Moderné technológie využívame na dennej báze. V online prostredí na ľudí číhajú aj nebezpečné kybernetické hrozby, ktoré môžu ohroziť nielen ich súkromie, ale aj financie. Tatra banka preto prináša svojim klientom nové „kyber poistenie“. O novinke banka informovala v tlačovej správe.

K doterajšej ponuke poistení od Tatra banky pribudol nový balík kyber poistenia od spoločnosti UNIQA, ktoré pokrýva viaceré problematické oblasti pri používaní internetu. Slováci sa aktuálne môžu stretávať s narastajúcim počtom phishingových útokov a ďalším množstvom hrozieb, ktoré na nich číhajú v online svete.

Je preto viac ako potrebné na takéto problémy reagovať. V našom nedávnom článku sme ozrejmili, ako k internetovým podvodom, pri ktorých dochádza k odcudzeniu financií ľudí, pristupuje polícia a ako takéto prípady riešia samotné banky.

Slovenská banka prichádza s novým kyber poistením

Nové poistenie Tatra banky tak môže byť pre mnohých Slovákov vítanou zmenou, ktorá im pomôže ochrániť sa v stále nebezpečnejšom online svete. Kyber poistenie zahŕňa ochranu pred zneužitím kreditnej karty, pri problémových nákupoch na internete, pred kyberšikanou, ale aj ochranu v prípade odcudzenia identity zákazníka či poškodenie jeho povesti v online prostredí.

Klienti banky získajú s týmto poistením aj nepretržitú asistenčnú službu, na ktorú sa môžu obrátiť kedykoľvek, a právne poradenstvo pri riešení sporov. Tatra banka taktiež v tomto balíku ponúka náhradu pre klienta pri problémoch s doručeným tovarom z e-shopu, ale aj asistenciu, právne poradenstvo či úhradu súdneho konania.

Kyber poistenie od Tatra banky pokrýva: 

  • riziko pri online nákupoch (spory s e-shopom)
  • útoky v rámci online platieb (zneužitie online platieb a transakcií)
  • poškodzovanie online povesti a odcudzenie identity
  • kyberšikanu

Pokiaľ sa asistenčnej službe nepodarí obhájiť klienta v prípade spomenutých možností, ktoré kyber poistenie zahŕňa, bude odškodnený plnením za vzniknuté škody vo výške do 2000 € a má nárok na právne zastúpenie do sumy 12 000 €.

Čo však v prípade zneužitia kreditnej karty napríklad pri phishingu, kedy je omylom transakcia autorizovaná priamo klientom? Tatra banka poskytla odpoveď aj na túto otázku, ktorú si kladie stále viac Slovákov.

„Pri zneužití platobnej karty je potrebné nahlásiť danú skutočnosť banke a zároveň asistenčnej službe UNIQA. Banka podľa zákona uznáva všetky reklamácie voči transakciám, ktoré klient neautorizoval.

V prípade, ak klient autorizoval transakciu, pri ktorej sa domnieva, že mohlo ísť o podvodnú platbu, banka poskytne maximálnu súčinnosť orgánom činným v trestnom konaní.

Vyšetrovanie môže trvať dlhšiu dobu, preto ak polícia v čase vyšetrovania vydá potvrdenie o tom, že zo strany klienta nebola porušená bezpečnosť, poisťovňa uhradí klientovi náklady na právne zastupovanie,“ informovala Tatra banka.

Kyber poistenie sa vzťahuje na škody, ktoré vznikli na území EÚ, Švajčiarska a Nórska. Škody spôsobené v iných krajinách poistenie nepokrýva. Pri jeho využití je pritom krytý nielen klient, ale automaticky aj jeho rodinní príbuzní. Cena poistného balíka je 34,89 € mesačne.

Pošli nám TIP na článok



Cyber