Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Kanadský výrobca automobilových súčiastok Magna prišiel s inováciou pre elektrické autá, ktorá dokáže predĺžiť ich dojazd o takmer 10 % vďaka pomerne jednoduchej, no šikovnej technológii. Ako totiž informuje portál Green Car Reports, Magna chce poskytovať súčiastku na mechanické odpájanie elektromotorov od zvyšku pohonnej sústavy v čase, keď ich netreba. Firma však nie je jediná s podobným plánom.

Pre elektromobily aj hybridy, malé aj veľké

Novinkou od spoločnosti Magna je technológia s označením eDecoupling v podobe elektromechanického zariadenia, ktoré je umiestnené medzi elektromotorom a hnacím hriadeľom. Zariadenie má slúžiť ako automatická spojka, ktorá odpojí elektromotor, keď nie je potrebný. Aktivácia má trvať menej než 100 ms a dokáže predĺžiť dojazd až o 9 %, čo rozhodne nie je zanedbateľné.

Pri dnešných elektromobiloch má šancu predĺžiť dojazd až o 40 a viac kilometrov, no pri niektorých vlajkových lodiach sa pozeráme aj na výrazne viac. Podľa firmy má byť toto zariadenie užitočné pre elektromobily rôznych veľkostí, vrátane SUV a ľahkých úžitkových vozidiel, aj hybridné autá. Výroba má prebiehať v Rakúsku a na začiatok firma poskytne tieto diely na niekoľko modelov prémiovej nemeckej značky.

Magna

Magna v tlačovej správe vysvetľuje, že sa jej podarilo zmenšiť rozmery tohto zariadenia dostatočne na to, aby bolo možné ho aplikovať naprieč rozdielnymi modelmi s rôznymi požiadavkami. Firma stojí za niekoľkými ďalšími inováciami, ktorých cieľom je takisto zvyšovanie efektivity elektrických áut, informuje na svojej webovej stránke.

Plný inovácií

Azda najviac inovácií predstavil Mercedes svojim jedinečným modelom EQXX, ktorý otestoval aj bývalý jazdec F1. Len výsuvný zadný difúzor, ktorý sa vysunie pri rýchlosti 60 km/h a viac, má predĺžiť dojazd o 50 km. Stroj obsahuje množstvo ďalších komponentov, ktoré pozostávajú z netradičných materiálov a dokonca aj samotná batéria váži len 488 kg napriek kapacite až 100 kWh.

Nie je sama

Podobné zariadenia chce vo svojich autách použiť aj automobilka Polestar, ktorá vyrába prémiové elektromobily. Magna dokonca v minulosti tvrdila, že dokáže zvýšiť dojazd Jaguaru I-Pace až o 30 % len pomocou vylepšení softvéru a ovládania.

Polestar

Firmy prichádzajú s množstvom rôznych inovácií, ktorými sa snažia predlžovať dojazd elektromobilov. Kým niektoré z nich sú jednoduché a na vozidlo si ich namontuje aj amatér (aerodynamické kryty kolies), iné vyžadujú odborný zásah a dokážu predĺžiť dojazd o stovky kilometrov.

Jednou z takýchto alternatív je napríklad aj batéria spoločnosti ONE, ktorá má Tesle Model S poskytnúť dojazd až vyše 1 000 km. Prototyp batérie startupu ONE má kapacitu 207,3 kWh, pričom originálna batéria disponovala kapacitou 103,9 kWh.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú