Hyundai aj KIA odštartovali novú éru, oficiálne majú úplne prvú platformu výhradne pre elektromobily
Koncert Hyundai Motor Group dnes oficiálne predstavil svoju novú platformu E-GMP, ktorá bude slúžiť výhradne pre nové elektromobily automobiliek Hyundai, Kia a Genesis. Platforma prináša niekoľko zásadných inovácií oproti konkurencii, informoval portál InsideEVs.
Nová platforma E-GMP má slúžiť ako základ elektromobilov novej generácie, pričom prvé modely postavené na tomto podvozku by sa mali objaviť už budúci rok. Podobne ako pri konkurenčných koncernoch, aj platforma E-GMP je modulárna, čo znamená, že na jej základoch uvidíme sedany, crossovery či dokonca veľké SUV.
Zníženie nákladov a zvýšene kvality
Modularita v tomto smere nezabezpečuje len variácie v karosárskom vyhotovení, ale aj v zameraní vozidla. Koncernové automobilky ju budú môcť využiť na stavbu športovo zameraných elektromobilov, no zároveň aj lacných mestských či pohodlných rodinných vozidiel poháňaných elektrickou energiou.

Oproti doterajším elektromobilom z koncernu Hyundai Motor Group, ktoré boli postavené na platformách vozidiel so spaľovacími motormi, poskytne platforma väčšiu flexibilitu pri výrobe a taktiež zníži aj samotné výrobné náklady. Pozitívne by sa to malo prejaviť aj na finálnom spracovaní nových elektromobilov, ktoré budú mať vyšší dojazd, vyššiu bezpečnosť a viac vnútorného priestoru.
Zo začiatku budú prvé elektromobily postavené na platforme E-GMP disponovať dojazdom cez 500 km, zrýchlením z 0 na 100 km/h do 3,5 sekundy a maximálnou rýchlosťou 260 km/h. Vďaka možnosti nabíjania výkonom až 350 kW sa dobijú na 80 % kapacity už za 18 minút. 100 km dojazdu sa bude dať pridať už za 5 minút na nabíjačke. Tieto hodnoty však platia iba pre modely v najvyššej konfigurácii.
Revolučné viacnásobné nabíjanie
Platforma bude podporovať 800 V aj 400 V nabíjanie – ide o úplnú novinku, takzvané „viacnásobné nabíjanie“ alebo aj multi-charging, ktoré je zodpovedné práve za to, že ak už budeš tento elektromobil nabíjať na 400 V alebo 800 V nabíjačke, nebudeš k tomu potrebovať žiadne ďalšie príslušenstvo.
V tomto smere zvyšuje efektivitu domáceho nabíjania funkcia „nabíjania dvomi cestami“. 240V napájanie smeruje priamo do batérie, zatiaľ čo 400V, respektíve 800V napájanie prechádza cez inventor a až potom k samotnej batérii.

K dispozícii budú dve verzie pohonu – zadný alebo pohon všetkých štyroch kolies. Pri verzii s pohonom všetkých kolies je vo vozidle dvojica elektromotorov, jeden pre prednú a druhý pre zadnú nápravu. Aj motory, ktoré sa budú o pohon starať, vytvorí koncer nanovo.
O batériách toho automobilka veľa neprezradila. Vieme len to, že budú umiestnené v podlahe a ich kapacita sa situuje od 50 až do 100 kWh v závislosti od konfigurácie vozidla. Prvým elektromobilom postaveným na novej platforme by mal byť Hyundai Ioniq 5, ktorý príde už budúci rok.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Tesla zhorela na celej čiare. Ak si chceš kúpiť jazdenku, týmto modelom sa oblúkom vyhni

Elektromobilom namontujú výfuk. Stellantis má bizarný patent, ktorý vyrieši veľký problém áut

Svet kašle na spaľováky. Európania začali vo veľkom nakupovať elektromobily, USA riskuje krízu

Expertom sa podaril fyzikálny zázrak. Batérie budú mať 5-násobnú kapacitu

Zásadná zmena prepíše zákaz spaľovákov. EÚ zrejme povolí výnimku pre dva typy áut až do roku 2040
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

ŠÚKL sťahuje z trhu dôležité antibiotikum. Ak ho máš doma, vráť ho do lekárne a kontaktuj lekára
PREMIUMTržby pôjdu hore, akcie sa môžu prudko prepadnúť. Rok 2026 preverí nervy investorov (ROZHOVOR)

Kauza Fera Jokea má dohru, Tesco stiahlo všetky reklamy. Spoločné projekty už nemá v pláne

Obľúbená funkcia v mobile sa v zahraničí stáva nelegálnou. Jej používanie ťa môže stáť mastnú pokutu

Jeden šport pridáva takmer 10 rokov života. Expert na modré zóny odhalil rebríček najlepších pohybových aktivít
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Revolúcia v doprave môže začať. Musk potvrdil testovanie špeciálnych dopravných prostriedkov
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
- Tesla sa v USA prepadla na dno, líder elektromobility má vážny problém
- Zabudnutá značka áut sa vytratila zo slovenských ciest. Teraz chystá čudný model s dojazdom 1800 km
-
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Tesla sa v USA prepadla na dno, líder elektromobility má vážny problém
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
- Elektromobilom namontujú výfuk. Stellantis má bizarný patent, ktorý vyrieši veľký problém áut
- Revolúcia v doprave môže začať. Musk potvrdil testovanie špeciálnych dopravných prostriedkov
-
- Toto sú najväčší „žrúti” elektrickej energie aj slovenských domácností. Víťaz ťa prekvapí
- Z tohto nového radaru si ľudia trhajú vlasy. Vodičov zarazilo, keď zistili, ako funguje
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
- Slováci chcú palivo budúcnosti, je lacnejšie ako elektromobily. Má len jeden veľký problém
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
Poliakom došla trpezlivosť. Vyvíjajú štátnu aplikáciu na nahlasovanie podozrivých situácií
Obrovská fraška Muskovej AI. O teroristickom útoku v Sydney používateľom surovo klamala
Tvrdý bankrot a milióny ľudí v neistote. Slávny výrobca vysávačov skrachoval
Európsky spojenec Ukrajiny jej bude vyrábať desiatky tisíc kusov dôležitých zbraní ročne
Ziskovosť nemeckých automobiliek sa drasticky prepadla. Náklady a elektromobilita menia ekonomiku
Predseda nemeckej strany vyzval na zrušenie zákazu spaľovacích motorov
Slovákov čaká vesmírne divadlo: Na oblohe sa ukáže až 120 meteorov za hodinu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

ŠÚKL sťahuje z trhu dôležité antibiotikum. Ak ho máš doma, vráť ho do lekárne a kontaktuj lekára
PREMIUMTržby pôjdu hore, akcie sa môžu prudko prepadnúť. Rok 2026 preverí nervy investorov (ROZHOVOR)

Kauza Fera Jokea má dohru, Tesco stiahlo všetky reklamy. Spoločné projekty už nemá v pláne

Obľúbená funkcia v mobile sa v zahraničí stáva nelegálnou. Jej používanie ťa môže stáť mastnú pokutu

