15. február je oficiálny dátum, kedy webový prehliadač Google Chrome začne oficiálne podporovať filtrovanie otravných reklám. Neteš sa však predčasne! Filtrované nebudú všetky reklamy, ale iba tie, ktoré porušujú pravidlá.
V posledných mesiacoch sa spustila vojna medzi poskytovateľmi webových prehliadačov. Či už ide o Google Chrome, Mozillu, alebo iný známy webový prehliadač, každá „fíčurka“ dokáže v tejto vojne zavážiť. Google Chrome tak začne od 15. februára oficiálne filtrovať otravné reklamy. Avšak na rozdiel od existujúcich programov blokujúcich reklamy, ktoré sú väčšinou dostupné vo forme rozšírení, Chrome nebude blokovať všetky reklamy.
Blokované budú len prehnane rušivé reklamy
Namiesto toho odstráni iba tie reklamy, ktoré budú porušovať takzvané „Better Ads Standards“. Ide o súbor štandardov, ktorý určuje prijateľné a neprijateľné webové reklamy vytvorené koalíciou organizácií a spoločností, vrátane Facebooku, Googlu a Microsoftu. Google si myslí, že nie všetky reklamy používateľov otravujú, no iba tie, ktoré sú prehnane rušivé.
Blokovanie bude podporované na desktopovej aj mobilnej verzii
Chrome teda bude odteraz blokovať reklamy, ktoré nie sú v súlade s normami. Medzi tieto reklamy spadajú takzvané „pop-up“ reklamy a príliš veľké reklamy, ktoré sa zobrazujú na celej pracovnej ploche.
Zhodnotí stránky na základe reklám
Chrome bude taktiež hodnotiť stránky podľa typov reklám, ktoré zobrazujú. Ak daná stránka bude porušovať vyššie uvedené štandardy príliš často, môže sa dostať do takzvaného stavu „zlyhania“. Ak stránky nezmenia svoje reklamy do 30 dní od oznámenia porušenia štandardov, Chrome začne blokovať tieto reklamy.
Blokovanie už prináša svoje výsledky
Zakaždým, keď Chrome zablokuje reklamu, zobrazí sa správa. Používateľovi sa následne ponúkne možnosť povoliť zablokované reklamy na konkrétnom webe. Google tak tvrdí, že táto iniciatíva už prináša svoje výsledky, keďže 42 % stránok porušujúcich štandardy už začalo odstraňovať nepríjemné reklamy.
Teraz čítajú

AKTUALIZOVANÉ E-karanténa bude Slovensku v apríli platná "ako mŕtvemu kabát", vyhlásil Matovič. Na Sulíka spustil ďalšiu vlnu kritiky

Je tu nová Mozilla Firefox 86, prináša hlavne dve významné inovácie

Google vylepšuje Android. Zlepší sa bezpečnosť a lákavé novinky hlási aj Android Auto

Disney+ zdražuje, do Európy ale prináša oveľa bohatší obsah. S vyššou cenou príde aj k nám

Obrovský problém? Clubhouse potvrdil, že mu unikli zvukové nahrávky ľudí
Články, ktoré hýbu svetom

Obrovský bezpečnostný pokrok. Podmorský kábel Google využili na detekciu zemetrasenia, pri testoch fungovali príkladne

Apple spravil nezvyčajný krok kvôli zákonom. V európskej krajine už zobrazuje skóre opraviteľnosti iPhonov a MacBookov

McDonald’s začína predávať vegánske burge. Na Slovensku nás čaká obrovská novinka

Elektronický gigant z Číny chystá revolúciu, po mobiloch chce s vlastnou automobilkou raziť prvú ligu
