Lacné autá skončia, nedokážeme ich vyrobiť. Renault je zhrozený zo zákazu EÚ pre spaľováky
Všetky veľké automobilky sa aktuálne sústreďujú len na jedno – na moment, kedy sa skončí predaj áut so spaľovacími motormi. Európska únia plánuje zákaz predaja spaľovákov do roku 2035, no francúzsky Renault žiada odklad. Zákazníkom chce dať viac času a ešte pár rokov im ponúkať lacné vozidlá so spaľovacími motormi, informuje portál Electrek.
Európska únia si stanovila rok 2035 ako zlomový a od tohto roku si už v Európe podľa všetkého kúpiš iba auto s nulovou produkciou emisií. Väčšina automobiliek sa s týmto plánom jednoducho zmierila a robí všetko preto, aby do daného roku vyrábala už iba elektrické vozidlá.
Stále sú tu však automobilky, ktoré sa jednoducho spaľovákov nechcú vzdať. Jednou z takýchto automobiliek je aj Renault, respektíve jej dcérska spoločnosť Dacia.
S nástupom elektromobility lacné autá končia
Skupina Renault neberie elektrifikáciu na ľahkú váhu, veď predsa Renault Zoe je jedným z najpopulárnejších elektromobilov v Európe. Na konferencii IAA v Mníchove nám dokonca automobilka oficiálne odhalila elektrický Renault Megane E-Tech, ktorý stojí na novej dedikovanej platforme pre elektromobily.
Nie je to teda o tom, že by Renault nevedel alebo nechcel vyrábať elektromobily. Vedúci predstavitelia koncernu si skôr myslia, že so zákazom predaja spaľovákov v roku 2035 sa skončí aj éra skutočne lacných áut.
Na tento zákaz by podľa slov Gillesa Leborgneho, hlavného inžiniera skupiny Renault, doplatila najmä najlacnejšia automobilka Dacia, píše AutoExpress. Tá prináša zákazníkom autá za bezkonkurenčné ceny, čo by pochopiteľne v segmente elektromobilov nebolo možné.
Skvelým príkladom je nová elektrická Dacia Spring. Tento malý mestský elektromobil síce stojí niečo málo cez 16 000 €, no jedná sa o jednu z najdrahších a zároveň najmenších Dacií na trhu, a to všetko iba kvôli tomu, že sa jedná o elektromobil.
Teraz si predstav, koľko by stál taký elektrický Duster, ktorý je omnoho väčší a ktorý poskytuje oveľa univerzálnejšie a lepšie jazdné vlastnosti, než malý Spring.
Nejde teda o to, že by skupina Renault nemala technológie a prostriedky na vývoj a výrobu elektromobilov. Podľa Leborgneho ich ešte nedokážu vyrábať cenovo dostupné a nestane sa tak ani do roku 2035. Práve preto žiada automobilka odložiť zákaz predaja spaľovákov aspoň o 5 rokov, teda najskôr do roku 2040.
Aby si mohla Dacia udržať extrémne nízku cenovú dostupnosť, musí ťažiť z už dobre overených technológií Renaultu. Najskôr sa tak dočkáme mild hybridných Dacií, neskôr prídu klasické hybridy a plug-in hybridy a až potom môžeme očakávať plnú elektrifikáciu automobilky s rumunskými koreňmi.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Klinec do rakvy spaľovákom. Elektrický Mercedes prešiel v teste viac ako 1300 km bez nabíjania
Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
2 000 koní, strhujúce zrýchlenie a šialené ceny. Toto je TOP 10 najdrahších elektromobilov sveta
Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Slováci prídu o 3 dni pracovného pokoja. Po kritike opozície a cirkvi je v hre náhrada za 6. január
Päť potravín, ktoré ničia tvoj mozog: Lekárka odhalila, čo nikdy neje, preto zostáva mladá a plná energie
Európska únia čelí rekordným dlhom: Nové dáta ukázali, kto sa ocitol v prvej desiatke najzadlženejších štátov (REBRÍČEK)
Nespavosť devastuje telo aj myseľ, varujú odborníci. Vedci odhalili desivú pravdu o nedostatku spánku
Mozgová hmla ťa oberá o schopnosť myslieť. Lekár odhalil štyri jednoduché riešenia
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Nový radar s AI zarazil vodičov. Nemeria však rýchlosť, dáva mastné pokuty za niečo úplne iné
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
- Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
- Nový radar s AI zarazil vodičov. Nemeria však rýchlosť, dáva mastné pokuty za niečo úplne iné
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Európske automobilky sa otriasajú. Šéf Stellantisu poslal Bruselu tvrdý odkaz, čas sa kráti
- Nemci na diaľnici prekvapili: Hoci môžu jazdiť neobmedzenou rýchlosťou, toto je realita
Nenápadný faktor nás oberá o miliardy eur: Európska únia je pod tlakom extrémnych javov, ničia ekonomiku štátov
Slováci v tom majú jasno: Táto vec najviac znečisťuje ovzdušie v našej krajine
Americký gigant má na krku vážny problém. Na pôde východnej mocnosti porušil dôležitý zákon
Izolujú sa od sveta. Táto krajina svoj jadrový status zakotvila v zákone, Západ je v obavách
Klimatický šok: Fosílne palivá ich devastujú, verný spojenec Západu stojí pred nezvratnou skazou
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP