Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.
KIA len prednedávnom oficiálne predstavila svoj prvý elektromobil postavený na novej koncernovej modulárnej platforme E-GMP. EV6 je odrazovým mostíkom na ceste ku kompletnej elektrifikácii flotily.
KIA prostredníctvom tlačovej správu pre média zverejnila kompletný cenník všetkých verzií elektromobilu EV6 u nás na Slovensku. Najlacnejší model štartuje na sume takmer 44 000 €, cena najlepšie vybavenej verzie presahuje hranicu 60 000 €.
Ceny KIA EV6 na Slovensku:
Loading…
Koncernový bratranec novinky od Hyundai
To, ako vyzerá Kia EV6 zvonka už poznáme, fotografie nám kórejská automobilka poskytla pár týždňov. Vieme aj to, že ide o prvý model Kia postavený na koncernovej platforme E-GMP, ktorá slúži výhradne pre potreby elektromobilov.
NEPREHLAIDNI
Takto vyzerá nová elektrická éra. Kia odhalila prvé oficiálne fotografie modelu EV6
Platforma v súčasnosti poskytuje technológie, ktoré umožnia auto nabíjať s vysokým výkonom až 350 kW a 100 km dojazdu tak EV6 získa už za 5 minút, pričom nabitie na 80 % trvá 18 minút. S plnou batériou zvládne EV6 prejsť na jedno nabitie viac ako 500 km, čo podľa prezentácie predstavuje napríklad cestu z Paríža do Amsterdamu.
Vďaka kombinácii vysokého dojazdu a rýchleho nabíjania budúcemu majiteľovi EV6 odpadá starosť z toho, koľko a kde bude musieť svoj elektromobil nabíjať. EV6 môže poslúžiť aj ako núdzový zdroj energie pre domácnosť či „obrovská batéria“ napríklad pri kempovaní. Zo svojej batérie dokáže dodávať výkon 3,6 kW pre napájanie ďalšej techniky. Vďaka ťažnej sile 1 600 kg pri verzii so 77,4 kWh batériou je EV6 vhodná aj na kempovanie s obytným prívesom.
Najlacnejší model však bude vybavený iba 58 kWh batériou. K dispozícii sú potom verzie s pohonom všetkých štyroch kolies, ako aj verzia s pohonom zadných kolies.
Veľkorysí vnútorný priestor a recyklované materiály
Elektromobily vďaka absencii rôznych komponentov poskytujú omnoho väčší vnútorný priestor a inak tomu nie je ani pri Kii EV6, ktorý sa v tomto prípade dokonca vyrovná množstvu stredne veľkým až veľkým SUV.
Dominantou interiéru je obrovský zakrivený panoramatický displej, no tu to s displejmi nekončí. Ďalší displej sa nachádza pod výduchmi a slúži na ovládanie klimatizície či iných prvkov vozidla. Tento displej je „programovateľný“ a jednotlivé softvérové tlačidlá sa na ňom menia podľa toho, čo práve používateľ potrebuje.
Nechýba head-up displej s podporou rozšírenej reality, priamo na cestu sa tak vodičovi budú premietať šípky z navigácie alebo sa pomocou neho môžu zvýrazňovať rôzne objekty na ceste.
Skvelou novinkou sú tiež takzvané Zero gravity sedadlá. Sedadlá s „nulovou gravitáciou“ sa v prípade, že vozidlo stojí a napríklad sa nabíja, dokážu prepnúť do relaxačnej polohy a pasažieri si tak môžu dopriať chvíľku oddychu. V interiéri sú tiež použité rôzne recyklované materiály, vďaka čomu je Kia EV6 ešte viac ekologická.
Rýchla ako Porsche Taycan?
Kia nedávno prehlásila, že EV6 bude rýchla ako Porsche Taycan. Na dnešnej prezentácii nám toto tvrdenie ukázala v praxi, keďže Kia EV6 vo verzii GT ponúka výkon 430 kW (583 koní). Duálne motory vystrelia EV6 GT z 0 na 100 km/h za 3,5 sekundy, maximálna rýchlosť dosahuje 260 km/h. Nechýba ani špeciálny jazdný režim „GT“, ktorý nastaví auto pre čo najlepší šoférsky zážitok dotváraný unikátnou zvukovou kulisou vhodnou pre elektromobil.
Ako si teda vedie Kia EV6 GT oproti rôznym športiakom v praxi? Famózne! V šprinte na 400 m ju z konkurencie v podaní Ferrari California T, Porsche 911 Targa 4, McLaren 570s, Mercedes AMG GT a Lamborghini Urus porazil iba hyperšport od McLarenu.
Kia EV6 sa začne na vybraných trhoch predávať v druhej polovici 2021. Rezervácie už budú možné od dnešného dňa, na slovenskom webe automobilky sa však zatiaľ táto možnosť nenachádza.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Spaľováky, traste sa. Dorazilo elektrické „Géčko” s gigantickou batériou, ktoré sa točí ako tank
Tesla sa odtrhla z reťaze. Z ničoho nič odhalila nový extrémne výkonný model
Spaľováky sa dosmiali. Elektromobil konečne nabiješ rýchlejšie ako natankuješ
RECENZIA Nový Peugeot ma odrovnal. Tento elektromobil by som ale radšej mal ako spaľovák
Tesle padla sánka. Mercedes oficiálne spustil svoj sci-fi autopilot (+video)
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Slováci padli do kolien. Najlacnejší elektromobil na Slovensku je ešte lepší a lacnejší
- Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
- Ušetríš tisíce eur. Našli sme najlepší spôsob, ako kúpiť jazdený elektromobil
- Nový Peugeot ma odrovnal. Tento elektromobil by som ale radšej mal ako spaľovák
- Spaľováky sa dosmiali. Elektromobil konečne nabiješ rýchlejšie ako natankuješ
-
- Slováci padli do kolien. Najlacnejší elektromobil na Slovensku je ešte lepší a lacnejší
- Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
- Nový Peugeot ma odrovnal. Tento elektromobil by som ale radšej mal ako spaľovák
- Spaľováky sa dosmiali. Elektromobil konečne nabiješ rýchlejšie ako natankuješ
- Tesle padla sánka. Mercedes oficiálne spustil svoj sci-fi autopilot (+video)
-
- Tesle padla sánka. Mercedes oficiálne spustil svoj sci-fi autopilot (+video)
- Nový Peugeot ma odrovnal. Tento elektromobil by som ale radšej mal ako spaľovák
- Slováci padli do kolien. Najlacnejší elektromobil na Slovensku je ešte lepší a lacnejší
- Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
- Ušetríš tisíce eur. Našli sme najlepší spôsob, ako kúpiť jazdený elektromobil
Už ich vidí úplne každý. Windows 11 pridal reklamy na najotravnejšie miesto (+ako ich vypneš)
Slovak stál za Bugatti Veyron aj Rolls-Royce. Neuveríš, ktorá automobilka si ho teraz uchmatla
Nezmeškaj to: Jednu z najlepších hier 2023 si teraz zahráš za pár eur
Blížime sa k tragédii. Nadnormálne teploty spôsobili skoré nástupy životných fáz rastlín
TikTok reaguje na ultimátum EÚ, zabránila možnej pokute
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené