Mohol to byť perfektný elektromobil pre Slovákov, no v zime sme objavili nepríjemnú vlastnosť (test KIA EV6)
Kia EV6 je prvým elektromobilom automobilky, ktorý stojí na novej koncernovej platforme E-GMP. Pred začiatkom tohto testu som si myslel, že ma už EV6 nemôže ničím prekvapiť, nakoľko ide technicky o rovnaký elektromobil, akým je Hyundai Ioniq 5. Technické riešenie platformy ako takej je síce rovnaké, no vo svete automobilov sú to častokrát detaily, ktoré odlišujú jedno či druhé auto.
Kia EV6 je rozhodne neprehliadnuteľné auto, či už svojim zovňajškom alebo interiérom. Všade, kde som s autom prechádzal, pútalo pohľady mnohých ľudí.
Elektrické SUV sme do redakcie dostali medzi prvými na Slovensku a prinášame jeden z prvých komplexných testov elektromobilu, ktorého najsilnejšou stránkou je 800 V architektúra viac ako 200 kW nabíjanie. Zároveň však EV6-ka odhalila počas zimy objavil jednu obrovskú slabinu, ktorá z najsilnejšej stránky elektromobilu robí „lepší priemer“.
V recenzii sa dozvieš:
- Aký je výkon najlepšie vybavenej Kii EV6
- Aké sú spotreby a koľko prejde EV6 na jedno nabitie
- Ako funguje nabíjanie v zimných mesiacoch
- Čo je najväčším kameňom úrazu tohto elektromobilu
- Čím vyniká EV6 nad koncernovou dvojičkou
- Aká je cena testovaného modelu
Loading…
Tá najlepšia a najvýkonnejšia konfigurácia, akú si aktuálne môžeš objednať, je EV6 vo výbave GT-Line so 77,4 kWh batériou, pohonom všetkých štyroch kolies a výkonom úctyhodných 239 kW, alebo aj 325 koní. Neskôr príde aj verzia GT, ktorá má výkon až 583 koní a z 0 na 100 km/h zrýchli za 3,5 sekundy, no a štvrť míle zvládne prejsť rýchlejšie než Ferrari California T, Porsche 911 Targa 4, McLaren 570s, Mercedes AMG GT alebo Lamborghini Urus.
Testovaná EV6 zrýchľuje papierovo z 0 na 100 km/h za 5,4 sekundy, no v teste sa mi podarilo namerať čas až 6,3 sekundy. Podpísali sa pod to nie ideálne poveternostné podmienky a predovšetkým zimné pneumatiky.
Čas je to ale stále fantastický, nedostatok výkonu či slabá jazdná dynamika v prípade Kii EV6 v testovanej konfigurácii nehrozí a toto elektrické SUV tak môžeme pokojne zaradiť medzi naozaj svižné rodinné autá.
Neočakávaj ale ostré športové jazdné vlastnosti. Kia EV6 je predovšetkým komfortné auto, čomu je nastavený aj podvozok.
Čo sa týka spotrieb, tie sú prakticky totožné s nedávno testovaným Ioniqom 5. Niet sa čomu diviť, obe autá zdieľajú rovnakú platformu, rovnaký majú dokonca aj systém, a tak mierne rozdiely v spotrebe sú spôsobené iba málinko lepšou aerodynamikou v prospech Kii.
Áno, jediný rozdiel, ktorý som si pri spotrebe všimol, bola jazda na diaľnici. EV6 dokázala jazdiť so spotrebou nižšou o zhruba 1-2 kWh/100 km, čo nie je veľa, no tento údaj jednoducho hrá v prospech väčšieho SUV. Aby som to teda zhrnul, v meste dokáže EV6 hravo jazdiť do 14 kWh/100 km, na diaľnici pri 130 km/h je to okolo 27 kWh/100 km. Pohodovým tempom do 110 km/h som dosiahol spotrebu 22 kWh/100 km.
Suma sumárum, na jedno nabitie sa môžeš spoľahnúť na diaľničný dojazd 300-350 km. To všetko ale platí pre zimné podmienky, počas testu sa totižto teploty pohybovali na bode mrazu. V mrazivé dni ma ale poriadne zaskočilo nabíjanie. Kia EV6 je schopná nabíjať sa maximálnym výkonom až do 240 kW. Veľmi šokujúce bolo preto zistenie, že v zime pri teplote pod bodom mrazu sa na takýto výkon dostaneš len veľmi ťažko, ak vôbec.
Aby sa totiž batéria mohla nabíjať plným výkonom, musí byť dostatočne zohriata. Pri rýchlom nabíjaní si elektromobil batériu zohrieva, no zrejme to nerobí dostatočne rýchlo.
Kiu EV6 som nabíjal z 10 na 100 % a počas tejto doby sa mi na 175 kW stojane auto nabíjalo maximálne výkonom 148 kW. Spočiatku bol výkon ešte nižší, a to len 50 kW, neskôr vystúpal na 80 kW a takto to šlo ďalej.
Je teda dôležité poznamenať, že v zime bude nabíjanie trvať podstatne dlhšie a Kia EV6 to z 10 na 80 % rozhodne nezvládne za udávaných 18 minút. Do 30 minút by to ale zvládnuť mala a plné nabitie tiež nebude trvať viac ako hodinu, takže to nie je až taká zásadná tragédia.
Toto všetko má ale EV6 takmer identické s Ioniqom 5 od Hyundai. Najväčšie technické a technologické zmeny sa odohrávajú v interiéri a musím povedať, že v tomto mi Kia učarovala ďaleko viac, ako bratranec z dielne Hyundai.
Infotainment budíkov, volant či head-up displej sú v oboch prípadoch totožné, Kia EV6 má ale omnoho lepšie vyriešené detaily ovládania klimatizácie, multimédií a vyhrievania/ventilácie sedadiel.
Stredová konzola v EV6 nie je pohyblivá ako v koncernovej dvojičke, čo umožnilo inžinierom integrovať do nej viaceré ovládacie prvky. Nájdeme tu teda štartovacie tlačidlo, priehradku na smartfón s bezdrôtovým nabíjaním, ale hlavne tlačidlá na vyhrievanie a ventiláciu sedadiel a volantu.
V stredovej konzole sa navyše nachádza aj pásik s ambientným osvetlením, ktorý celý interiér vizuálne posúva na skutočne vysokú úroveň. Ambientné osvetlenie v Kii EV6 je niečo, na čo sme boli doposiaľ zvyknutí iba pri prémiových automobilkách.
Veľmi dobre je vyriešená aj displej na ovládanie klimatizácie/multimédií. Jednoduchým stlačením tlačidla sa na displeji zmenia prvky, či už na nastavovanie teploty, alebo na prístup k navigácii či hudbe.
Toto riešenie je skutočne sofistikované a aj napriek tomu, že sa jedná o dotykové prvky, ktoré ja osobne v autách veľmi nepreferujem, sa mi páči a veľmi rýchlo som si naň zvykol.
Poslednou čerešničkou na torte sú svetlá. Tu poviem iba jedno veľké „ó áno“. Kórejci konečne prinášajú do Európy matrixovú technológiou a Kia EV6 je po novom Sportage ďalším zástupcom, ktorý ju má.
Dosvit svetiel je veľmi dobrý, aj zhasínanie jednotlivých segmentov funguje dobre a protiidúcich vodičov som neoslepoval, no vyrezávanie áut tu určite nefunguje tak dobre, ako v prípade nemeckých automobiliek.
Pozri si bohatú galériu fotografií Kii EV6:
VW ID.4 či Škoda Enyaq zvládajú túto funkcionalitu lepšie a ak idem v noci za iným autom, „Nemci“ lepšie osvetľujú kraje vozovky. V Kii som mal niekedy pocit, akoby diaľkové svetlá úplne zhasli, no nebolo tomu tak a iba sa vypla väčšina samostatne svietiacich segmentov.
Zhodnotenie
Kia EV6 a Hyundai Ioniq 5 sú rovnaké, no zároveň veľmi odlišné autá. Rozhodujúce slovo pri výbere medzi nimi dvoma ale bude hrať zrejme iba vkus. Ioniq 5 má veľmi svojský zovňajšok a dominujú pri ňom ostré a štvorcové tvary.
Kia EV6 je viac „guľatá“ a pôsobí svalnatejším dojmom. V jej prospech ale rozhodne hrajú matrixové svetlá, ktoré žiaľ v elektrickom SUV od Hyundai nie sú k dispozícii ani v plnej výbave.
Aj rozloženie ovládacích prvkov v interiéri podľa môjho názoru hrá v prospech EV6, no toto už môže byť iba otázka vkusu a preferencií budúceho majiteľa.
Cenovo sa oba elektromobily pohybujú v rovnakých hladinách a testovaný model Kii EV6 vychádza na 63 170 €. Toto už je ale cenová relácia, v ktorej sa pohybujú aj nemecké elektromobily v plnej výbave, takže výber sa nezužuje iba na „kórejské“ elektrické SUV.
V cenovke okolo 60 000 € je už na výber naozaj solídna ponuka elektrických SUV a vybrať sa dá už aj z nemeckých prémiových značiek. Dominantným prvkom Kii EV6 je určite nabíjanie, ktoré ale v zime nedosahuje taký výkon, ako uvádza výrobca.
Aj v mrazoch sa ale elektrická Kia dokáže nabíjať výkonom okolo 150 kW, čo je viac, než dokáže väčšina konkurenčných elektromobilov. Nabíjacia krivka ale v tomto prípade nie je taká stabilná, ako pri elektromobiloch postavených na 400 V architektúre.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
recenzia Konečne plug-in hybrid, ktorý dáva zmysel. Novú Škodu sme si totálne zamilovali (RECENZIA)
RECENZIA Takto sa majú robiť hry. Hrali sme novinku z ikonickej série a okamžite si ju zamiluješ
Je lepšie než autá, ktoré stoja o desiatky tisíc viac. Testoval som prelomové elektrické SUV od milovanej značky
AMD opäť zosmiešnilo Intel. Odhalili nový čip s enormným výkonom, ktorý nemá konkurenciu
Stojí 800 € a vyvoláva veľké vášne. Vyskúšal som PlayStation 5 Pro a mám jasno, či sa oplatí
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Buď ju miluješ, alebo nenávidíš. Nová Kia prichádza s vychytávkou, ktorá rozdeľuje automobilový svet
- Honda vytiahla eso z rukáva. Začala masovo vyrábať batériové články, ktoré zrazia ceny elektromobilov
- Je gigantický a má dojazd vyše 600 km. Obľúbená automobilka odhalila najväčšie auto, aké kedy vyrobili (+FOTO)
- Toto si ešte nevidel. Volkswagen začne vyrábať elektrické vozidlo, ktoré nasýti Afriku
- Bratislavu zmení na nepoznanie. Vieme, kedy by mohla po novej trati prejsť prvá električka
-
- Buď ju miluješ, alebo nenávidíš. Nová Kia prichádza s vychytávkou, ktorá rozdeľuje automobilový svet
- Honda vytiahla eso z rukáva. Začala masovo vyrábať batériové články, ktoré zrazia ceny elektromobilov
- Je gigantický a má dojazd vyše 600 km. Obľúbená automobilka odhalila najväčšie auto, aké kedy vyrobili (+FOTO)
- Toto si ešte nevidel. Volkswagen začne vyrábať elektrické vozidlo, ktoré nasýti Afriku
- Bratislavu zmení na nepoznanie. Vieme, kedy by mohla po novej trati prejsť prvá električka
-
- Výnimočný motor spasí elektromobily. Mercedes ukázal unikátny pohon, ktorý rozdrví trh
- Vyrobili ich automobilky, ktoré už neexistujú. Toto je TOP 8 áut, ktoré sa navždy zapísali do histórie
- Nikto ich nechce. Najväčšia autopožičovňa predáva 30-tisíc elektromobilov, dostali ju do miliardového mínusu
- Európske automobilky sa topia v kríze. Obviňujú EÚ z „absurdného“ zákazu, pritom za tým stojí niečo úplne iné
- Elektromobil od Xiaomi popiera fyziku. Prekonal rýchlostný rekord a dostane technológiu ako zo sci-fi
Amazon investuje ďalšie miliardy do AI. Chce zostrojiť niečo, čo tu ešte nebolo
Vysoké clá ohrozujú Atlantik. Môže za to napätie medzi USA a Európou
Zamestnanci v neistote. Technologický gigant plánuje rušenie pracovných miest
Objav, ktorý mení dejiny. Egypťania miešali magické nápoje s drogami
Drahé kovy na vzostupe. Konflikt na Ukrajine dvíha ceny zlata a striebra
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené