Hyundai aj KIA odštartovali novú éru, oficiálne majú úplne prvú platformu výhradne pre elektromobily
Koncert Hyundai Motor Group dnes oficiálne predstavil svoju novú platformu E-GMP, ktorá bude slúžiť výhradne pre nové elektromobily automobiliek Hyundai, Kia a Genesis. Platforma prináša niekoľko zásadných inovácií oproti konkurencii, informoval portál InsideEVs.
Nová platforma E-GMP má slúžiť ako základ elektromobilov novej generácie, pričom prvé modely postavené na tomto podvozku by sa mali objaviť už budúci rok. Podobne ako pri konkurenčných koncernoch, aj platforma E-GMP je modulárna, čo znamená, že na jej základoch uvidíme sedany, crossovery či dokonca veľké SUV.
Zníženie nákladov a zvýšene kvality
Modularita v tomto smere nezabezpečuje len variácie v karosárskom vyhotovení, ale aj v zameraní vozidla. Koncernové automobilky ju budú môcť využiť na stavbu športovo zameraných elektromobilov, no zároveň aj lacných mestských či pohodlných rodinných vozidiel poháňaných elektrickou energiou.
Oproti doterajším elektromobilom z koncernu Hyundai Motor Group, ktoré boli postavené na platformách vozidiel so spaľovacími motormi, poskytne platforma väčšiu flexibilitu pri výrobe a taktiež zníži aj samotné výrobné náklady. Pozitívne by sa to malo prejaviť aj na finálnom spracovaní nových elektromobilov, ktoré budú mať vyšší dojazd, vyššiu bezpečnosť a viac vnútorného priestoru.
Zo začiatku budú prvé elektromobily postavené na platforme E-GMP disponovať dojazdom cez 500 km, zrýchlením z 0 na 100 km/h do 3,5 sekundy a maximálnou rýchlosťou 260 km/h. Vďaka možnosti nabíjania výkonom až 350 kW sa dobijú na 80 % kapacity už za 18 minút. 100 km dojazdu sa bude dať pridať už za 5 minút na nabíjačke. Tieto hodnoty však platia iba pre modely v najvyššej konfigurácii.
Revolučné viacnásobné nabíjanie
Platforma bude podporovať 800 V aj 400 V nabíjanie – ide o úplnú novinku, takzvané „viacnásobné nabíjanie“ alebo aj multi-charging, ktoré je zodpovedné práve za to, že ak už budeš tento elektromobil nabíjať na 400 V alebo 800 V nabíjačke, nebudeš k tomu potrebovať žiadne ďalšie príslušenstvo.
V tomto smere zvyšuje efektivitu domáceho nabíjania funkcia „nabíjania dvomi cestami“. 240V napájanie smeruje priamo do batérie, zatiaľ čo 400V, respektíve 800V napájanie prechádza cez inventor a až potom k samotnej batérii.
K dispozícii budú dve verzie pohonu – zadný alebo pohon všetkých štyroch kolies. Pri verzii s pohonom všetkých kolies je vo vozidle dvojica elektromotorov, jeden pre prednú a druhý pre zadnú nápravu. Aj motory, ktoré sa budú o pohon starať, vytvorí koncer nanovo.
O batériách toho automobilka veľa neprezradila. Vieme len to, že budú umiestnené v podlahe a ich kapacita sa situuje od 50 až do 100 kWh v závislosti od konfigurácie vozidla. Prvým elektromobilom postaveným na novej platforme by mal byť Hyundai Ioniq 5, ktorý príde už budúci rok.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Automobilový priemysel čelí obrovskej kríze. Európa robí veľkú chybu, za ktorú môže draho zaplatiť
Audi drasticky mení svoju filozofiu. Elektrický Concept C je vízia značky, ktorá ma nahradiť ikonické modely TT a R8
Volkswagen priznal veľký omyl. Ich elektromobily boli „chladničky na kolesách“, prídu radikálne zmeny
BMW to myslí naozaj vážne. Už čoskoro spustí sériovu výrobu odpísaného pohonu áut
Stojí len 8 200 eur. Čínska značka pôsobiaca aj na Slovensku, predstavila elektromobil s novou technológiou
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Medveď zaútočil na muža pri Prievidzi: Zraneného previezli do nemocnice
Armáda v najvyššej pohotovosti: Poľsko hlási narušenie vzdušného priestoru
Dovolenkári pozor: Obľúbená destinácia zavádza prísne pokuty aj za zber kamienkov. Kontrolovať pláže majú drony
Omladol o 15 rokov: Podnikateľ hovorí o „tajnej zbrani“ miliardárov, ktorá má radikálne predlžovať život
„Budú mať otvorené ústa ešte dva týždne.“ Fico posiela z Číny štipľavý odkaz, opozíciu pozýva na návštevu
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- BMW to myslí naozaj vážne. Už čoskoro spustí sériovu výrobu odpísaného pohonu áut
- Volkswagen priznal veľký omyl. Ich elektromobily boli „chladničky na kolesách“, prídu radikálne zmeny
- Vybabral s Rusmi a tí sa nestihli čudovať. Vojak unikol z obkľúčenia ako z vojenského sci-fi filmu
- Stojí len 8 200 eur. Čínska značka pôsobiaca aj na Slovensku, predstavila elektromobil s novou technológiou
- Nové MG obracia plug-in hybridy naruby: Luxusná kabína, nízka spotreba a cena, ktorú nečakáš
-
- Vybabral s Rusmi a tí sa nestihli čudovať. Vojak unikol z obkľúčenia ako z vojenského sci-fi filmu
- BMW to myslí naozaj vážne. Už čoskoro spustí sériovu výrobu odpísaného pohonu áut
- Volkswagen priznal veľký omyl. Ich elektromobily boli „chladničky na kolesách“, prídu radikálne zmeny
- Stojí len 8 200 eur. Čínska značka pôsobiaca aj na Slovensku, predstavila elektromobil s novou technológiou
- Najväčší problém elektromobilov rozpustili ako cukrovú vatu. Vedci ukázali riešenie, ktoré všetko zmení
-
- Najväčší problém elektromobilov rozpustili ako cukrovú vatu. Vedci ukázali riešenie, ktoré všetko zmení
- EÚ ide po vodičoch. Drastické zmeny pocítia aj Slováci, za toto ti môžu zobrať vodičák (PREHĽAD)
- Vybabral s Rusmi a tí sa nestihli čudovať. Vojak unikol z obkľúčenia ako z vojenského sci-fi filmu
- BMW to myslí naozaj vážne. Už čoskoro spustí sériovu výrobu odpísaného pohonu áut
- Nové MG obracia plug-in hybridy naruby: Luxusná kabína, nízka spotreba a cena, ktorú nečakáš
Putin a Si Ťin-pching sa rozprávali o nesmrteľnosti. Chcú sa dožiť 150 rokov, televízia zvuk vypla
Fico to povedal Putinovi jasne: Slovensko má s ruskými energiami jasný plán, spomenul aj USA
Známy podvod opäť terorizuje celé Slovensko. Podvodníci chcú pripraviť ľudí o úspory zákerným spôsobom
Populárna športová TV aj filmová špecialita. Slovenská služba sprístupnila zákazníkom prémiové kanály
Slovensko nedokáže opraviť kľúčovú elektráreň už 10 rokov. Cena jej opravy exponenciálne stúpa
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP