2 miliardy hodili do koša. Obľúbená automobilka nezvláda elektromobily a rútia sa jej plány
Plány automobilky Ford na masovú výrobu elektromobilov v Európe narazil na tvrdú realitu – slabý dopyt. Spoločnosť len pred pár mesiacmi spustila výrobu elektrických modelov Explorer a Capri vo svojej továrni v Kolíne, ktorá prešla modernizáciou za 2 miliardy dolárov.
Teraz však pre „rýchlo sa zhoršujúce podmienky na trhu“ Ford znižuje produkciu a zamestnanci budú striedať pracovné týždne s týždňami voľna až do Vianoc. Tento krok je dôsledkom toho, že Ford vyrába viac, než trh dokáže momentálne absorbovať, informuje portál motor1.
Ironicky, kým Ford znižuje produkciu, globálne predaje elektromobilov stúpajú. Podľa dát od Rho Motion vzrástli o 24 % len za prvých desať mesiacov 2024. Čína, ktorá dominovala v tomto raste, zaznamenala zvýšenie predaja o 38 %.
Naproti tomu trh v Európe, konkrétne v EÚ, EFTA a UK, poklesol o 3 %, čo možno pripísať nielen nižším vládnym dotáciám, ale aj vyšším úrokovým sadzbám, ktoré zvyšujú náklady na financovanie.

Robia chybu za chybou
Ford zažíva problémy aj na domácej pôde – produkcia modelu F-150 Lightning bude v USA pozastavená na sedem týždňov od polovice novembra do januára 2025. Navyše, Ford v treťom kvartáli vykázal stratu 1,2 miliardy dolárov vo svojej divízii elektromobilov.
Celková strata by za rok 2024 mohla dosiahnuť až 5 miliárd dolárov. Tieto čísla poukazujú na chyby v stratégii, kde Ford ignoroval elektromobily viac ako desaťročie a na trh vstúpil s modelmi, ktoré majú vysokú cenu a obmedzený dojazd.
Zatiaľ čo Ford zápasí s problémami, čínski výrobcovia ako BYD rýchlo expandujú a ťažia z výhody lacnejšej výroby a rýchlejšieho nasadenia na trhu. Ford, ktorý sa dlhé roky spoliehal na outsourcing a na vysoké ceny svojich modelov, má teraz problém udržať krok. Ak chce Ford uspieť v elektromobilovom odvetví, bude musieť prehodnotiť svoju stratégiu – zákazníci dnes očakávajú vysoký dojazd, konkurencieschopné ceny a dostupnú nabíjaciu infraštruktúru.
Fordovo zníženie produkcie odhaľuje, že prechod na elektromobily nie je automatickým úspechom, ale vyžaduje strategické plánovanie a pochopenie trhu. Konkurencieschopné ceny, inovatívne modely a pripravenosť čeliť konkurencii, najmä z Číny, budú pre európske a americké automobilky kľúčové, ak chcú úspešne prejsť na elektrický pohon.
Do Európy mieri elektromobil s najunikátnejším systémom otvárania dverí
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Nemecko spasí Európu. Začne ťažiť dôležitú surovinu, dostalo finančnú injekciu 2 miliardy eur

Európania nastavili zrkadlo elektromobilom: Toto je hlavný dôvod, prečo ich ľudia nekupujú

Najšialenejší test roka: BYD hodilo na svoje SUV 2-tonový strom. To, čo sa s autom stalo, prekvapilo aj expertov

Agresívna expanzia EV pokračuje: Čínska značka spúšťa predaj v Nemecku, chce konkurovať BMW a Audi

Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Keď Buffett sedí na hotovosti a Zuckerberg stavia bunker, niečo sa deje. Miliardári sa pripravujú na kolaps
PREMIUMZanechal dobre platený job audítora, dnes učí manažérov, ako nevyhorieť: „Ľudia sa boja zlyhať v tom, čo ani neskúsili“

KVÍZ: 9 z 10 Slovákov stroskotá už na 1. otázke zo slovenčiny. Otestuj sa, či by bol Ľudovít Štúr na teba hrdý

Známa slovenská firma potvrdila prepúšťanie desiatok zamestnancov. Zároveň vyhlasuje: Tržby nám opäť rastú

Slovenský šport prišiel o legendu. Zomrel šampión dráhovej cyklistiky a kulturistiky
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Agresívna expanzia EV pokračuje: Čínska značka spúšťa predaj v Nemecku, chce konkurovať BMW a Audi
- Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
- Prejde 1 100 km a pod kapotou bude mať 2-litrový štvorvalec. Slávna značka „sa vykašľala“ na čisté EV
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
-
- Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Agresívna expanzia EV pokračuje: Čínska značka spúšťa predaj v Nemecku, chce konkurovať BMW a Audi
- Prejde 1 100 km a pod kapotou bude mať 2-litrový štvorvalec. Slávna značka „sa vykašľala“ na čisté EV
-
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Mám si kúpiť elektromobil alebo hybrid? Zistili sme, ktorý typ vozidla je pre Slovákov najvýhodnejší
- Ferrari si patentovalo motor, ktorý popiera zdravý rozum. Poháňa ho vodík a odoláva gravitácii
Vláda konečne rieši problémové železnice. Vlaky dostanú technológiu za 1,36 miliardy eur
EÚ spravila historický krok. Dovoz ruského plynu definitívne končí, máme presný dátum
iPhone 17 vystrelil Apple na vrchol. Rekordný rok 2025 môže zmeniť kráľa na tróne výrobcov mobilov
Technologická elita zažije prudký skok. OSN vydala zdrvujúce varovanie o umelej inteligencii
Analytik: Mýtus o „veľkej ruskej ofenzíve“ sa rozpadol. Kľúčový faktor donúti Rusko rokovať o mieri
Slovensko zažíva zlom v mobilných sieťach. 5G pokrytie populácie šokujúco vystrelilo
Temu a Shein to majú spočítané. Ich veľký konkurent chystá v Európe nečakaný zvrat
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Keď Buffett sedí na hotovosti a Zuckerberg stavia bunker, niečo sa deje. Miliardári sa pripravujú na kolaps
PREMIUMZanechal dobre platený job audítora, dnes učí manažérov, ako nevyhorieť: „Ľudia sa boja zlyhať v tom, čo ani neskúsili“

KVÍZ: 9 z 10 Slovákov stroskotá už na 1. otázke zo slovenčiny. Otestuj sa, či by bol Ľudovít Štúr na teba hrdý

Známa slovenská firma potvrdila prepúšťanie desiatok zamestnancov. Zároveň vyhlasuje: Tržby nám opäť rastú




