Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Koncern Stellantis oznámil dátum, od kedy bude v Európe predávať už iba elektrické autá.

Paradoxom je, že samotný CEO Carlos Tavares je proti rýchlemu nástupu elektromobilov a patrí k vôbec najhlasnejším kritikom súčasnej politiky a cieľov EÚ. Ako informuje portál InsideEVs, nový dátum konca predaju spaľovákov v Európe je veľmi blízko.

Tavares tvrdí, že rýchly nástup elektrifikácie bude pre mnohé automo informácia, že v Európe ukončí  Stellantis predaj spaľovákov už v roku 2026.

FonTech

Od tohto dátumu totiž chce koncern v rámci všetkých zapojených automobiliek (Peugeot, Citroën, Fiat, Alfa Romeo či Opel) predávať aj na našom trhu už iba elektrické autá. To sú necelé štyri roky a ide tak o jeden z najambicióznejších plánov elektrifikácie spomedzi všetkých veľkých automobiliek v Európe.

Do roku 2030 predstavia 75 čisto elektrických modelov

Plány koncernu Stellantis sú vskutku ambiciózne. Od roku 2024 predstavia popri každom novom spaľovacom modeli aj jeho čisto elektrickú alternatívu a do roku 2030 chcú mať vo svojom portfóliu minimálne 75 čisto elektrických modelov, pričom ročne plánujú predávať minimálne 5 miliónov elektromobilov.

V roku 2038 bude celý koncern Stellantis uhlíkovo neutrálny. Všetky tieto informácie sú celkom prekvapivé, nakoľko Tavares, i keď nepriamo, no pomerne razantne odsudzuje tiež elektrifikáciu ako takú. Zrejme mu nič iné nezostáva a boj proti tomuto trendu by bol márny.

Náklady na výrobu elektromobilu sú vyššie až o 50 %

Tavares minulý týždeň znovu vyhlásil, že náklady na výrobu elektromobilu sú v porovnaní s konvenčným vozidlom vyššie o 40 až 50 %. Údajne neexistuje spôsob, akým by tieto dodatočné náklady nezaplatili zákazníci, čo je absolútne logické.

„Neexistuje spôsob, ako môžeme preniesť 50 % dodatočných nákladov na konečného spotrebiteľa, pretože väčšina strednej triedy to nebude schopná zaplatiť,“ upozornil.

Ak by elektrické autá stáli o 50 % viac, stredná trieda by na ne jednoducho nemala. Tavares však prezradil niekoľko krokov, ktorými chce vyššie výrobné náklady eliminovať.

TASR

Tým prvým je zvýšenie produktivity o 10 % ročne namiesto pôvodných plánov, kedy chceli produktivitu zvyšovať o 2-3 %. Spoločnosť taktiež mení model predaja, bude mať väčšiu kontrolu nad samotnými dealermi a prevezme aj niektoré ich úlohy. Tým sa prevedie časť ziskov na samotnú automobilku.

Na záver chce Stellantis previesť vyššie náklady na samotných dodávateľov. Až 85 % hodnoty auta totiž tvoria vonkajšie komponenty. Všetky tieto kroky majú mať za cieľ, že predajné ceny elektromobilov oproti cenám spaľovákom nenarastú vôbec, alebo len minimálne.

Stellantis totiž musí udržať ceny nových áut na takej úrovni, aby si ich mohla bez problémov dovoliť aj stredná trieda.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú