Mercedes rozširuje svoj rad plug-in hybridných vozidiel o tri nové modely. Ako informuje automobilka na svojom webe, jedná sa o modely CLA Coupé, CLA Shooting Brake a kompaktné SUV GLA.
Trojica týchto nových hybridných modelov tak dopĺňa už tak širokú radu plug-in hybridov, ktorú nemecká automobilka ponúka popri klasických modeloch so spaľovacími motormi. Už dávnejšie rodinu hybridov v podaní Mercedesu rozšírili aj modely z triedy A a triedy B, konkrétne sa jedná o A 250 e, A 250 e v karosárskej verzii sedan a B 250 e.

Všetky nové hybridy sú vybavené úplne rovnakým elektrickým systémom pohonu tretej generácie, čiže dosahujúpribližne rovnaké výsledky zrýchlenia, dojazdu, spotreby či emisií. Mierne odchýlky však spôsobujú rozdiely v hmotnosti a aerodynamike jednotlivých modelov.

Elektrický pohon dodáva vozidlám až 75 kW čistého výkonu. Základom je však vo všetkých vyššie spomenutých modeloch 1,33-litrový štvorvalec s výkonom 118 kW a krútiacim momentom 250 Nm. Systémový výkon noviniek predstavuje až 160 kW a krútiaci moment 450 Nm. Batéria s kapacitou 15,6 kWh sa nabije pomocou Wallboxu od Mercedesu približne za hodinu a 45 minút, na rýchlonabíjačke sa na 80 % kapacitu nabije batéria za 25 minút. Samozrejme je však aj viacstupňová rekuperácia.

Výhodou plug-in hybridov je ich schopnosť jazdiť výhradne na elektrický pohon. Mercedes sľubuje dojazd na elektrinu približne 70 km podľa štandardu NEDC a maximálna rýchlosť pri elektrickej jazde je limitovaná na 140 km/h. Zaujímavým údajom je tiež zrýchlenie z 0 na 100 km/h v prípade týchto plug-in hybridov, ktoré sa pohybuje v rozmedzí od 6,6 sekúnd v prípade najživšieho A 250 e, až po 7,1 sekúnd v prípade väčšieho SUV GLA 250 e.

Pekným údajom na papieri sú tiež hodnoty priemernej spotreby a hodnoty vyprodukovaných emisií. Už na prvý pohľad je ale asi všetkým jasné, že takéto výsledky spotreby môžeš pri bežnej jazde dosiahnuť len veľmi ťažko.
E-autá

Slováci čoraz viac kupujú elektrické autá. Ich podiel za posledný rok rapídne narástol, koľko kusov sa predalo?

ROZHOVOR Rozhovor s dlhoročným majiteľom elektromobilu: 1000 km dám aj za 10 €, spaľovák by som si už nikdy dobrovoľne nekúpil

VIDEO Nemá airbag ani ESP: Číňania predávajú v Nemecku ultra-lacný elektromobil, otrasne pohorel v bezpečnostných testoch

Priamy konkurent Škody Enyaq prichádza na Slovensko. Takéto sú ceny Volkswagenu ID.4
