Je ekologickým strašiakom. Tento pohon zaostáva s emisiami aj tam, kde by mali byť najnižšie
Plug-in hybridy sú verejnosťou považované za ideálny kompromis medzi ekologickým elektromobilom a spaľovákom, ktorý poskytuje komfort pri dlhých trasách. Testy takýchto áut v skutočnej premávke ale čoraz častejšie dokazujú, že plug-in hybridy ani zďaleka nie sú tak ekologické ako o nich automobilky uvádzajú. Potvrdzujú to aj dáta organizácie T&E.
T&E v spolupráci s univerzitou v rakúskom Grazi testovala skutočnú produkciu emisií troch nových plug-in hybridov. Testu sa zúčastnilo BMW radu 3, Peugeot 308 a Renault Megane.
Univerzita pritom testovala plug-in hybridy v podmienkach, ktoré by tomuto typu pohonu mali vyhovovať najviac, teda s nabitou batériou pri jazde v meste, ako aj prímestskom dochádzaní.
Niekoľkonásobne vyššia produkcia CO2
Pri testoch v reálnej premávke preukázali všetky testované plug-in hybridy podstatne horšie hodnoty vo všetkých smeroch než udáva výrobca, respektíve normy WLTP.
Všetky tri autá absolvovali 55 km trasu v hybridnom režime s plne nabitou batériou. V prípade BMW boli vypustené emisie až trikrát vyššie než udáva WLTP hodnota. Peugeot a Renault si viedli lepšie, avšak aj tieto modely produkovali viac emisií ako uvádza výrobca a to o 20 %, respektíve 70 % v prípade Megane.
Trasu dlhú 55 km by ale všetky tri autá mali zvládnuť prejsť s plne nabitou batériou v meste aj čisto na elektrinu. Jediný Megane má elektrický dojazd podľa WLTP na úrovni 48 km, avšak v reálnych podmienkach dokázal prejsť 49 km na jedno nabitie.
BMW a Peugeot sa elektrickému WLTP dojazdu nepriblížili a ani jeden plug-in hybrid neurazil na batériu viac ako 50 km. BMW má udávaný dojazd 56 km, no prešlo iba 41,2 km a Peugeot prešiel iba 33,6 km z udávaných 63 km.
Pri jazde s vybitou batériou v meste sú navyše emisie 5 až 7-krát vyššie ako uvádza norma WLTP.
Všetko závisí od štýlu používania plug-in hybridu
Netvrdíme, že plug-in hybridy sú záchranou našej planéty, ale nemôžeme povedať ani to, že sú ekologickým strašiakom. Veľa totiž záleží od toho, ako majiteľ takéto auto využíva, aké dlhé sú jeho bežné denné jazdy a či ráno vyráža vždy s nabitou batériou.
Existujú totiž ľudia, ktorí denne skutočne nenajazdia viac ako tých 40-50 km a v takýchto prípadoch sa im spaľovací motor pri plug-in hybride nemusí vôbec zapnúť. Na to je ale potrebné plug-in hybrid každý večer nabíjať, alebo ho nabíjať v práci či počas nákupov na verejných nabíjačkách.
Mnohým používateľom, najmä v mestách, sa ale auto nabíjať nechce, alebo na to vôbec nemajú priestor či podmienky. Pre takýto typ vodiča ale plug-in hybrid nie je vôbec vhodným autom.
Toto je jednoznačne najlepší plug-in hybrid na trhu
T&E má jasný cieľ
Organizácia T&E chcela predovšetkým poukázať na to, že plug-in hybridy zďaleka nie sú tak ekologické ako sa o nich hovorí, a preto by nemali čerpať výhody, ktoré majú čisté elektromobily.
Narážali pritom na dotácie, z ktorých plug-in hybridné autá v mnohých krajinách uchmatli poriadny balík peňazí a tiež na to, že si týmito autami výrobcovia umelo znižujú flotilové emisie.
T&E odhaduje, že len pre tieto tri automobilky sa celková výška dotácií na plug-in hybridy vyšplhala na 350 miliónov eur za rok 2022. Sumu pritom poskytlo iba 7 sledovaných krajín.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
EÚ dáva zbohom spaľovákom. Spúšťa gigantickú investíciu 100 miliárd eur do elektromobilov
Benzínom oklamali elektromobilitu. Američania chcú predlžovať dojazd áut o stovky kilometrov
Tradičné automobilky majú problém. Európskemu trhu začína potichu vládnuť nevyspytateľná veľmoc
Vodičov pobúrili nové kontroverzné radary. Rýchlosť ti už nezmeria polícia, ale sused s mobilom
Je efektívnejší než tepelné čerpadlo a ušetrí ti stovky eur. Na svete je revolučný spôsob, ako ohrievať vodu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Tichá epidémia z Ázie: Čína čelí novému vírusu, hlásia tisíce nakazených a platia prísne opatrenia
Podnikatelia prídu mesačne o ďalších 342 eur. Sociálna poisťovňa opäť zvyšuje odvody
Najväčšie laboratórium na Slovensku mení majiteľa. Slovenský lekár odkúpil podiel nemeckého partnera
Látka spájaná s liečbou rakoviny môže zrýchľovať rast leukémie. Nájdeš ju v doplnkoch stravy či energetických nápojoch
Fellnerova cestovka láme rekordy s tržbami 55,94 milióna eur. Jeho developerský projekt skončil v konkurze
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Vodičov pobúrili nové kontroverzné radary. Rýchlosť ti už nezmeria polícia, ale sused s mobilom
- Tradičné automobilky majú problém. Európskemu trhu začína potichu vládnuť nevyspytateľná veľmoc
- Je efektívnejší než tepelné čerpadlo a ušetrí ti stovky eur. Na svete je revolučný spôsob, ako ohrievať vodu
- Benzínom oklamali elektromobilitu. Američania chcú predlžovať dojazd áut o stovky kilometrov
- Vybabral s Rusmi a tí sa nestihli čudovať. Vojak unikol z obkľúčenia ako z vojenského sci-fi filmu
-
- Vodičov pobúrili nové kontroverzné radary. Rýchlosť ti už nezmeria polícia, ale sused s mobilom
- Je efektívnejší než tepelné čerpadlo a ušetrí ti stovky eur. Na svete je revolučný spôsob, ako ohrievať vodu
- Tradičné automobilky majú problém. Európskemu trhu začína potichu vládnuť nevyspytateľná veľmoc
- Benzínom oklamali elektromobilitu. Američania chcú predlžovať dojazd áut o stovky kilometrov
- Elektromobily budú o tisíce eur lacnejšie. Vďaka prelomovej technológii spečatia osud spaľovákov
-
- Vodičov pobúrili nové kontroverzné radary. Rýchlosť ti už nezmeria polícia, ale sused s mobilom
- Je efektívnejší než tepelné čerpadlo a ušetrí ti stovky eur. Na svete je revolučný spôsob, ako ohrievať vodu
- Tradičné automobilky majú problém. Európskemu trhu začína potichu vládnuť nevyspytateľná veľmoc
- Benzínom oklamali elektromobilitu. Američania chcú predlžovať dojazd áut o stovky kilometrov
- Vybabral s Rusmi a tí sa nestihli čudovať. Vojak unikol z obkľúčenia ako z vojenského sci-fi filmu
Trpká príchuť digitálnej doby. Slováci nevedia existovať bez sociálnych sietí, táto skupina je na tom najhoršie
Spojenec Západu uzatvára historickú dohodu s Japonskom. Ich námorníctvo sa zásadne zmení
Slovenská poisťovňa prichádza s prelomovou funkciou appky. Smartfón ti dokáže zmerať krvný tlak
Známa služba čelí obrovskej žalobe. Klauzuly o najlepšej cene spôsobili hotelom masívne straty
Slabnúci dopyt po elektromobiloch má prvú obeť. Volvo bojuje s dramatickým prepadom predaja
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP