Hanba a prepadák, znovuzdrodený Moskvič nikto nechce. V Rusku predali len 1 % vyrobených vozidiel
Zdá sa, že znovuzrodenie ruského automobilového priemyslu nebude také jednoduché. Svedčia o tom aj predajné čísla oživenej legendy Moskvič, z ktorého sa v minulom roku predalo iba 1 % všetkých vyrobených vozidiel. Informoval o tom portál Drom.ru.
Rusi počas minulého roka hrdo oznámili, že sa chystajú oživiť legendárnu značku Moskvič. Za čias minulých možno boli Moskviče dobré autá, no tie súčasné od nich majú na míle ďaleko. Dôvod je jednoduchý. Nový Moskvič je totiž stopercentne čínske auto, ktoré sa v Rusku iba montuje.
Čínska kvalita miesto ruskej
Pôvodný Moskvič vznikol ešte v roku 1930 a aj keď nikdy nevyrábal práve revolučné autá, sprvu sa mu darilo držať krok s dobou a dizajn prvých áut, ako napríklad KIM-10, lahodí oku dodnes a pôsobí ako slušný veterán.
Aj keď po to technickej stránke nebola žiadne sláva, ešte vždy sa jednalo o tie lepšie autá z východného bloku. Rusko sa teraz rozhodlo legendárnu značku po dlhých rokoch opäť oživiť modelom Moskvič 3, ktorý sa v skutočnosti zakladá na dizajne čínskej značky JAC, ktorá očividne dodáva aj komponenty. Auto sa montuje v bývalej továrni Renault.
V skutočných testoch neočaril
Z doterajších recenzií je jasné, že nový Moskvič bude auto zamerané pre masy a bežných ľudí. Benzínový motor má objem 1,5 litra a výkon 150 koní, čo podľa tamojších novinárov absolútne postačuje na každodenné jazdenie. Papierová spotreba je niekde na úrovni 6,6 l/100 km. V realite sa ale vyšplhala až na dvojnásobok, teda vyše 12 litrov, čo je na dnešné pomery a triedu auta extrémne veľa.
Auto pôsobí veľmi moderne, či už z vonku, ale aj v interiéri. Vonku dominujú LED svetlá s peknou grafikou, zatiaľ čo vo vnútri môžeme nájsť farebný dotykový displej infotainmentu, ktorý podporuje Apple CarPlay aj Android Auto. Rýchlosť systému je ale katastrofálna a listovanie v menu je skôr za trest.
O radenie sa stará automatická prevodovka, nejde však o modernú technológiou shift-by-wire, ale o pomerne zastaralú prevodovku, kedy je radiaca páka pevne spojená so samotnou skriňou. V interiéri prevláda dotykové ovládanie, ktoré zožalo vlnu kritiky. Rusi sú jednoducho „stará škola“ a preferujú hardvérové tlačidlá na ovládanie klimatizácie, ktoré sú podľa nich pohodlnejšie.
Milým prekvapením je napríklad prítomnosť kotúčových bŕzd na všetkých štyroch kolesách. Inak ale ide o veľmi jednoduché, ba až „základné“ auto. Teraz už ale vieme, že „čínsky Moskvič“ na ruskom trhu takmer nikto nechce.
Zo 600 vyrobených áut predali iba 6
Automobilka začala výrobu vozidiel koncom novembra a do konca roka 2022 plánovala v znárodnenej fabrike Renault zmontovať 600 vozidiel, pričom 400 z nich so spaľovacím motorom a 200 s elektromotorom. Odhadovanú výrobu sa im nakoniec podarilo predčiť a dokopy zmontovali až 2 000 áut.
Predaj sa začal 21. decembra a očakávalo sa, že po prvých vyrobených modeloch sa len tak zapráši. Nestalo sa tak. Drom.ru uvádza, že v decembri bolo v Rusku zaregistrovaných len šesť nových vozidiel značky Moskvič, z toho štyri boli spaľováky a dva elektromobily.
Jeden elektromobil pritom putoval do rúk vedúceho dopravy v meste Moskva, Maxima Liksutova. Zvyšné vozidlá boli registrované na právnické osoby, čiže firmy, pričom jedno z nich dostala redakcia Moskva-24 ako dar od starostu Moskvy, Sergeja Sobjanina.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Na 100 % sa nabije za 24 minút. BYD predstavil elektromobil s 1 000 koňmi, stojí smiešne peniaze
Jej predaje začali okamžite klesať. Nemci začali bojkotovať Teslu, majú na to neuveriteľný dôvod
Slovensko rieši paradoxný problém. Elektromobil si už nabiješ kdekoľvek, nová vyhláška môže všetko zmeniť
Elektromobily sklamali, predaje áut stúpli. Európania vo veľkom kupujú prekvapujúci typ pohonu
Bude veľmi lacný a dostane kontroverznú batériu. Dacia chystá ďalší dostupný elektromobil
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Automobilky robili veľkú chybu: Francúzom stačil jeden model na elektrický prevrat, Nóri dokázali nemožné
- Ľudia na ňu takmer zabudli. Slávna automobilka znova ožíva, pripravuje dve špičkové autá
- Luxusný Maybach má nového rivala. Nečakaná „automobilka“ ukázala obrovskú beštiu s 1000 koňmi
- Známa spoločnosť vyvinula prvý spaľovací motor s unikátnym palivom. Trvalo im to 3 roky, minuli 120 miliónov eur
- Elektromobil alebo hybrid? Tento typ vozidla je pre Slovákov najvýhodnejší
-
- Automobilky robili veľkú chybu: Francúzom stačil jeden model na elektrický prevrat, Nóri dokázali nemožné
- Ľudia na ňu takmer zabudli. Slávna automobilka znova ožíva, pripravuje dve špičkové autá
- Luxusný Maybach má nového rivala. Nečakaná „automobilka“ ukázala obrovskú beštiu s 1000 koňmi
- Známa spoločnosť vyvinula prvý spaľovací motor s unikátnym palivom. Trvalo im to 3 roky, minuli 120 miliónov eur
- Elektromobil alebo hybrid? Tento typ vozidla je pre Slovákov najvýhodnejší
-
- Automobilky robili veľkú chybu: Francúzom stačil jeden model na elektrický prevrat, Nóri dokázali nemožné
- Ľudia na ňu takmer zabudli. Slávna automobilka znova ožíva, pripravuje dve špičkové autá
- Známa spoločnosť vyvinula prvý spaľovací motor s unikátnym palivom. Trvalo im to 3 roky, minuli 120 miliónov eur
- Porušil legislatívu, tak ho rovno zabavili. V európskej krajine odobrali majiteľovi Teslu Cybertruck
- Luxusný Maybach má nového rivala. Nečakaná „automobilka“ ukázala obrovskú beštiu s 1000 koňmi
Globálne trhy čakajú na rozhodnutia Trumpa. Toto sa momentálne deje s cenami elektriny a plynu
Nové hodinky, slúchadlá aj powerbanka so šialeným výkonom. Xiaomi zaskočilo trh lacnými novinkami
Zvyšovanie životných nákladov znepokojuje Slovákov. Odborníci navrhujú riešenie
Slovenské domácnosti ušetria za teplo. Zmeny pocítime ešte v priebehu tohto roka
Vedci objavili „vitamín dlhovekosti“. Zázračné huby spomaľujú stárnutie, má to však jeden háčik
Copyright© 2025 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené