Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Globálne predaje smartfónov prvýkrát za posledné 2 roky stúpajú. Podľa analýzy spoločnosti Strategy Analytics totiž dodávky smartfónov v treťom štvrťroku 2019 vzrástli v porovnaní s minulým rokom o 2 percentá, informuje Engadget.

Dôvodom sú nízke ceny a 5G konektivita

Za posledné 2 roky sme boli svedkami stagnácie predajov smartfónov, pričom hlavnou príčinou je narastajúca únava používateľov z neustáleho prechádzania na nové modely. V tomto štvrťroku sa však karta obracia, a podľa novej správy od spoločnosti Strategy Analytics narástli globálne dodávky v porovnaní s minulým rokom o 2%. Predaje v treťom štvrťroku mali dosiahnuť celkových 359,8 miliónov, pričom v Q3 2018 boli na úrovni 366,3 miliónov kusov.

Podľa riaditeľky spoločnosti, Lindy Sui, je tento rast spôsobený najmä silnou konkurenciou s neustále sa znižujúcimi cenami, a tiež zákazníkmi, ktorí prešli na väčšie displeje a zaujala ich 5G konektivita.

Na prvej priečke Samsung, Apple zaznamenal pokles

Zaujímavé sú tiež údaje o samotných výrobcoch, pričom na prvej pozícii sa s 21% predajov drží kórejský Samsung, ktorému v porovnaní s minulým rokom narástol počet predaných smartfónov o 8%. Za ním nasleduje Huawei s 18% predajov, avšak čínsky gigant zaznamenal v tomto období nárast tržieb až o 29%, čo je naozaj obrovské číslo.

Zobraziť celú galériu (0)
Dávid Igaz / FonTech

Nárast oboch spoločností je spôsobený najmä úspechom nového Galaxy Note 10, ale aj výrazným zvýšením predaju smartfónov Huawei v domovskej Číne.

Na treťom mieste sa s 12% umiestnil Apple, ktorému ale tržby za posledný rok klesli o nemalé 3%. Analytici sa však domnievajú, že americký gigant sa vráti do pôvodného stavu vďaka lacnejším cenám iPhone 11, a zvýšenému dopytu v USA a Ázii.

Prečítaj si aj
Apple zvažuje veľkú zmenu v spôsobe predaja iPhonov. Bude sa podobať na AppleTV+ či Spotify

Zobraziť celú galériu (0)
Youtube / DetroitBORG

Netreba však zabudnúť ani na ostatné značky, pričom medzi ďalších výrobcov s vyššími predajmi patrí Xiaomi so svojou dcérskou značkou Redmi, ale aj konkurenčné OPPO s Realme, ktoré postupne expanduje aj do Európy.

Bude tak zaujímavé sledovať, aké hodnoty dosiahnu globálne predaje smartfónov v poslednom štvrťroku tohto roka, a či sa Applu podarí dohnať stratené tržby práve novými modelmi iPhone 11.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú