Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Ruská vojna na Ukrajine zapríčinila, že z Putinovej krajiny odišli prakticky všetky veľké európske automobilky a tak Rusom nezostalo nič iné, ako znova nakopnúť svoj vlastný automobilový priemysel.

Pomôcť tomu malo aj znovuoživenie značky Moskvič. V tamojších médiách vychádzajú prvé recenzie na túto znovuzrodenú „ruskú“ legendu, ktorá vo finále vraj nie je až tak zlá, no ani ruská. Vďačiť za ňu môžu  Číňanom.

Čínska kvalita miesto ruskej

Pôvodný Moskvič vznikol ešte v roku 1930 a aj keď nikdy nevyrábal práve revolučné autá, sprvu sa mu darilo držať krok s dobou a dizajn prvých áut, ako napríklad KIM-10, lahodí oku dodnes a pôsobí ako slušný veterán.

JAC

Aj keď po to technickej stránke nebola žiadne sláva, ešte vždy sa jednalo o tie lepšie autá z východného bloku.

Rusko sa teraz rozhodlo túto legendárnu značku po dlhých rokoch opäť oživiť a to modelom Moskvič 3, ktorý sa v skutočnosti zakladá na dizajne čínskej značky JAC, ktorá očividne dodáva aj komponenty. Auto sa montuje v bývalej továrni Renault.

V skutočných testoch neočaril

Z doterajších recenzií je jasné, že nový Moskvič bude auto zamerané pre masy a bežných ľudí. Benzínový motor má objem 1,5 litra a výkon 150 koní, čo podľa tamojších novinárov absolútne postačuje na každodenné jazdenie. Papierová spotreba je niekde na úrovni  6,6 l/100 km. V realite sa ale vyšplhala až na dvojnásobok, teda vyše 12 litrov, čo je na dnešné pomery a triedu auta extrémne veľa.

Auto pôsobí veľmi moderne, či už z vonku, ale aj v interiéri. Vonku dominujú LED svetlá s peknou grafikou, zatiaľ čo vo vnútri môžeme nájsť farebný dotykový displej infotainmentu, ktorý podporuje Apple CarPlay aj Android Auto. Rýchlosť systému je ale katastrofálna a listovanie v menu je skôr za trest.

O radenie sa stará automatická prevodovka, nejde však o modernú technológiou shift-by-wire, ale o pomerne zastaralú prevodovku, kedy je radiaca páka pevne spojená so samotnou skriňou.

V interiéri prevláda dotykové ovládanie, ktoré zožalo vlnu kritiky. Rusi sú jednoducho „stará škola“ a preferujú hardvérové tlačidlá na ovládanie klimatizácie, ktoré sú podľa nich pohodlnejšie.

Milým prekvapením je napríklad prítomnosť kotúčových bŕzd na všetkých štyroch kolesách. Inak ale ide o veľmi jednoduché, ba až „základné“ auto.

Čínsky Moskvič môže ísť na dračku

Nový Moskvič sa síce vyrába v Rusku, avšak nejde o ruský dizajn, ale auto vyrábané z čínskych komponentov, ktoré sa používajú k výrobe modelu JAC JS4.

Rusko nepridalo nič – teda okrem vlastnej značky a o niečo horšej pracovnej morálky. Z hľadiska kvality môže výroba v Rusku spôsobovať ešte väčšie problémy, než výroba v Číne.

Továreň Renaultu má dnes v rukách Kamaz a ročne chce vyrobiť 50 000 áut, čo nie je žiadne veľké číslo. Tesla stíha vo svojej Šanghajskej továrni vyrábať až 22 000 áut týždenne, najväčšia továreň Toyoty v Kentucky zase 550 000 áut ročne, píše CNBC.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú