Veľký rebríček dojazdu elektromobilov. Na tróne nečakaná značka, pozri si veľkú tabuľku desiatok modelov
Väčšina vodičov z vlastnej skúsenosti vie, koľko prejde na plnú nádrž na svojom spaľováku. Mnohým ľudom však stále chýba predstava o tom, koľko moderné elektromobily dokážu prejsť na jedno nabitie.
Veľký test dojazdu elektromobilov
Aj preto nemecký autoklub ADAC pred pár dňami vydal nový, respektíve aktualizovaný test elektromobilov, v ktorom sa bližšie pozrel na dojazd aktuálne predávaných modelov. Hoci stále platí, že čím väčšia je kapacita batérie, tým ďalej elektromobil dôjde, nejde o jediné podstatné kritérium. Pri výbere je totiž potrebné zohľadniť aj efektivitu, či príkon motora.
Práve nízka efektivita v prvej generácií elektromobilov bola pre mnohých ľudí obrovským strašiakom. Táto téma je však aktuálne v centre pozornosti mnohých výrobcov, čo sa v pozitívnom smere odrazilo aj na nových modeloch. Dôkazom je aj spomínaný test autoklubu ADAC, ktorý sa pozrel na dojazd vozidiel všetkých cenových kategórií.
Elektromobily boli porovnané v realistických podmienkach v tzv. „teste ADAC Ecotest“, ktorý musia absolvovať všetky vozidlá za štandardizovaných podmienok. Ako sa ukázalo aj nedávno v teste, modely z Kórey ukázali, že na dosiahnutie veľkého dojazdu nie je potrebné mať vždy auto s najväčšou kapacitou batérie.
Príkladom môže byť Kia e-Soul, či Hyundai Kona Elektro, ktoré disponujú iba 64 kWh batériu, no i tak na jedno nabitie dokážu prejsť poriadne dlhú trasu.
Hanbiť sa nemusí ani Renault Zoe s 52 kWh batériou, ktorý v teste prešiel viac ako 335 km. Aktuálnym lídrom je ale BMW iX, ktoré v ADAC Ecoteste prešlo 610 km. BMW v tomto prípade ťaží ako z efektivity pohonu, aerodynamiky ale samozrejme i 105 kWh batérie.
Tým vôbec najefektívnejším, či najúspornejším vozidlom je Hyundai Ioniq 6, ktorý na 100 km spotrebuje len 15,5 kWh. Na druhom mieste skončila Kona Elektro, ktorá na 100 km spotrebuje 16,7 kWh.
Vo všeobecnosti však ADAC vyzdvihuje najmú juhokórejské automobilky, ktoré sú dôkazom toho, že aj s relatívne malými batériami je možné vyrobiť EV s veľkým dojazdom.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Agresívna expanzia EV pokračuje: Čínska značka spúšťa predaj v Nemecku, chce konkurovať BMW a Audi

Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok

Prejde 1 100 km a pod kapotou bude mať 2-litrový štvorvalec. Slávna značka „sa vykašľala" na čisté EV

Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”

Mám si kúpiť elektromobil alebo hybrid? Zistili sme, ktorý typ vozidla je pre Slovákov najvýhodnejší
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Keď Buffett sedí na hotovosti a Zuckerberg stavia bunker, niečo sa deje. Miliardári sa pripravujú na kolaps
PREMIUMFinančná expertka otvorene: Budúci vývoj akcií nevie predpovedať nik, toto sú pravidlá správneho investovania (ROZHOVOR)

Experti varujú: Vírus H5 má potenciál spustiť globálnu pandémiu. Úmrtnosť je 48 % a nemáme proti nemu imunitu

Slovenský šport prišiel o legendu. Zomrel šampión dráhovej cyklistiky a kulturistiky

Snehová búrka mieri na Európu. Slovensko pocíti jej prvé príznaky už o pár dní
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Agresívna expanzia EV pokračuje: Čínska značka spúšťa predaj v Nemecku, chce konkurovať BMW a Audi
- Jeho palivo je zadarmo. Známa značka stvorila vozidlo s kurióznym, no geniálnym pohonom
-
- Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Mám si kúpiť elektromobil alebo hybrid? Zistili sme, ktorý typ vozidla je pre Slovákov najvýhodnejší
- Jeho palivo je zadarmo. Známa značka stvorila vozidlo s kurióznym, no geniálnym pohonom
-
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Mám si kúpiť elektromobil alebo hybrid? Zistili sme, ktorý typ vozidla je pre Slovákov najvýhodnejší
- Ferrari si patentovalo motor, ktorý popiera zdravý rozum. Poháňa ho vodík a odoláva gravitácii
Technologická elita zažije prudký skok. OSN vydala zdrvujúce varovanie o umelej inteligencii
Analytik: Mýtus o „veľkej ruskej ofenzíve“ sa rozpadol. Kľúčový faktor donúti Rusko rokovať o mieri
Slovensko zažíva zlom v mobilných sieťach. 5G pokrytie populácie šokujúco vystrelilo
Temu a Shein to majú spočítané. Ich veľký konkurent chystá v Európe nečakaný zvrat
Obrovská blamáž nemeckej armády. Z kamióna ukradli 20-tisíc kusov munície
Susedná krajina sa stáva vesmírnou veľmocou. Ich satelity už na Zem posielajú prvé dáta
Európa stojí pred najdrahším rozhodnutím desaťročia. Ak nepomôže Ukrajine, stratí 1,8 bilióna dolárov
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Keď Buffett sedí na hotovosti a Zuckerberg stavia bunker, niečo sa deje. Miliardári sa pripravujú na kolaps
PREMIUMFinančná expertka otvorene: Budúci vývoj akcií nevie predpovedať nik, toto sú pravidlá správneho investovania (ROZHOVOR)

Experti varujú: Vírus H5 má potenciál spustiť globálnu pandémiu. Úmrtnosť je 48 % a nemáme proti nemu imunitu

Slovenský šport prišiel o legendu. Zomrel šampión dráhovej cyklistiky a kulturistiky

