Ford znižuje objednávky od dodávateľov vysokonapäťových batérií, aby sa pokúsil zvrátiť straty na elektromobiloch. Podľa agentúry Bloomberg je finančný stav automobilky naozaj vážny. V prvom štvrťroku tohto roka spoločnosť Ford stratila viac ako 100 000 dolárov za každý elektromobil, ktorý vyrobila.

Iróniou ostáva, že elektromobilový magnát Elon Musk v minulosti ako jedinú tradičnú automobilku za svoj prístup pochválil práve amerického výrobcu Ford. A ten sa rozhodol ísť rovnakým smerom. Ako ale informoval Insideevs, táto stratégia Fordu v podobe stávky na elektromobily začína vykazovať veľké problémy.

Extrémna strata na každom vyrobenom elektromobile

Možno málokto vie, že Ford prišiel s prvým elektromobilom ešte za čias, kedy model Focus slávil predajné úspechy, ale až s príchodom elektrického Mustangu mal nastať bod zlomu. Ford Mustang Mach-e vyvolal záujem širokej verejnosti a ihneď po uvedení do predaja zaznamenal úspech.

Doba sa však postupne menila, záujem o elektromobily Fordu postupne upadal a tak začal americký výrobca uvažovať nad zvýšením predajov. Po vzore Tesly sa nechal strhnúť vlnou výrazných zliav, ktoré sa pre automobilku stali osudové.

Ford je zúfalý

Americká automobilka Ford pristúpila k ďalšiemu znižovaniu cien svojich elektrických modelov, ktorých mizerné predaje spôsobujú spoločnosti problémy. Ako upozorňuje Autoblog.com, v niektorých prípadoch došlo k ďalšiemu zlacneniu o vyše 7 000 eur, pričom už pred tým značka na každom takomto kuse prerábala ohromné množstvo peňazí.

Výsledkom týchto nerozvážnych rozhodnutí je neustály pokles predaja existujúcej čisto elektrickej modelovej palety Fordu a obmedzenie budúcich investícií do nových elektrických modelov.

Podľa aktuálnych informácií Ford na každom vyrobenom elektromobile dosahuje stratu neuveriteľných 100 000 USD. Predpokladá sa, že len v tomto roku bude strata divízie produkujúcej čisto elektrické batériové elektromobily predstavovať viac ako 5,5 miliardy USD.

Obmedzenie budúcich investícií

Tento negatívny jav sa prejavil aj na smerovaní samotnej automobilky, ktorá sa rozhodla, že viac nemieni podporovať stratové projekty. Predpokladaná tohtoročná strata pri produkcii elektromobilov je tak vysoká, že ju nedokáže pokryť ani divízia spaľovacích motorov formou vlastných ziskov.

Stanovisko vedenia Fordu je nekompromisné, čoho výsledkom je stopka pre pripravovaný menší elektrický pickup a väčšie elektrické SUV. Zároveň Ford okresáva investície do vlastnej baterkárne, ktorá vzniká v Michigane.

Neistotu vzbudzujú aj budúce prezidentské voľby v USA, keďže je vo všeobecnosti známe, že Donald Trump na rozdiel od aktuálneho amerického prezidenta Joea Bidena nie je prívržencom elektromobilov. Z globálneho hľadiska by tak divízia elektromobilov Ford mala formou škrtov prísť o investície v hodnote 12 miliárd USD.

Ford ale na elektromobily úplne nezanevrel a uvedomuje si, že svet potrebuje hlavne cenovo dostupné elektromobily, o ktoré by bol väčší záujem. Aj to je jeden z dôvodov, prečo urýchľuje vývoj pripravovaného cenovo dostupného elektromobilu s cenou 30 000 USD.

 

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú