Do tohto auta si sadneš a vrátiš v čase o 10 rokov, potom objavíš výnimočnú vlastnosť (VEĽKÝ TEST)
Technologický pokrok môžeme sledovať všade. Smartfóny sú čoraz výkonnejšie s lepšími fotoaparátmi. Na trh prichádzajú ohybné displeje. Umelá inteligencia sa dostáva aj do takých zariadení, akými sú napríklad bicykle. Nové technológie prenikajú aj do sveta áut a dnes už je štandardom, že kedysi všadeprítomné tlačidlá a hardvérové ovládače nahrádzajú dotykové obrazovky.
Medzi motoristami sa ale nájdu aj takí, ktorí stále preferujú tradičné ovládanie pomocou fyzických tlačidiel. Nájsť však v roku 2023 auto, ktoré nepodľahlo trendu digitalizácie, je veľmi ťažké.
Po usadení za volant Hondy ZR-V milovník technológií hneď nadobudne pocit, že sedí v aute ktoré zaspalo dobu. Opak je ale pravdou a po týždňovom teste som presvedčený, že ZR-V je nadčasové auto, ktoré bude aj o 10 rokov vyzerať dobre a absencia veľkých displejov mu nebude chýbať ani po uplynutí dekády.
V recenzii sa dozvieš:
- Čo tvorí pohonnú jednotku Hondy ZR-V
- Ako sa na pohone podieľa spaľovací motor a elektromotor
- Aká je spotreba v meste a na diaľnici
- Ako je na tom ZR-V z hľadiska spracovania
- Akými technológiami disponuje hybridný crossover
ZR-V ponúka veľmi zaujímavý pohonný systém. Spaľovací motor s objemom 2 litre a výkonom 141 koní môže plniť úlohu generátora, no za určitých okolností sa aj priamo podieľa na pohone vozidla.
Primárne auto poháňa elektromotor s výkonom 184 koní a spaľovací motor plní úlohu generátora elektrickej energie. Malá batéria sa dobíja aj pri brzdení, teda rekuperovaním elektrickej energie. V mestských podmienkach teda auto takmer výhradne jazdí na elektrinu.
Spaľovák sa v roli pohonnej jednotky dostáva k slovu primárne pri vyšších rýchlostiach, napríklad pri jazde na diaľnici, kde už elektromotor tak efektívny nie je. Takéto riešenie má za následok mimoriadne dobrú spotrebu v meste, pričom tá diaľničná dosahuje taktiež relatívne dobré hodnoty.
V meste po Bratislave som za testovací týždeň najazdil bezmála 200 km. Tu boli zahrnuté obchvaty a aj okresky medzi hlavným mestom a jeho “satelitmi”. Spotreba 5,5 l/100 km je dôkazom, že elektrický pohon, aj keď je podporovaný spaľovacím motorom v úlohe generátora, je v mestských podmienkach mimoriadne efektívny.
Počas pomalého posúvania sa v rannej špičke auto nemíňa žiadnu energiu keď stojí. Neustále rozbiehanie a brzdenie je taktiež v prípade elektrického pohonu efektívnejšie, nakoľko brzdnú silu premieňa ZR-V na elektrickú energiu, ktorú ukladá naspäť do malej batérie.
Predokolka je vďaka elektrickému pohonu svižná, auto je aj napriek SUV, respektíve crossover karosérii mimoriadne agilné a z jazdného prejavu je cítiť, že domovom tohto auta je predovšetkým mesto.
ZR-V sa ale nestratí ani na diaľnici a ceste na dovolenku s celou rodinou. Diaľničná spotreba pri tempomate nastavenom na 120 km/h dosiahla 6,5 l/100 km, čo je vzhľadom na benzínový dvojliter stále fantastická hodnota. Pri 130 km/h však už spotreba vystrelila na 8 l/100 km, čo už je trochu dosť.
Dlhodobo sa ale dá s Hondou ZR-V jazdiť so spotrebou 6-6,5 l/100 km. Mne sa spotreba na konci testovacieho týždňa zastavila na 6,4 l/100 km, pričom zhruba polovicu z 500 km nájazdu tvorili diaľnice a druhú polovicu mestá a okresky.
Špičkový hybridný pohon je teda prvou vecou, pre ktorú by som si v roku 2023 kúpil Hondu. Tou druhou je však kvalita spracovania a robustnosť celého auta, aká sa v tejto kategórii vozidiel iných výrobcov len tak nevidí.
Honda ZR-V je stredne veľký crossover. Nie je to žiadna prémiovka, no aj napriek tomu je auto spracované na takej úrovni, že v tomto smere dokáže konkurovať napríklad aj Mercedesu.
Prvou vecou, ktorá ma fascinovala, bolo zatváranie dverí. Dvere na ZR-V zavrieš bez toho, aby si s nimi musel čo i len minimálne buchnúť. Niektorí ľudia, ktorí si zatváranie dverí vyskúšali, si mysleli, že ZR-V disponuje systémom elektrického dovierania.
Nie, crossover strednej triedy nemá žiadne elektrické dovieranie, ide len o ukážku japonskej precíznosti pri výrobe. Po sadnutí za volant som mal pocit, akoby som šoféroval minimálne o triedu väčšie auto.
ZR-V pôsobí robustne, ovládacie prvky, madlá a v podstate všetko, čo sa nachádza v interiéri, je “veľké”, pevné a nech som stláčal čokoľvek, nikde nič nevŕzgalo. Menu infotainmentu síce nie je najkrajšie a najprehľadnejšie, no vďaka bezdrôtovému Apple CarPlay som sa naň po prvotnom nastavení auta ani nepozeral.
Lepší hybrid s tak nízkou mestskou spotrebou by si hľadal ťažko
CarPlay sa pripojilo takmer okamžite po naštartovaní auta, následne som už využíval aplikácie tejto platformy. V neprehľadnom menu som sa však pokúšal nájsť funkciu, pomocou ktorej by som vypol otravný zvukový obmedzovač rýchlosti.
Ten v ZR-V funguje podobne ako v Hyundai Ioniq 6, čo si môžeš pozrieť vo videu nižšie. Zatiaľ čo v elektromobile Hyundai sa tento systém dal vypnúť, aj keď komplikovane, v Honde som možnosť vypnutia hlasového obmedzovača rýchlosti nenašiel. Vodič si tak bude musieť zvyknúť na neustále pípanie pri prekročení rýchlosti čo i len o 1 km/h, alebo sa bude musieť naučiť jazdiť presne predpísanými rýchlosťami.
Niekedy však nestačí ani to, nakoľko auto často nesprávne vyhodnotí maximálnu rýchlosť na danom úseku a miesto 50-ky ukazuje 30-ku, tým pádom začne otravne pípať aj keď ideš predpísanou rýchlosťou. To bol ale problém aj elektromobilu Hyundai a určite sa to bude týkať aj ďalších nových áut s týmto povinným systémom.
Samozrejmosťou je prítomnosť asistenta jazdy na diaľnici, ktorý v Honde funguje perfektne bez najmenšieho zaváhania. Displej pred vodičom je “polodigitálny”, teda integruje digitálny palubný počítač s analógovým ukazovateľom rýchlosti. Možnosti zobrazenia rôznych informácií sú tu značne obmedzené, no na displeji nájdeš všetko, čo pri šoférovaní potrebuješ.
Zhodnotenie
Ak hľadáš technologicky nabité auto s množstvom displejov a nekonečnými možnosťami ich prispôsobenia, rozhodne sa Honde ZR-V vyhni. Ak ale hľadáš auto jednoduché na používanie, do ktorého sa posadíš a hneď pochopíš, čo a ako funguje a čo sa ako nastavuje, ZR-V bude správna voľba.
Milovníci hardvérových tlačidiel sa nájdu aj v roku 2023. Nie všetko, čo má byť moderné a pekné, musí mať množstvo veľkých displejov. Honda ukázala, že aj v prudko digitálnej dobe sa dá vyrobiť atraktívne vozidlo, ktoré je jednoduché na používanie a boduje vo veciach, ktoré v prvom rade definujú auto.
Sú to jazdné vlastnosti a vynikajúca spotreba, ktorú môžu ZR-V závidieť aj tie najúspornejšie autá na trhu. Jediným problémom môže byť len cena. ZR-V začína tesne pod 40 000 €. Ak si priplatíš dve tisícky navyše, dostaneš sa na sumu, kde začína Mercedes GLA.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
recenzia Epické bitky, temnota a chaos. Nový Pán prsteňov má všetko, no aj tak mu chýba to najpodstatnejšie (RECENZIA)
Vytasili silný kaliber za prijateľnú cenu. Vyskúšal som novú Škodu, jej famóznej spotrebe nebudeš veriť
Spotreba pod 5 litrov je len začiatok. Nový Ford je nabitý technológiami a v jednej veci poráža aj nemecké prémiovky (TEST)
Slováci ani netušia, že existuje. Našiel som zázračný gadget, ktorý ti okamžite zlepší život
Nissan odstránil najväčší neduh japonských áut. Nový Qashqai ponúka skvelú výbavu za bezkonkurenčnú cenu
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Legendárny model Toyoty dostal druhý dych. Spravili z neho elektromobil za prekvapivo nízku cenu
- Kontroverzný zákon je na spadnutie. Blízka krajina chce spoplatniť každý prejdený kilometer, vodiči zúria
- Elektromobilový bestseller dostal veľký update. Unikli jeho parametre a ceny, ktorým nebudeš veriť
- Nemajú šancu to stihnúť. Radikálny plán Nemcov dostal tvrdú ranu, elektromobily sú na tom zle
- Dojazd 500 km a dva elektromotory. Nová Tesla bude stáť menej než spaľovák a vieme, kedy príde
-
- Legendárny model Toyoty dostal druhý dych. Spravili z neho elektromobil za prekvapivo nízku cenu
- Kontroverzný zákon je na spadnutie. Blízka krajina chce spoplatniť každý prejdený kilometer, vodiči zúria
- Elektromobilový bestseller dostal veľký update. Unikli jeho parametre a ceny, ktorým nebudeš veriť
- Nemajú šancu to stihnúť. Radikálny plán Nemcov dostal tvrdú ranu, elektromobily sú na tom zle
- Dojazd 500 km a dva elektromotory. Nová Tesla bude stáť menej než spaľovák a vieme, kedy príde
-
- Vytasili silný kaliber za prijateľnú cenu. Vyskúšal som novú Škodu, jej famóznej spotrebe nebudeš veriť
- 13-tisíc eur za elektrickú Toyotu so slušným dojazdom? Spustili predobjednávku na skvostné SUV
- Stojí menej ako 18 000 eur a má dojazd 1 400 km. Prehliadaná automobilka ukázala šokujúce SUV
- Dojazd 500 km a dva elektromotory. Nová Tesla bude stáť menej než spaľovák a vieme, kedy príde
- Vláda chce schváliť radikálny zákon. Nemci dajú elektromobilom prekvapivú výhodu v premávke
Vedci neverili vlastným očiam. Vráskavec musel preplávať až tri oceány kvôli jednej veci
ECB sa pripravuje na rok neistoty. Dočkáme sa znižovanie úrokových sadzieb?
Vlakmi bude cestovať zadarmo nová skupina ľudí. Stačí splniť jednu podmienku
„Vianočný darček“ od USA. Nad Slovenskom už lieta tretia F-16
Odstávky pokračujú. Stellantis zastavuje výrobu v historickom závode, dotkne sa týchto áut
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené