Legendárny výrobca superšportov končí so spaľovákmi. Bez batériového pohonu už nevyrobí žiadne auto
Sú automobilky, pri ktorých nástup elektromobility vieme „prekusnúť“, no potom sú tu také, pri ktorých si auto bez výkonného spaľovacieho motora nevieme predstaviť. Medzi takýchto výrobcov patrí aj automobilka Lamborghini, ktorá ohlásila koniec modelov s čisto spaľovacími motormi, informuje Electrek.
Emisné ciele sú jednoducho neúprosné a svoju daň si vyberajú aj v radoch tých najluxusnejších výrobcov áut. Aj keď značka Lamborghini patrí pod krídla koncernu VW, pod kapotou týchto áut sa väčšinou ukrývali vlastné motory a nie žiadne koncernové deriváty.
Samozrejme, aj v radoch Lamborghini sa nájdu výnimky ako SUV Urus, ktoré zdieľa rovnaký motor napríklad s Audi RS Q8, RS6 či RS7. Urus ale nie je to „Lambo“, na ktoré je automobilka hrdá.

Autá s dušou tohto talianskeho výrobcu ukrývajú pod svojou kapotou druhú generáciu legendárnej V12, ktorá má svoj špecifický zvuk a jazdný prejav. Onedlho ale aj tento objemný, 6,5-litrový benzínový motor môže upadnúť do zabudnutia.
Každé ďalšie nové „Lambo“ už ako hybrid či elektromobil
Straty legendárnej V12 sa zatiaľ obávať nemusíme. Tento špičkový motor z dielne Lamborghini zostane aj naďalej „srdcom“ tých najrýchlejších a najluxusnejších modelov.
Tento rok sa ešte dočkáme nových modelov s čisto spaľovacím motorom, no od roku 2023 bude v každom jednom „Lambo“ spaľováku dopomáhať aj elektromotor.
Taliansky výrobca superšportov bude vyrábať hybridné, ale aj plug-in hybridné motorizácie. Ako uvádza portál AutoCar, v roku 2023 sa dočkáme hybridného nástupcu modelu Aventador, v roku 2024 príde Urus ako plug-in hybrid a v roku 2025 uvidíme Huracán v hybridnom prevedení.

Čistý elektromobil z dielne Lamborghini by mal na trh prísť okolo roku 2028 a riaditeľ automobilky potvrdil, že toto vozidlo bude štvordverové. Pôjde tak buď o SUV na štýl Urus, alebo o GT na štýl Audi e-tron GT či Porsche Taycan.
S hybridmi už skúsenosti má
Automobilka Lamborghini už skúsenosť s hybridným pohonom má a aj vďaka nemu dokázala vytvoriť svoj doposiaľ najvýkonnejší model, ktorým je Lamborghini Sián. Ten pod kapotou skrýva výkonný 12-valec s objemom 6,5 litra s krútiacim momentom 720 Nm z modelu Aventador SJV, ktorý je upravený na 774 konských síl. Pri jazde mu vypomáha 48-voltový elektromotor s výkonom 33 konských síl.

Spojením týchto pohonov tak tento superšport ponúka hybridných 807 koní, čím prekonáva aj doteraz najrýchlejšie Lamborghini Aventador SJV so 770 konskými silami. Všetok výkon sa na cestu prenáša prostredníctvom 7-stupňovej automatickej prevodovky.
To všetko je skombinované so zadným mechanickým samosvorným diferenciálom a pohonom všetkých kolies. Samotná akcelerácia tejto novinky nie je v porovnaní s Aventadorom SJV omnoho lepšia a v skutočnosti je identická, teda 2,8 sekundy pri zrýchlení z 0 na 100 km/h.
Nový Sian však vyhráva v akcelerácii z 30 na 60 km/h a zo 70 na 120 km/h, ktorú zvládne už za 0,2 s, respektíve 1,2 sekundy, informuje Motor1. Maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 350 km/h.

Podobnú hybridnú sústavu získal aj reinkarnovaný model Lamborghini Countach, ktorý bude navyše poriadnou exkluzivitou, vyrobia totiž z neho iba 112 kusov. Toto číslo si vedenie automobilky len tak nevymyslelo, ide totiž o referenciu na označenie pôvodného modelu Countach LP-112.
Nielen počet vyrobených kusov, ale aj cena pridáva autu na poriadnej exkluzivite. Nové Lamborghini Countach sa bude predáva za 2,24 milióna eur. Limitovaný počet kusov však časom môže jeho cenu vystreliť ešte vyššie.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku

Konzervatívci dali zbohom nafte. Susedia Slovenska už kupujú viac elektromobilov

ROZHODNUTÉ: Európska únia povolí. Zákaz spaľovákov sa odkladá, ide o pyrrhovo víťazstvo

Tesla zhorela na celej čiare. Ak si chceš kúpiť jazdenku, týmto modelom sa oblúkom vyhni

Elektromobilom namontujú výfuk. Stellantis má bizarný patent, ktorý vyrieši veľký problém áut
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Musia okamžite konať. Známu automobilku čaká kvôli elektromobilom strata až 19,5 miliárd dolárov
-
- Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Musia okamžite konať. Známu automobilku čaká kvôli elektromobilom strata až 19,5 miliárd dolárov
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
