Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Tesla nie je známa iba tým, že významne spopularizovala elektromobilitu a dnes vyrába jedny z najlepších elektromobilov, čo sa týka dojazdu.

Kalifornská automobilka je, žiaľ, neslávne známa aj mizernou kvalitou či prístupom k opravám svojich vozidiel.

Svoje o tom vie aj dlhoročná zákazníčka z USA, ktorá upozornila na zhoršujúcu sa kvalitu a márne domáhanie sa opravy svojej Tesly Model X. Na tému upozornil český portál Autoforum.

Nejde o poruchovosť, ale skôr o kvalitu servisu

Aby sme Tesle nekrivdili, je pravda, že pokaziť sa môže každé auto, aj to „precízne nemecké“. Automobilky ale neustále pracujú na tom, aby zvyšovali kvalitu svojich vozidiel a zlepšovali prístup k zákazníkom, napríklad aj prostredníctvom služieb v servisoch.

Tesla

Američanka Seun Han tvrdí, že v tomto smere Tesla zastala na jednom bode a kvalita jej elektromobilov sa nielenže nezlepšila, ale dokonca v priebehu posledných rokov výrazne klesla. To je, samozrejme, vysoko subjektívne hodnotenie, no o viacerých nepochopiteľných krokoch servisu v posledných týždňoch a mesiacoch písali aj my.

Z jej Telsy je „nebezpečné auto“

Seun je však dlhoročnou zákazníčkou Tesly a nový Model X Plaid je v poradí už jej tretí elektromobil od tejto automobilky.

Na svojom twitteri informovala, že tretí rad sedadiel v jej Tesle Model X vôbec nie je pevne uchytený a drží  “iba na nejakých kábloch”. Problém si všimla zhruba mesiac po prevzatí auta a tak 8. februára kontaktovala mobilný servis.

Technici si auto prevzali až 28. marca a pre Seun začali týždne čakania bez auta za viac ako 120 000 €. Model X sa jej domov vrátil až 21. apríla, no absolútnou čerešničkou na torte bolo, že problém, pre ktorý jej auto zobrali do servisu, technici vôbec neodstránili.

Nie je to prvý prípad

Tesla a servisné úkony sú kapitola sama o sebe a toto  nie je prvý prípad, kedy mechanici odviedli “fušerácku” prácu. Bizarný prípad spred pár týždňov, kedy žene v USA dodali elektromobil Tesla Model 3 bez brzdovej platničky, očividne nebol jediný. Pár týždňov na to sme informovali o ďalšom podobnom prípade.

Majiteľ elektromobilu Alex vtedy na chybu auta neprišiel ihneď. Mechanické brzdy totiž príliš často nezapájal a čo najviac využíval rekuperáciu elektromobilu. Po čase sa však začali objavovať nepríjemné zvuky pri brzdení a tak zamieril do servisu.

Technici tentokrát chybu priznali a zákazníkovi oznámili, že mu chýba brzdové obloženie. Kotúč a brzdové strmene sa však počas používania bez brzdového obloženia značne poškodili, čo však už mechanici v autorizovanom servise nijako neriešili.

April G/Twitter

Na poškodený strmeň jednoducho nahodili brzdovú platničku a zrejme si mysleli, že problém s autom je tak vyriešený. Poškodený kotúč a strmeň však robil problémy aj naďalej.

Jazda takýmto autom môže byť nebezpečná a poškodený brzdový kotúč sa môže prehrievať. To sa zrejme dialo aj v Alexovom prípade. Pri brzdení mu totiž auto zobrazilo varovanie s problémom brzdovej kvapaliny.

Servis preto navštívil znova a až na druhýkrát mu vymenili celý brzdový systém. Mechanici Tesly sa tak znova pekne vyfarbili a svojou prácou teoreticky ohrozili bezpečnosť Alexa a jeho rodiny.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú