Hyundai aj KIA odštartovali novú éru, oficiálne majú úplne prvú platformu výhradne pre elektromobily
Koncert Hyundai Motor Group dnes oficiálne predstavil svoju novú platformu E-GMP, ktorá bude slúžiť výhradne pre nové elektromobily automobiliek Hyundai, Kia a Genesis. Platforma prináša niekoľko zásadných inovácií oproti konkurencii, informoval portál InsideEVs.
Nová platforma E-GMP má slúžiť ako základ elektromobilov novej generácie, pričom prvé modely postavené na tomto podvozku by sa mali objaviť už budúci rok. Podobne ako pri konkurenčných koncernoch, aj platforma E-GMP je modulárna, čo znamená, že na jej základoch uvidíme sedany, crossovery či dokonca veľké SUV.
Zníženie nákladov a zvýšene kvality
Modularita v tomto smere nezabezpečuje len variácie v karosárskom vyhotovení, ale aj v zameraní vozidla. Koncernové automobilky ju budú môcť využiť na stavbu športovo zameraných elektromobilov, no zároveň aj lacných mestských či pohodlných rodinných vozidiel poháňaných elektrickou energiou.
Oproti doterajším elektromobilom z koncernu Hyundai Motor Group, ktoré boli postavené na platformách vozidiel so spaľovacími motormi, poskytne platforma väčšiu flexibilitu pri výrobe a taktiež zníži aj samotné výrobné náklady. Pozitívne by sa to malo prejaviť aj na finálnom spracovaní nových elektromobilov, ktoré budú mať vyšší dojazd, vyššiu bezpečnosť a viac vnútorného priestoru.
Zo začiatku budú prvé elektromobily postavené na platforme E-GMP disponovať dojazdom cez 500 km, zrýchlením z 0 na 100 km/h do 3,5 sekundy a maximálnou rýchlosťou 260 km/h. Vďaka možnosti nabíjania výkonom až 350 kW sa dobijú na 80 % kapacity už za 18 minút. 100 km dojazdu sa bude dať pridať už za 5 minút na nabíjačke. Tieto hodnoty však platia iba pre modely v najvyššej konfigurácii.
Revolučné viacnásobné nabíjanie
Platforma bude podporovať 800 V aj 400 V nabíjanie – ide o úplnú novinku, takzvané „viacnásobné nabíjanie“ alebo aj multi-charging, ktoré je zodpovedné práve za to, že ak už budeš tento elektromobil nabíjať na 400 V alebo 800 V nabíjačke, nebudeš k tomu potrebovať žiadne ďalšie príslušenstvo.
V tomto smere zvyšuje efektivitu domáceho nabíjania funkcia „nabíjania dvomi cestami“. 240V napájanie smeruje priamo do batérie, zatiaľ čo 400V, respektíve 800V napájanie prechádza cez inventor a až potom k samotnej batérii.
K dispozícii budú dve verzie pohonu – zadný alebo pohon všetkých štyroch kolies. Pri verzii s pohonom všetkých kolies je vo vozidle dvojica elektromotorov, jeden pre prednú a druhý pre zadnú nápravu. Aj motory, ktoré sa budú o pohon starať, vytvorí koncer nanovo.
O batériách toho automobilka veľa neprezradila. Vieme len to, že budú umiestnené v podlahe a ich kapacita sa situuje od 50 až do 100 kWh v závislosti od konfigurácie vozidla. Prvým elektromobilom postaveným na novej platforme by mal byť Hyundai Ioniq 5, ktorý príde už budúci rok.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Prepraví ohromný počet áut. BYD spustil najväčšiu loď svojho druhu na svete
Nabíjanie elektromobilov bude lacnejšie. Firma Renaultu chce naplno využívať túto prebytočnú energiu
Porušil legislatívu, tak ho rovno zabavili. V európskej krajine odobrali majiteľovi Teslu Cybertruck
Svetová automobilka dostala astronomickú pokutu. Podvádzala s emisiami CO2
Ceny klesajú, zvrat sa blíži. Výmena batérie elektromobilu bude čoskoro lacnejšia ako oprava spaľováku
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Známa spoločnosť vyvinula prvý spaľovací motor s unikátnym palivom. Trvalo im to 3 roky, minuli 120 miliónov eur
- Vydrží 8 miliónov km a desaťtisíce cyklov nabitia. Vedci vyvinuli revolučnú batériu, mieri už do výroby
- Váži len 40 kg a má vyše 850 koní. Ukázali revolučný motor, ktorý zmení budúcnosť dopravy
- Európska únia neustúpi. Kľúčový komisár posiela výrobcom spaľovákov jasný odkaz
- Znížia ceny áut, aby oživili predaje. Jedna z najstarších automobiliek má veľkú krízu, spasia ju 3 opatrenia
-
- Známa spoločnosť vyvinula prvý spaľovací motor s unikátnym palivom. Trvalo im to 3 roky, minuli 120 miliónov eur
- Vydrží 8 miliónov km a desaťtisíce cyklov nabitia. Vedci vyvinuli revolučnú batériu, mieri už do výroby
- Váži len 40 kg a má vyše 850 koní. Ukázali revolučný motor, ktorý zmení budúcnosť dopravy
- Európska únia neustúpi. Kľúčový komisár posiela výrobcom spaľovákov jasný odkaz
- Znížia ceny áut, aby oživili predaje. Jedna z najstarších automobiliek má veľkú krízu, spasia ju 3 opatrenia
-
- Známa spoločnosť vyvinula prvý spaľovací motor s unikátnym palivom. Trvalo im to 3 roky, minuli 120 miliónov eur
- Váži len 40 kg a má vyše 850 koní. Ukázali revolučný motor, ktorý zmení budúcnosť dopravy
- Za menej peňazí už lepšie auto nekúpiš. Tento nový hybrid je dokonalý pre Slovákov (TEST)
- Ľudia nechcú ani ich elektromobily. Nemecký gigant predáva čoraz menej áut, chystá novú generáciu
- Európska únia neustúpi. Kľúčový komisár posiela výrobcom spaľovákov jasný odkaz
Jadrová ponorka USA nasadila podvodné drony. Vyšle ich na tajné misie proti nepriateľom
Je veľký ako semienko jahody. ESA vyvinula vesmírny čip, ktorý bude mať dôležitú úlohu
Gigantický jašter so žraločími zubami znova „ožil“. Staré náčrty odkryli záhadu obávaného predátora
Slovenská sporiteľňa ohlásila veľkú novinku pri platbách. Známu aplikáciu už nebudeš potrebovať
Viac funkcií za viac peňazí. Balíček Microsoft 365 výrazne zdražel, môže za to unikátna funkcia
Copyright© 2025 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené