybrid prejde 1 200 km s minimálnou spotrebou
-
- Ak nepredáš auto, poškodíme ti ho. Majitelia populárnej značky čelia vyhrážkam po celom svete
- Stojí smiešne peniaze. Tento inteligentný hybrid prejde 1 200 km s minimálnou spotrebou
- Môžeš prísť o auto aj o vodičák. Polícia dostala nový prístroj, Slovákov začali kontrolovať priamo na ceste
- Kia uviedla na trh elektrickú beštiu, ktorá výkonom poráža aj športiaky. Cena ťa prekvapí
- Má spotrebu 1,3 litra na 100 km a dojazd 2 000 km. Číňania predávajú neuveriteľné auto za 14 000 €
Ak chceš zhodnotiť peniaze, štát ti dá šancu. Slovensko spúšťa predaj dlhopisov
Klasickým robotom zvoní umieračik. Vedci vytvorili materiál, ktorý sa hýbe úplne sám
Súboj roka sa vyostruje. Musk a OpenAI sa hádajú o výkone svojich modelov
V reálnom čase mení tvar aj farbu. Číňania vyvinuli masku inšpirovanú známymi filmami
Vedci varujú pred veľkým problémom. DeepSeek umožňuje tvorbu škodlivého softvéru
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Trump osobitne vyzdvihol Fica na konferencii CPAC. Pozdravil ho slovami: „Ďakujem ti, Robert“
V 26 rokoch som sa stal milionárom: Investuj správne a nikdy nebudeš musieť pracovať. Tu je môj plán
Najpredávanejšie jedlo v Bystrici je držková, v Bratislave bôčik, hovorí majiteľ podniku s vysokokvalitným mäsom
Predčasné parlamentné voľby v Nemecku vyhrali kresťanskí demokrati z únie CDU/CSU, tvrdí exit poll
Tabaková sa pustila do Huliaka a nazvala ho „obéznym autolakérom“. „Ak Huliak bude minister športu, podám výpoveď“
Copyright© 2025 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené