Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Motorky a ich dizajn sa postupom rokov vyvíjali podobne ako autá a to, čo by pred dvadsiatimi rokmi považovali za uletené, dnes považujeme za pomerne bežné. Rozhodne to však neplatí o motorke WMC250EV z produkcie britskej firmy White Motorcycle Concepts, ktorá vyzerá ako z ďalekej budúcnosti, no na verejnosť prichádza už teraz, aby zlomila rýchlostný svetový rekord, informuje Rideapart.

WMC

Futuristická motorka, ktorá je poháňaná až štvoricou elektromotorov a disponuje pohonom oboch kolies, by mala dosiahnuť maximálnu rýchlosť neuveriteľných 402 km/h. Stroj bol pred pár dňami oficiálne predstavený po dvoch rokoch vývoja a svetu sa ukázal na legendárnom okruhu Silverstone.

NEPREHLIADNI
Unikátna elektrická motorka nezaujme len sci-fi dizajnom. Motor v zadnom kolese má väčší dojazd než niektoré elektromobily

Pohon oboch kolies však nie je jediným unikátom na tejto motorke. Dva 30 kW elektromotory skrz reťaz poháňajú zadné koleso, zatiaľ čo dvojica 20 kW elektromotorov poháňa koleso predné, avšak už priamo.

WMC

Kombinovaný výkon celej sústavy elektromotorov je 100 kW (134 koní) a o napájanie sa stará 15 kWh batéria. Motorku s váhou cez 300 kg rozhodne nie je ľahké ovládať, preto riadeniu pomáha hydraulika.

K dosiahnutiu maximálnej rýchlosti 402 km/h výrazne prispieva aj unikátny dizajn motorky. Stredom sa totiž tiahne obrovská diera od prednej časti až k zadnej, vďaka čomu dokázali inžinieri znížiť aerodynamický odpor o 70 % v porovnaní s bežnými super-rýchlymi motorkami, píše InceptiveMind.

WMC

Aj keď už bola táto futuristická a extrémne výkonná motorka oficiálne predstavená, najprv sú na rade rôzne praktické testy a až potom sa spoločnosť pokúsi o zlomenie rýchlostného rekordu na elektrickej motorke, ktorý aktuálne drží stroj Voxan Wattmann s maximálkou 366,94 km/h.

Koncept, ktorý môže inšpirovať

Musíme uznať, že WMC250EV nevyzerá ako žiadna iná motorka súčasnosti. Uletený dizajn s dierou skrz celú motorku však môže inšpirovať tradičných výrobcov motocyklov, nakoľko je v tomto prípade zníženie aerodynamického odporu značné.

Pohodlnosť jazdy na takomto stroji je už vec druhá, no koncept bol stvorený výhradne na prekonanie rýchlostného rekordu. Pri rozumnejšom a striedmejšom dizajne by zrejme aerodynamický tunel skrz motorku dával význam aj pri štandardných produkčných motocykloch, pričom by výrobcovia nemuseli vôbec ubrať z komfortu motorky.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú