Ford je na smiech. Totálne okopíroval Supercharger od Tesly, parametre jeho nabíjačiek sú však katastrofa
Tesla sa vo svete elektromobility preslávila nielen svojimi elektrickými vozidlami, ale aj unikátnym modelom vlastných nabíjačiek Supercharger, s ktorými vytvorila obrovskú sieť nabíjacích bodov. V tomto smere sa ju snaží konkurencia dobehnúť a teraz sa zdá, že aj Ford začal budovať svoje vlastné nabíjacie stanice.
Pri pohľade na nabíjačky, ktoré sa obajavili pri niektorých díleroch značky, niet pochýb o tom, že Ford sa inšpiroval Muskovou Teslou a dokonca prevzal aj dizajn nabíjacích stojanov, informuje Electrek. Ford to však odmieta a pripomína, že biznis model Tesly, ktorý zahŕňa aj bezplatné „doživotné“ nabíjanie ku niektorým starším modelom, nasledovať nechce.
Ford skopíroval nabíjacie stojany Tesly
Podobne ako ostatné automobilky, aj Ford stavil na kartu elektromobility. V tomto segmente priniesla automobilka už viacero vlastných elektromobilov, ktorými sa snaží presadiť na trhu. Po elektrickom Mustangu sa chystá predávať aj elektrický Ford F-150, ktorý si vyslúžil obdiv od samotného prezidenta Joea Bidena. Pre nabíjanie elektromobilov ale spoločnosť skutočne využíva iný obchodný model než Tesla.
Miesto budovania vlastnej siete nabíjacích staníc totiž stavil Ford na spoluprácu s firmami poskytujúcimi nabíjaciu infraštruktúru, medzi ktorými je napríklad Ionity alebo Electrify America a Sunrun. Takýto model pritom využíva aj mnoho iných automobiliek, Ionity je totiž spoločným projektom BMW, Daimleru, Volkswagenu a práve Fordu.
Ford tak s vlastnými nabíjačkami, ktoré sa objavili pri prvom predajnom centre zrejme „experimentuje“ skôr z marketingových dôvodov. Už na prvý pohľad ti ale neunikde, že dizajnom sa tieto nabíjacie stojany náramne podobajú nabíjačky Supercharger od Tesly. Problémom je, že automobilka v nich nevyužila rýchle DC nabíjanie, miesto toho stavila len na AC nabíjanie (level 2) pri výstupe do 19 kW.
Kritiku si vyslúžil za ukradnutý dizajn aj zlé technické riešenie
Tento počin neostal bez povšimnutia a na riešenie Fordu reagoval aj jeden z predstaviteľov Tesly. Dizajnový riaditeľ automobilky Javier Verdura označil nabíjačky Fordu za „nedômyselné a zbytočne veľké“. Doslova im vytkol „zle vykradnutý dizajn“. Všetko tak nasvedčuje tomu, že sa Ford snaží kopírovať úspešný Supercharger Tesly, no robí to spôsobom, ktorý je v praxi trochu smiešny.
Hoci sú totiž nabíjačky Supercharger známe kvôli svojmu jedinečnému dizajnu, väčšiu váhu majú u majiteľov elektromobilov značky práve kvôli rýchlemu DC nabíjaniu, ktoré v prípade stojanov Fordu chýba. Vo výsledku tak môžu byť nabíjačky Fordu vnímané len ako skopírované stojany so zlým technickým prevedením.
And by fancy you mean disingenuous, unnecessarily large, poorly executed knock-off of our design
— Javier Verdura (@JVerdura) November 23, 2021
Znova však pripomíname, že automobilka budúcnosť nabíjania svojich elektromobilov na týchto stojanoch rozhodne nestavia. Hlavným biznis modelom je už spomenutá spolupráca s inými poskytovateľmi nabíjačiek, pričom samotný Ford investuje aj do vývoja rýchlejšieho nabíjania batérií.
Zdá sa, že toto rozhodnutie sa vypláca a už teraz má na stole riešenie, ktoré môže v budúcnosti priniesť extrémne rýchle nabíjanie elektromobilov, ktorých batéria sa dobije zhruba za 5 minút.
NEPREHLIADNI
Ford naleje do elektromobility miliardy dolárov. Po ikonickom pickupe plánuje elektrifikovať ďalšie modely
Ford podporil vývoj ultra-rýchleho nabíjania elektromobilov
Výskumníci z Purdue University s finančnou podporou zo strany Fordu zas vyvinuli nový typ nabíjacieho kábla, ktorý pomôže poraziť v rýchlosti nabíjania aj samotný Supercharger, informoval Business Insider. Samotný kábel totiž v sebe nesie unikátne riešenie v podobe chladenia, ktoré umožní využiť pri nabíjaní vysoký prúd a nabiť tak batériu za veľmi krátky čas.
Problémom však je, že ide o skoré štádium vývoja a tento inovatívny kábel ešte neprešiel ani reálnymi testami pri nabíjaní elektromobilov. Riešenie výskumníkov z Purdue University ešte čaká aj na vlastný patent. Jedinečný kábel by ale potom umožnil využiť nabíjací systém pri takmer 5-násobne vyššom nabíjacom prúde, než aký dnes poskytuje Supercharger.
Vysoké teploty by mal udržať pod kontrolou kvapalný chladiaci systém, vďaka ktorému by bolo možné batériu elektromobilu nabíjať až pri 2 400 A. Pre porovnanie, Supercharger Tesly poskytuje momentálne najviac 520 A prúd.
Kábel je však len jednou z častí nabíjacieho systému a pred výskumníkmi preto stojí ešte dlhá cesta vývoja, pokým by na trh priniesli skutočne funkčné a použiteľné riešenie pre rýchle 5-minútové nabíjanie elektromobilov.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Tesla v kľúčovom teste „pohorela“. Odhalili najväčšiu slabinu Cybertrucku a Modelu 3 (+VIDEO)
Volkswagen má batériu, ktorá zníži ceny elektromobilov. Solid-state technológiu otestoval v motocykli Ducati
Ponúka silný motor za dostupné ceny. Volkswagen spustil na Slovensku predpredaj nového SUV
Európska únia nezruší zákaz spaľovákov. Chystá však niečo, čo výrazne zniží ceny elektromobilov
Nový radar s AI zarazil vodičov. Nemeria však rýchlosť, dáva mastné pokuty za niečo úplne iné
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Pokuty až 5 000 eur: Slováci často netušia, že bežným kúrením porušujú zákon
Infarkt si vyberá obete medzi mladými. Vedci odhalili prekvapivé spúšťače, ktoré lekári často prehliadajú
Tajný dôchodkový bonus: Ako získať stovky eur navyše pri odchode do penzie (NÁVOD)
Vytvorila biznis, ktorý jej generuje 930-tisíc eur ročne: „Nemala som víkendy ani spoločenský život, no stálo to za to“
Slováci menia prácu extrémne rýchlo, často bez novej pracovnej ponuky. Je za tým niekoľko faktorov
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Ponúka silný motor za dostupné ceny. Volkswagen spustil na Slovensku predpredaj nového SUV
- Európska únia nezruší zákaz spaľovákov. Chystá však niečo, čo výrazne zniží ceny elektromobilov
- Tesla v kľúčovom teste „pohorela“. Odhalili najväčšiu slabinu Cybertrucku a Modelu 3 (+VIDEO)
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
-
- Ponúka silný motor za dostupné ceny. Volkswagen spustil na Slovensku predpredaj nového SUV
- Európska únia nezruší zákaz spaľovákov. Chystá však niečo, čo výrazne zniží ceny elektromobilov
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Európska únia nezruší zákaz spaľovákov. Chystá však niečo, čo výrazne zniží ceny elektromobilov
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Ponúka silný motor za dostupné ceny. Volkswagen spustil na Slovensku predpredaj nového SUV
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
Kybernetická éra sa ukázala v Košiciach. SlovakiaTech 2025 láme všetky očakávania
Realita o elektroautách prekvapila celé Slovensko. Len malá časť ľudí má reálnu skúsenosť za volantom
Nečakaná krajina zbrojí na úroveň veľmocí. Od Izraelu kúpila zbrane za vyše 2 miliardy eur
Nenápadný faktor nás oberá o miliardy eur: Európska únia je pod tlakom extrémnych javov, ničia ekonomiku štátov
Slováci v tom majú jasno: Táto vec najviac znečisťuje ovzdušie v našej krajine
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP