Geniálna súčiastka razantne predĺži dojazd. Čoskoro ju dostanú prvé elektromobily
Kanadský výrobca automobilových súčiastok Magna prišiel s inováciou pre elektrické autá, ktorá dokáže predĺžiť ich dojazd o takmer 10 % vďaka pomerne jednoduchej, no šikovnej technológii. Ako totiž informuje portál Green Car Reports, Magna chce poskytovať súčiastku na mechanické odpájanie elektromotorov od zvyšku pohonnej sústavy v čase, keď ich netreba. Firma však nie je jediná s podobným plánom.
Pre elektromobily aj hybridy, malé aj veľké
Novinkou od spoločnosti Magna je technológia s označením eDecoupling v podobe elektromechanického zariadenia, ktoré je umiestnené medzi elektromotorom a hnacím hriadeľom. Zariadenie má slúžiť ako automatická spojka, ktorá odpojí elektromotor, keď nie je potrebný. Aktivácia má trvať menej než 100 ms a dokáže predĺžiť dojazd až o 9 %, čo rozhodne nie je zanedbateľné.
Pri dnešných elektromobiloch má šancu predĺžiť dojazd až o 40 a viac kilometrov, no pri niektorých vlajkových lodiach sa pozeráme aj na výrazne viac. Podľa firmy má byť toto zariadenie užitočné pre elektromobily rôznych veľkostí, vrátane SUV a ľahkých úžitkových vozidiel, aj hybridné autá. Výroba má prebiehať v Rakúsku a na začiatok firma poskytne tieto diely na niekoľko modelov prémiovej nemeckej značky.
Magna v tlačovej správe vysvetľuje, že sa jej podarilo zmenšiť rozmery tohto zariadenia dostatočne na to, aby bolo možné ho aplikovať naprieč rozdielnymi modelmi s rôznymi požiadavkami. Firma stojí za niekoľkými ďalšími inováciami, ktorých cieľom je takisto zvyšovanie efektivity elektrických áut, informuje na svojej webovej stránke.
Plný inovácií
Azda najviac inovácií predstavil Mercedes svojim jedinečným modelom EQXX, ktorý otestoval aj bývalý jazdec F1. Len výsuvný zadný difúzor, ktorý sa vysunie pri rýchlosti 60 km/h a viac, má predĺžiť dojazd o 50 km. Stroj obsahuje množstvo ďalších komponentov, ktoré pozostávajú z netradičných materiálov a dokonca aj samotná batéria váži len 488 kg napriek kapacite až 100 kWh.
Nie je sama
Podobné zariadenia chce vo svojich autách použiť aj automobilka Polestar, ktorá vyrába prémiové elektromobily. Magna dokonca v minulosti tvrdila, že dokáže zvýšiť dojazd Jaguaru I-Pace až o 30 % len pomocou vylepšení softvéru a ovládania.
Firmy prichádzajú s množstvom rôznych inovácií, ktorými sa snažia predlžovať dojazd elektromobilov. Kým niektoré z nich sú jednoduché a na vozidlo si ich namontuje aj amatér (aerodynamické kryty kolies), iné vyžadujú odborný zásah a dokážu predĺžiť dojazd o stovky kilometrov.
Jednou z takýchto alternatív je napríklad aj batéria spoločnosti ONE, ktorá má Tesle Model S poskytnúť dojazd až vyše 1 000 km. Prototyp batérie startupu ONE má kapacitu 207,3 kWh, pričom originálna batéria disponovala kapacitou 103,9 kWh.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Stellantis bankrotuje, Volkswagen zatvára závod. Globálni výrobcovia majú problém na dôležitom trhu
V aute ho majú desaťtisíce Slovákov. Ak zneužiješ obľúbené zariadenie, riskuješ masívnu pokutu
Môže raz zachraňovať životy v Tatrách. V Poľsku otestovali futuristický lietajúci prostriedok
TOP Jeden z TOP elektromobilov dostal veľké vylepšenie. Odstránili vec, ktorú mnohí nenávideli (RECENZIA)
Slovensko zlyhalo v elektromobilite na celej čiare. Štát dostal tvrdý výprask od vlastného úradu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Rusko pripravuje masívny útok, ktorý má definitívne ukončiť vojnu na Ukrajine. Analytici varujú pred následkami
Elitný architekt Prekop: Slovensko trpí komplexom druhej kategórie a architektúra na to dopláca
Osudových 33 sekúnd: Čierna skrinka odhalila posledné momenty letu Air India. Príčina pádu je odhalená
Žena skončila na pokraji zlyhania pečene po užívaní obľúbeného bylinného doplnku. Vedci dvíhajú varovný prst
TOP 10 krajín, ktoré prevalcovali ekonomický rast svetových veľmocí. Skryto prepisujú mapu globálneho bohatstva
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Stellantis bankrotuje, Volkswagen zatvára závod. Globálni výrobcovia majú problém na dôležitom trhu
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
- V aute ho majú desaťtisíce Slovákov. Ak zneužiješ obľúbené zariadenie, riskuješ masívnu pokutu
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- Slováci stále nostalgicky veria emisnému bludu. Spaľováky zhoreli do tla v najnovšej štúdii
-
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
- Stellantis bankrotuje, Volkswagen zatvára závod. Globálni výrobcovia majú problém na dôležitom trhu
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- Slovensko zlyhalo v elektromobilite na celej čiare. Štát dostal tvrdý výprask od vlastného úradu
- Slováci stále nostalgicky veria emisnému bludu. Spaľováky zhoreli do tla v najnovšej štúdii
-
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- V Európe sa vylodili tisícky čínskych elektromobilov. Doviezla ich obrovská loď so šokujúcim pohonom a výkonom
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
- Hyundai a Kia spustili masívne zľavy po celom svete. Autá zlacneli aj o desaťtisíce eur
- Stalo sa jej to najhoršie. Žena si kúpila lacný elektromobil, po roku ním nedôjde ani do práce
Trump mení stratégiu: Zbrane pre Ukrajinu pôjdu cez NATO, voči Rusku chystá zásadné vyhlásenie
Takto sa zneužíva home office. Odborári odhalili praktiky, ktoré sa ťa môžu týkať
Očkovanie neodmietali nevzdelaní. Nová štúdia odhalila iný faktor
Tržby TSMC prekonali očakávania. Čipy pre AI lámu rekordy
Slovensko má najdrahšie palivá v regióne. Analytici majú vysvetlenie
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP