Krutá realita strát pri výrobe elektromobilov: Ani druhý najpredávanejší model sveta automobilke nezarába
Elektrické autá sú niečo nové a všetko nové niečo stojí. V prvom rade však za to platia automobilky, ktoré investujú do vývoja a nových výrobných technológií a aj napriek tomu, že sú elektrické autá podstatne drahšie než spaľováky, automobilkám neprinášajú takmer žiaden zisk. To je dokonca prípad aj druhého najpredávanejšieho elektromobilu na svete, informoval portál Xcar.
Jedinou automobilkou, ktorá sa v segmente elektromobility pohybuje v plusových číslach, je Tesla, no aj tá bola dlhé roky na svojich autách stratová. Model 3 je najpredávanejším elektromobilom na svete, no ani tento elektromobil by Tesle nezarábal, ak by automobilka nepredávala emisné kredity iným výrobcom, ktoré ešte stále produkujú aj modely so spaľovacími motormi.
Ani druhý najpredávanejší elektromobil na svete, ktorý je navyše ešte extrémne lacný, automobilke takmer nič nezarába. Ide o mestské elektrické auto Hongguang MINI EV, ktoré sa vyrába v Číne a ktoré sa u nás v Európe predáva pod rôznymi inými názvami.
Zisk na jednom aute nižší ako má Apple na jednom iPhone
Téme sa venoval aj český portál Autoforum.cz. Wuling Group, výrobca tohto ultralacného elektromobilu, má podľa informácií zarobiť na každom predanom vozidle iba 89 yuanov, čo je v prepočte 11,50 €.
To je skutočne smiešna suma aj napriek tomu, že toto auto sa predáva za cenu okolo 3700 €. Veď to aj výrobcovia smartfónov majú na svojich zariadeniach omnoho vyššiu maržu.
Automobilke sa však tento prístup aj tak vypláca, v podstate vo veľkom ťaží z toho, z čoho ťaží aj Tesla – predaj emisných kreditov. Čína totiž spoločnosti Wuling Group zaplatí za každý predaný elektromobil 3000 yuanov, čo je 390 €.
NEPREHLIADNI
Žiadna Tesla ani nemecká prémiovka, najobľúbenejší elektromobil Číny stojí menej ako 4000 €
Suma sumárum tak automobilka zarobí na každom aute niečo málo cez 400 €. Stále to nie je žiadna sláva, no výrobca malého mestského elektromobilu verí, že sa vďaka vysokým predajom dostane viac do povedomia a neskôr si budú zákazníci kupovať aj ich drahšie a lepšie vybavené modely, na ktorých už bude marža podstatne vyššia.
Odhaduje sa, že od začiatku tohto roka sa globálne predalo viac ako 400 000 kusov elektromobilu Hongguang MINI EV. Parametrami nejde o žiaden trhač asfaltu a ani kráľa v dojazde na jedno nabitie, no na mestské jazdenie výkon a kapacita batérie bohate stačia.
Najmenší štvormiestny elektromobil na svete je poháňaný motorom s výkonom 13 kW a dosahuje maximálnu rýchlosť 100 km/h. Dĺžka je situovaná na 2917 mm, šírka na 1493 mm, výška na 1621 mm a dĺžka rázvoru kolies dosahuje 1940 mm. Zadné sedadlá sa dajú sklopiť, čím vznikne batožinový priestor s objemom 741 l.
Podľa Insideevs je Hongguang Mini v ponuke v 3 verziách s dvomi rôznymi kapacitami batérie. Základný model je vybavený 9,2 kWh batériou s dojazdom 120 km podľa domácej čínskej normy NEDC. Najdrahšia verzia disponuje batériou s kapacitou 13 kWh a dojazdom 170 km.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Slovensko zlyhalo v elektromobilite na celej čiare. Štát dostal tvrdý výprask od vlastného úradu
Bentley ukázal elektrickú beštiu s výkonom tanku. Vedľa nej vyzerá nový Jaguar ako hračka
Slováci stále nostalgicky veria emisnému bludu. Spaľováky zhoreli do tla v najnovšej štúdii
Volvo stvorilo rodinné auto do vojny. A stále vie jazdiť na elektrinu
Dojazd 3 000 km a batéria nabitá za 5 minút? Huawei vymyslel technológiu, ktorá búra hranice
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Slováci si polepšia: Budú mať vyššie výplaty, aj keď im zamestnávateľ nepridá
Umelá inteligencia mi ušetrila 780 eur mesačne. Nie je to hype, zjednodušilo mi to život
4 kúpaliská a vodné plochy, kde sa radšej nekúp. V obľúbenej lokalite bol potvrdený výskyt parazitov (ZOZNAM)
„Sme pripravení predať milión áut ročne.“ Tím startupistov ide zmeniť jeden z najkonzervatívnejších trhov v Európe
Firmy sa chystajú na nástup generácie Alfa: „Manažér už nebude autorita, ale game master“
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- Slovensko zlyhalo v elektromobilite na celej čiare. Štát dostal tvrdý výprask od vlastného úradu
- Slováci stále nostalgicky veria emisnému bludu. Spaľováky zhoreli do tla v najnovšej štúdii
- V Európe sa vylodili tisícky čínskych elektromobilov. Doviezla ich obrovská loď so šokujúcim pohonom a výkonom
-
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- Slováci stále nostalgicky veria emisnému bludu. Spaľováky zhoreli do tla v najnovšej štúdii
- V Európe sa vylodili tisícky čínskych elektromobilov. Doviezla ich obrovská loď so šokujúcim pohonom a výkonom
- Slovensko zlyhalo v elektromobilite na celej čiare. Štát dostal tvrdý výprask od vlastného úradu
-
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- V Európe sa vylodili tisícky čínskych elektromobilov. Doviezla ich obrovská loď so šokujúcim pohonom a výkonom
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
- Hyundai a Kia spustili masívne zľavy po celom svete. Autá zlacneli aj o desaťtisíce eur
- Stalo sa jej to najhoršie. Žena si kúpila lacný elektromobil, po roku ním nedôjde ani do práce
Trump mení stratégiu: Zbrane pre Ukrajinu pôjdu cez NATO, voči Rusku chystá zásadné vyhlásenie
Takto sa zneužíva home office. Odborári odhalili praktiky, ktoré sa ťa môžu týkať
Očkovanie neodmietali nevzdelaní. Nová štúdia odhalila iný faktor
Tržby TSMC prekonali očakávania. Čipy pre AI lámu rekordy
Slovensko má najdrahšie palivá v regióne. Analytici majú vysvetlenie
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP