Hyundai aj KIA odštartovali novú éru, oficiálne majú úplne prvú platformu výhradne pre elektromobily
Koncert Hyundai Motor Group dnes oficiálne predstavil svoju novú platformu E-GMP, ktorá bude slúžiť výhradne pre nové elektromobily automobiliek Hyundai, Kia a Genesis. Platforma prináša niekoľko zásadných inovácií oproti konkurencii, informoval portál InsideEVs.
Nová platforma E-GMP má slúžiť ako základ elektromobilov novej generácie, pričom prvé modely postavené na tomto podvozku by sa mali objaviť už budúci rok. Podobne ako pri konkurenčných koncernoch, aj platforma E-GMP je modulárna, čo znamená, že na jej základoch uvidíme sedany, crossovery či dokonca veľké SUV.
Zníženie nákladov a zvýšene kvality
Modularita v tomto smere nezabezpečuje len variácie v karosárskom vyhotovení, ale aj v zameraní vozidla. Koncernové automobilky ju budú môcť využiť na stavbu športovo zameraných elektromobilov, no zároveň aj lacných mestských či pohodlných rodinných vozidiel poháňaných elektrickou energiou.

Oproti doterajším elektromobilom z koncernu Hyundai Motor Group, ktoré boli postavené na platformách vozidiel so spaľovacími motormi, poskytne platforma väčšiu flexibilitu pri výrobe a taktiež zníži aj samotné výrobné náklady. Pozitívne by sa to malo prejaviť aj na finálnom spracovaní nových elektromobilov, ktoré budú mať vyšší dojazd, vyššiu bezpečnosť a viac vnútorného priestoru.
Zo začiatku budú prvé elektromobily postavené na platforme E-GMP disponovať dojazdom cez 500 km, zrýchlením z 0 na 100 km/h do 3,5 sekundy a maximálnou rýchlosťou 260 km/h. Vďaka možnosti nabíjania výkonom až 350 kW sa dobijú na 80 % kapacity už za 18 minút. 100 km dojazdu sa bude dať pridať už za 5 minút na nabíjačke. Tieto hodnoty však platia iba pre modely v najvyššej konfigurácii.
Revolučné viacnásobné nabíjanie
Platforma bude podporovať 800 V aj 400 V nabíjanie – ide o úplnú novinku, takzvané „viacnásobné nabíjanie“ alebo aj multi-charging, ktoré je zodpovedné práve za to, že ak už budeš tento elektromobil nabíjať na 400 V alebo 800 V nabíjačke, nebudeš k tomu potrebovať žiadne ďalšie príslušenstvo.
V tomto smere zvyšuje efektivitu domáceho nabíjania funkcia „nabíjania dvomi cestami“. 240V napájanie smeruje priamo do batérie, zatiaľ čo 400V, respektíve 800V napájanie prechádza cez inventor a až potom k samotnej batérii.

K dispozícii budú dve verzie pohonu – zadný alebo pohon všetkých štyroch kolies. Pri verzii s pohonom všetkých kolies je vo vozidle dvojica elektromotorov, jeden pre prednú a druhý pre zadnú nápravu. Aj motory, ktoré sa budú o pohon starať, vytvorí koncer nanovo.
O batériách toho automobilka veľa neprezradila. Vieme len to, že budú umiestnené v podlahe a ich kapacita sa situuje od 50 až do 100 kWh v závislosti od konfigurácie vozidla. Prvým elektromobilom postaveným na novej platforme by mal byť Hyundai Ioniq 5, ktorý príde už budúci rok.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

TEST: Dojazd cez 400 km za prekvapivo nízku cenu. Na tento čínsky elektromobil nikdy nezabudnem

Európa sa prebúdza, Amerika spomaľuje a Čína drví svet. Ľudia kupujú čoraz viac elektromobilov, trh rastie

Slováci stále veria emisnému nezmyslu. Spaľováky totálne pohoreli v najnovšej štúdii

Automobilová dohoda storočia: BMW sa spojí so Samsungom, aby svet urýchlene prešiel na elektromobily

Elektromobil si dobiješ za jazdy, zadarmo a pri výkone 300 kW. Európsky štát postavil „zázračnú" cestu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Spolujazdci si nevypijú ani kvapku, hrozia mastné pokuty. Vláda sprísňuje pravidlá
PREMIUMNa sociálnych sieťach vieš zarobiť aj 300 eur za jedno video. Nepotrebuješ byť ani influencer (ROZHOVOR)

Slováci podceňujú kefku aj zubára. Riziko mozgovej príhody stúpa až o 86 %, ukazuje najnovšia štúdia

Vedci našli záchranu v obľúbenom nápoji Slovákov: Hodiny sedenia už nemusia ničiť tvoje cievy

Ficovi v Poprade zrušili prednášku na škole. Na chodníku sa objavili vulgárne nápisy
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Automobilky majú veľkú dilemu: Kia odhalila pravdu o elektromobiloch, ktorú Brusel nechce počuť
- Švajčiarsko zaplatilo 100 000 eur za porovnanie spaľováku a EV. Keď zistili výsledky, radšej ich ututlali
- Európa sa prebúdza, Amerika spomaľuje a Čína drví svet. Ľudia kupujú čoraz viac elektromobilov, trh rastie
- Slovákom hrozí pokuta 5800 €. Tento zlozvyk za volantom ťa vyjde poriadne draho
- Má 547 koní a namiesto emisií produkuje pitnú vodu. Toyota predstavila off-road so skeptickým pohonom
-
- Automobilky majú veľkú dilemu: Kia odhalila pravdu o elektromobiloch, ktorú Brusel nechce počuť
- Švajčiarsko zaplatilo 100 000 eur za porovnanie spaľováku a EV. Keď zistili výsledky, radšej ich ututlali
- Európa sa prebúdza, Amerika spomaľuje a Čína drví svet. Ľudia kupujú čoraz viac elektromobilov, trh rastie
- Má 547 koní a namiesto emisií produkuje pitnú vodu. Toyota predstavila off-road so skeptickým pohonom
- Slovákom hrozí pokuta 5800 €. Tento zlozvyk za volantom ťa vyjde poriadne draho
-
- Automobilky majú veľkú dilemu: Kia odhalila pravdu o elektromobiloch, ktorú Brusel nechce počuť
- Slovákom hrozí pokuta 5800 €. Tento zlozvyk za volantom ťa vyjde poriadne draho
- Štát ušetrí Slovákom desiatky eur na STK. Ak spĺňaš túto podmienku, kontrola ťa čaká každé 4 roky
- Váži len 40 kg a má takmer 1000 koní. Ukázali revolučný motor, ktorý pochová spaľováky
- Automobilová dohoda storočia: BMW sa spojí so Samsungom, aby svet urýchlene prešiel na elektromobily
Nvidia nečakane dostala tvrdý zákaz. Do tejto krajiny už nemôže vyvážať čipy
Chaos v leteckej doprave. Tisíce letov zrušených, zamestnanci hlásia kolaps systému
EÚ prekročila červenú čiaru a chystá veľkú kontroverziu. Čas sa kráti, kričia vedci z celého sveta
Japonská automobilka hlási stratu 600 miliónov eur. Pripisuje ju clám, má plán, ako sa vrátiť k zisku
Obrovská nádej pre celú Európu: Americký ropný gigant preskúma dôležité ložisko plynu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Spolujazdci si nevypijú ani kvapku, hrozia mastné pokuty. Vláda sprísňuje pravidlá
PREMIUMNa sociálnych sieťach vieš zarobiť aj 300 eur za jedno video. Nepotrebuješ byť ani influencer (ROZHOVOR)

Slováci podceňujú kefku aj zubára. Riziko mozgovej príhody stúpa až o 86 %, ukazuje najnovšia štúdia

Vedci našli záchranu v obľúbenom nápoji Slovákov: Hodiny sedenia už nemusia ničiť tvoje cievy

