Model i30 je nielen najpredávanejším autom od Hyundai, no patrí medzi najpredávanejšie autá na Slovensku celkovo. O miesto v srdciach Slovákov prišiel zabojovať aj modernizovaný model i30 s bonusom 1 500 €, ktorý prináša ešte športovejší dizajn. Najväčšou novinkou je však úplne nová, 6-stupňová inteligentná manuálna prevodovka.

Hyundai i30 je bezpochyby ikonou slovenských ciest. Pomer ceny a výkonu je na výbornej úrovni, čo potvrdzuje až 1117 registrácií modelu i30 počas prvého polroka 2020. Ani korona tak nezastavila predaj obľúbeného modelu, ktorý je aktuálne tretím najpredávanejším autom na Slovensku.

A s odvážnou modernizáciou má Hyundai ešte väčšie plány. Predpokladáme, že popularita legendárnej i30 ešte narastie, keďže ruka v ruke s agresívnym dizajnom idú aj špičková prevodovka s úplne novou technológiou a motorizácie s mild-hybridom, ktoré pri i30 vidíme vôbec poprvýkrát.

Revolučná prevodovka iMT zmení, ako sa pozeráme na manuál

Nástup automatickej prevodovky postupne odvracia pozornosť vodičov od klasického manuálu, ktorý stráca na popularite. Manuálna prevodovka však ponúka nesporné výhody pri jazdných vlastnostiach, čo si Hyundai očividne veľmi dobre uvedomuje.

Kórejsky gigant tak zbadal príležitosť prekopať klasickú riadiacu páku. Inovatívne riešenie Hyundaiu využíva zaujímavý koncept inteligentnej prevodovky iMT – prevodovka pri preraďovaní sama automaticky odpája motor od prevodu, keď vodič uvoľní plynový pedál.

Auto následne samo vyhodnotí, či motor nechá na voľnobehu, alebo ho rovno vypne. Spotreba paliva tak môže výrazne klesnúť a za zmienku stojí aj miestami znížený hluk vo vozidle.

Od nástupu automatickej prevodovky sme v tejto oblasti nebadali žiadnu revolúciu. Kórejský Hyundai sa však chopil príležitosti priniesť niečo nové, čo sa mu vo finále aj podarilo. Ich inovatívna manuálna prevodovka iMT dokáže inteligentne odpojiť motor od prevodu po tom, čo vodič uvoľní plynový pedál.

Prevodovka iMT v skratke:

  • nový pohľad na manuálnu prevodovku – ovládaná je elektronicky, nie mechanicky
  • pri preraďovaní automaticky odpája motor od prevodu
  • využíva smart riešenia, podľa ktorých sa následne rozhodne, či vypne motor alebo nechá voľnobeh
  • výsledkom je nižšia spotreba paliva aj hlučnosť

Nová manuálna prevodovka je dôkazom toho, že aj východné automobilky majú čo povedať do inovácií a rozhodne nechcú ostať piatym kolesom na voze. Hyundai totiž v prípade i30 dokázal, že aj na zaužívané riešenia sa dá vyvinúť inovatívny zvrat, ktorý si obľúbi každý autíčkar – aj ten, ktorý roky odmieta opustiť riadiacu páku. A ako nám Hyundai dokazuje, vôbec nie je za zenitom.

Športovejší vzhľad a agresívnejšie línie

Vynovená i30 rozhodne padne do oka každému. Hyundai pri modernizácii stavil na športový vzhľad, ktorý autu dodáva voliteľný balík N Line (prvýkrát dostupný aj pre kombi verziu). Pohľad agresívnej beštie dopĺňa LED denné svietenie, vytvarované do rafinovaného V tvaru. Neprehliadnuteľným doplnkom je tiež mohutná mriežka chladiča s futuristickým 3D vzorom.

Subtílne LED svetlá s podobným svetelným podpisom nájdeme aj na zadnej strane auta. V prípade N Line verzie je mriežka chladiča o čosi hustejšia a predný nárazník je ešte viac členitý a prepracovaný, čo dodáva danému modelu ešte agresívnejší vzhľad.

Virtuálny kokpit a väčší multimediálny displej

Nová verzia priniesla novinky a zmeny aj do interiéru vozidla. Najväčším skokom vpred prešiel vynovený digitálny prístrojový panel pre vodiča, ktorý obsahuje 7-palcovú obrazovku. Súčasťou je tiež dvojica dizajnových analógových budíkov.

Hlavný multimediálny displej má niečo málo cez 10 palcov a systému v aute nechýba tiež štandardná podpora Apple CarPlay a Android Auto. Samozrejmosťou sú aj možnosti pre bezdrôtové nabíjanie smartfónu. Autu nechýba ani pripojenie na internet a s ním spojené možnosti ovládania na diaľku cez mobilnú aplikáciu.

Technológia TomTom Live dokáže do navigácie zobrazovať aktuálne informácie z dopravy či napríklad správy o počasí – táto vlastnosť je veľmi dobre známa zo všetkých navigácií automobilky Hyundai. Zásadnou novinkou je však technológia Bluelink, ktorá kombinuje telemetriu (spotreba, jazdné dáta..) a ovládanie vozidla na diaľku cez aplikáciu. Nutno ale podotknúť, že samotná služba príde až neskôr v tomto roku.

Vylepšení sa dočkali aj asistenčné systémy, ktorých pribudlo viac než dosť. Nová i30-ka si stále samozrejme zachovala aj vysoký štandard bezpečnostných a asistenčných systémov, a tak v nej opäť nájdeme systém udržiavania v jazdných pruhoch, systém sledovania mŕtveho uhla, asistenta na detekciu chodcov a cyklistov alebo sledovanie dopravných značiek v reálnom čase.

Auto dokáže sledovať tiež vozidlo idúce pred ním a v prípade nepredvídateľného zabrzdenia dokáže vodiča upozorniť, prípadne auto rovno zastaví, aby sa vyhlo zrážke.

Niekoľko nových motorizácií

Modernizovaná i30 prichádza s piatimi rôznymi motorizáciami. Úplnou novinkou medzi pohonnými jednotkami je benzínová atmosferická jednotka 1,5 DPi a samozrejme benzín a diesel s 48V mild hybridnou technológiou. Okrem širokej škály motorizácií sú k dispozícii aj 3 typy prevodoviek.

Motor Výkon Prevodovka
1,5 DPi- benzín (atmosférický motor) 81 kW (110 koní) 6st manuál
1,0 T-GDi – benzín 88 kW (120 koní) 6st manuál / 7st DCT
1,5 T-GDi – benzín mild hybrid 118 kW (160 koní) 7st DCT / 6st iMT
1,6 CRDi – diesel 85 kW (115 koní) 6st manuál / 7st DCT
1,6 CRDi – diesel mild hybrid 100 kW (136 koní) 7st DCT / 6st iMT

Práve mild hybridné motory sú ďalšou novinkou v podaní i30-ky. Elektrický pohon však nie je určený pre jazdu v čisto elektrickom režime, mild hybridná technológia iba dopomáha spaľovaciemu motoru pri rozbehoch alebo pri takzvanom „plachtení“.

Cena vynoveného Hyundai i30 začína na sume 13 690 € s 1,5-litrovým atmosferickým benzínovým motorom vo výbave Classic. Najlacnejšia mild hybridná verzia s inteligentnou manuálnou prevodovkou štartuje na 18 390 €. Ku všetkým modelom navyše teraz Hyundai poskytuje bonus vo výške 1500 €, ktorý pomôže s nákupom už tak cenovo ústretového modelu. Viac o novom Hyundai i30 si môžeš prečítať v tomto článku.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú