Artur Driessen sa stal prvým majiteľom Tesla Model 3, ktorý na elektromobile prekročil magickú hranicu 100 000 najazdených míľ. O to, ako sa mu s autom darí, informuje na svojom Twitteri. O téme píše Electrek.
Najazdil až 100 000 míľ
Píše sa 31. marec 2016, a Artur Driessen si medzi prvými rezervoval novo predstavený Tesla Model 3. O dva roky neskôr sa elektromobilu konečne dočkal, a už počas prvých 6 mesiacov na ňom najazdil vyše 20 000 míľ (32 200 km). Aj keď to rozhodne nie je malé číslo, v skutočnosti to nie je nič v porovnaní s tým, čo na svojom elektromobile najazdil za posledný rok.
Over the past year, I have explored 48 states, visited Mexico and Canada, and done it all through the Supercharger network. Well, I used a couple of destination chargers too. Here’s to another 100k. @tesla @elonmusk @TeslaMiles @Teslarati @FredericLambert @cleantechnica pic.twitter.com/TeUXP8WhSH
— Maiden Voyage: A Voyage Without Carbon (@MCarbon) October 19, 2019
Počas ciest po USA totiž len nedávno prekročil magickú hranicu 100 000 míľ (160 000 km), a stal sa tak pravdepodobne prvým majiteľom Modelu 3, ktorému sa to za ten čas podarilo. Svoje skúsenosti poctivo dokumentoval na svojom Twitteri a blogu, a podelil sa tak o zaujímavé postrehy, ale aj o to, ako sa mu s autom darí.

Údržba bez väčších problémov
Medzi tie najdôležitejšie patrí samozrejme to, čo zaujíma takmer všetkých – údržba a opravy. Jeho Model 3 však ukazuje, že životnosť auta je na veľmi vysokej úrovni. „Pokiaľ ide o údržbu, keby som auto neujazdil k smrti, jediné čo by trebalo vymeniť sú pneumatiky. Tie mi pri vydržia v priemere 40 000 kilometrov.
Okrem nich som však musel vymeniť A-rameno, pretože keď bol nárazový vietor príliš silný, zabuchol mi dvere až na doraz a rozbili kúsok vo vnútri konštrukcie.“, povedal Driessen pre Electrek. Výmena však podľa jeho slov stála menej než 500 dolárov.

Problémy nenastali ani vo výdrže batérie, a podľa Driessena má teraz jeho Model 3 Long Range maximálny dojazd 486 až 496 kilometrov, čo je asi 2,5 % strata oproti pôvodnému písanému dojazdu vozidla, ktorý je na úrovni 500 kilometrov. To je obzvlášť pôsobivé vzhľadom nato, že ju nabíjal výhradne prostredníctvom rýchlych nabíjacích staníc Supercharger, ktoré pri dlhodobom používaní nie sú pre zdravie batérie ideálne.
Pomohli mu v tom však aj veľmi dobré nabíjacie návyky. „Len dvakrát som klesol pod 10%, a nikdy som nenechal svoje auto zapojené dlhšie, ako malo byť. Ak je Supercharger dostatočne blízko, nenabíjam viac ako 60 %, a okamžite idem na cestu, takže auto nikdy nestojí s plnou kapacitou.“, uviedol Driessen.
Ďalší vývoj Tesly Model 3 nie je rozhodne zavrhnutý ani samotnou spoločnosťou, a jej CEO, Elon Musk, dokonca v apríli tohto roka pre vozidlo stanovil niekoľko naozaj ambicióznych cieľov.
Podľa Muska je totiž Model 3 postavený tak, že jeho celková výdrž je na úrovni až 1 600 000 kilometrov, pričom batéria vozidla má mať životnosť od 480 000 do 800 000 kilometrov, čomu Driessenove určite pridávajú na váhe.
Elektromobilita

ROZHOVOR Rozhovor s dlhoročným majiteľom elektromobilu: 1000 km dám aj za 10 €, spaľovák by som si už nikdy dobrovoľne nekúpil

VIDEO Nemá airbag ani ESP: Číňania predávajú v Nemecku ultra-lacný elektromobil, otrasne pohorel v bezpečnostných testoch

Slovenský Sygic kraľuje: Unikátna funkcia z navigácie už obsahuje státisíce nabíjačiek po celej EÚ

Žiadne sci-fi, ale reálny produkt. Číňania vyrobili revolučnú batériu pre elektromobily, ktorá sa nabije za 5 minút
