KONIEC: Burácajúci zvuk spaľováku nahradí bzučanie elektromotora, ďalšie ikonické autá už budú len elektrické
Elektromobily sa na trhu pomaly adaptujú, no stále tu je niekoľko kategórií áut, ktoré si bez objemného spaľováku jednoducho nevieme predstaviť. Sem spadá napríklad Mercedes triedy G či americké „muscle cars“. Rovnako ako „Géčko“, aj americké klasiky čoskoro podľahnú trendu elektrifikácie, informoval portál Electrek.
Milovníci americkej klasiky s objemnými benzínovými motormi budú sklamaní. Dodge už v roku 2024 ukončí výrobu spaľovacích modelov Charger a Challenger, uviedol samotný CEO automobilky Tim Kuniskis pre portál MotorTrend.
Americké automobilky Dodge a RAM oznámili prechod na elektromobilitu už dávnejšie v tomto roku. Fanúšikovia však dúfali, že elektrické autá budú vznikať bok po boku tých spaľovacích.
Dodge sa ale rozhodol od roku 2024 ukončiť výrobu spaľovákov a zároveň v tomto roku prinesie aj svoj prvý elektrický „muscle car“.
Koncept o pár mesiacov
Kuniskis ďalej uviedol, že prvý koncept elektrického „svalnáča“ spozná svet v horizonte najbližších štyroch až piatich mesiacov. O názve novinky zatiaľ možno iba polemizovať, CEO neprezradil, či ponesie elektrická prvotina jeden z legendárnych nápisov Charger alebo Challenger.
Prvý elektrický Dodge bude postavený na koncernovej platforme STLA Large, pričom ako už určite vieš, americký výrobca patrí do koncernu Stellantis, od ktorého si „požičia“ novú technológiu.
Plán automobilky Dodge je jasný. Elektrifikáciou skúša prilákať nových zákazníkov, pričom tých súčasných by si pochopiteľne veľmi rada udržala. Spoločnosť nazvala svoj plán elektrifikácie „Never Lift“.
Na jeho konci nadobro skoncuje s výrobou spaľovákov, pričom transformácia k elektrifikácii bude postupná, už budúci rok predstaví automobilka svoj prvý plug-in hybrid. Pôjde pritom o úplne nový model, takže dvojica legendárnych „svalnáčov“ zatiaľ zostane elektrifikáciou nepoškvrnená.
Ak chce byť opäť kráľom, elektrifikácia je jediná cesta
Objemné americké osemvalce na elektrický pohon už jednoducho nestačia. Zistil to aj Dodge, ktorý stál za najrýchlejším sériovo vyrábaným autom na svete. Nedávno ho ale prekonala Tesla s Modelom S Plaid, ktorý zrýchli z 0 na 60 míľ/h (96 km/h) pod dve sekundy.
Dodge Challenger z roku 2018 vo verzii Demon, ktorý bol teda donedávna najrýchlejším sériovým autom na svete, dosiahol rýchlosť 60 míľ/h za 2,3 sekundy. Je to bezpochyby pozoruhodný čas, nakoľko bol dosiahnutý so spaľovacím motorom a ten voči elektromotoru zaostáva najmä pri krútiacom momente.
Ak chce teda ikona amerických „muscle cars“ znovu získať titul najrýchlejšieho sériovo vyrábaného auta, elektrifikácia je zatiaľ jedinou možnou cestou.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Slovensko vraj na tom nie je vôbec zle. Ministerstvo zabúda na najdôležitejšiu vec, ktorá brzdí elektromobily
Najväčší strach EV je minulosťou. BMW ukázalo „nesmrteľnú“ AI batériu, akú svet ešte nevidel
TOP Jeden z TOP elektromobilov dostal veľké vylepšenie. Odstránili vec, ktorú mnohí nenávideli (RECENZIA)
Slovensko zlyhalo v elektromobilite na celej čiare. Štát dostal tvrdý výprask od vlastného úradu
Bentley ukázal elektrickú beštiu s výkonom tanku. Vedľa nej vyzerá nový Jaguar ako hračka
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Rekordný júl: Odvážny Slovák stavil 200-tisíc eur, ďalší zbohatol o 13 332 %
Svetoznámu influencerku zo Slovenska sleduje 6,9 milióna ľudí: Na Tyršáku odhalí, prečo odišla do zahraničia
Vedci rozlúštili 3 000 rokov starý poklad z Babylonu. Pomohla im umelá inteligencia
Polícia vyšetruje úmrtie 4-ročného chlapca. Tragédia sa odohrala pri Liptovskej Mare
Nehoda lietadla pri Londýne: Letisko uzatvorili, stroj sa premenil na ohnivú guľu
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
- Prišla spása spaľovákov. Nový diesel má extrémnu efektivitu a spotrebu, ktorá prekoná aj elektromobil
- Stellantis bankrotuje, Volkswagen zatvára závod. Globálni výrobcovia majú problém na dôležitom trhu
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
- Najväčší strach EV je minulosťou. BMW ukázalo „nesmrteľnú“ AI batériu, akú svet ešte nevidel
-
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
- Stellantis bankrotuje, Volkswagen zatvára závod. Globálni výrobcovia majú problém na dôležitom trhu
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
- V aute ho majú desaťtisíce Slovákov. Ak zneužiješ obľúbené zariadenie, riskuješ masívnu pokutu
- Prišla spása spaľovákov. Nový diesel má extrémnu efektivitu a spotrebu, ktorá prekoná aj elektromobil
-
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- V Európe sa vylodili tisícky čínskych elektromobilov. Doviezla ich obrovská loď so šokujúcim pohonom a výkonom
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
- Hyundai a Kia spustili masívne zľavy po celom svete. Autá zlacneli aj o desaťtisíce eur
Poslanci európskeho štátu chcú zaviesť kuriózny poplatok. Zaplatíš za to, že prechádzaš jeho územím
ÚRSO varuje: Brusel nás môže uvrhnúť do energetickej krízy, môže za to plyn
Slovensko je pod paľbou. Trumpove clá môžu stáť krajinu miliardy aj 20-tisíc miest
Hotovosť je pasé: Slováci prechádzajú na digitálne platby rýchlejšie než kedykoľvek predtým
Energetici idú modernizovať Slovensko. Čaká nás prerábka, aká tu ešte nebola
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP