Ferrari sa vracia k 6-valcom. Nové 296 GTB je superauto s 830 koňmi a plug-in hybridom
Talianska ikona motorizmu z Maranella zmenila po dekádach rozhodnutie. Pre najnovší model značky si pripravila nečakané prekvapenie a svoju V8čku vymenila za zbrusu nový agregát V6, ktorý je spriahnutý s ďalším plug-in hybridným systémom značky, informuje Ferrari.
Všetky talianske plnokrvné žrebce pod kapotou nového Ferrari 296 GTB tak dovedna poskytujú systémový výkon neuveriteľných 830 koní a stanovili nový rekord v špecifickom výkone pre produkčné auto, ktorý dosahuje až 221 koní na liter objemu. Najnovší prírastok do rodiny športových vozidiel Berlinetta tak dostal do vienka motor, ktorý je jedinečný hneď vo viacerých oblastiach.
Prvé Ferrari s V6 po dekádach dostalo plug-in hybrid
Tradičná, v strede uložená 8-valcová jednotka išla bokom, aby dala prednosť hybridnému šesť valcovému agregátu, ktorý sa tak do superšportov od Ferrari vracia prvýkrát od 70-tých rokov. Predošlé 6-valce sa vo vozidlách značky umiestnili v období rokov 1960 až 1970. Teraz debutuje znova a je absolútne dokonalý.
Nová 3-litrová V6-ka je špecifická hneď v niekoľkých smeroch, a to najmä, že jej valce sú uložené pod 120° uhlom. Dvojica turbodúchadiel, ktorá sa dosahuje až 180 000 otáčok za minútu, si našla miesto práve vo strede „V“ priestoru, vďaka čomu sa zvýšila kompaktnosť motora a znížila jeho hmotnosť.
Samotný spaľovací agregát tak poskytuje maximálny výkon 663 konských síl, no k tomu sa pridáva ešte výkon spomenutého plug-in hybridného systému.
V skutočnosti ide o vôbec prvé Ferrari so zadným plug-in hybridným pohonom, ktorý má spaľovací motor integrovaný so zadným elektromotorom. Obe jednotky spolupracujú prostredníctvom nového aktuátora, ktorý umožňuje ich súčasnú spoluprácu, alebo fungovanie len čisto na elektrinu. V takomto režime zvládne nový plug-in hybrid prejsť so 7,45 kWh batériou zhruba 25 km.
Práve vďaka elektromotoru sa celkový systémový výkon Ferrari 296 GTB vyšvihol na úctyhodných 830 koní. Že je tento nový motor z Maranella skutočným majstrovským dielom, dokazuje aj fakt, že už počas jeho vývoja naň inžinieri a technici značky odkazovali ako na „malú V12-ku“, a to práve kvôli jeho potenciálu.
Otáčkomer vidí červenú zónu až pri 8500 ot/min., ktorú má tiež motor V12 vo Ferrari 812 Superfast. Vďaka celkovému výkonu dokáže nové 296 GTB zrýchliť z 0 na 100 km/h len za 2,9 sekundy. Maximálna rýchlosť potom činí 330 km/h. Ako bolo spomenuté, všetok výkon sa prenáša na zadnú nápravu, a to prostredníctvom 8-stupňovej dvojspojkovej automatickej prevodovky.
Príde aj v špeciálnej verzii
Ferrari tak pri vývoji tejto novinky dalo voľnosť stovkám konských síl, no hmotnosť vozidla udržalo na uzde. Podľa výrobcu dosahuje model najnižšiu hmotnosť len 1470 kg v špeciálnej edícií Assetto Fiorano, ktorá je v porovnaní s „obyčajným“ Ferrari 296 GTB ľahšia o 12 kg a dostáva viac karbónových prvkov pre zníženie hmotnosti, či zadné okno z Lexanu, upravený podvozok a špeciálne pneumatiky Michelin Sport Cup 2 R.
Nezabudlo sa však ani na dostatok technológií. Pred vodičom tohto superšportu sa za multifunkčným volantom objavuje digitálna prístrojovka a samostatný displej dostal aj spolujazdec, ktorý má počas jazdy prehľad napríklad o rýchlosti, otáčkach či zaradenej rýchlosti.
Pri návrhu novej prístrojovej dosky sa Ferrari odpichlo práve u svojho historicky prvého plug-in hybridu, ktorým bol pred 2 rokmi model SF90 Stradale. Bokom tak išlo aj množstvo hardvérových tlačidiel, ktoré nahradili dotykové jednotky pre ovládanie aj tých najzákladnejších funkcií.
Ferrari 296 GTB by sa malo podľa portálu Autocar dostať na európsky trh v prvom kvartáli budúceho roka s cenovkou začínajúcou na 269 000 € v domácom Taliansku. Za špeciálnu verziu s balíkom Assetto Fiorano si však výrobca z Maranella vypýta celých 302 000 €.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Tesla v Európe padla. Vodiči od nej dávajú ruky preč, našli lacnejšiu a lepšiu alternatívu
Slávna značka nabrala druhý dych. Spasili ju elektromobily, zákazníkov kradne hlavne Muskovi
Legendy na kolesách. Toto je TOP 8 áut od zaniknutých automobiliek, ktoré predbehli dobu
Slováci sa za ním budú trhať. Do Európy prišiel ultralacný elektromobil s dojazdom 500 km
Šéf BMW varuje pred plánmi EÚ. Tento pohon môže nadobro zničiť automobilky
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Bežne predpisované lieky dokážu zmenšiť rakovinové nádory. Užívajú ich milióny ľudí
Reprodukčná schopnosť mužov sa za 40 rokov znížila o 60 %. Odborníčka varuje pred tichou epidémiou neplodnosti
Majstrovstvá sveta v hokeji 2029 sa uskutočnia na Slovensku: Svetovú elitu privítame tretíkrát
Pokuty až do výšky 3 000 eur: V dovolenkovom raji mnohých Slovákov nesmieš obrátiť ani kameň v mori
Jupiter bol kedysi dvakrát väčší než dnes. „To, čo sme objavili, mení celý príbeh vzniku slnečnej sústavy“
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Slávna značka nabrala druhý dych. Spasili ju elektromobily, zákazníkov kradne hlavne Muskovi
- Slováci sa za ním budú trhať. Do Európy prišiel ultralacný elektromobil s dojazdom 500 km
- Legendy na kolesách. Toto je TOP 8 áut od zaniknutých automobiliek, ktoré predbehli dobu
- Šéf BMW varuje pred plánmi EÚ. Tento pohon môže nadobro zničiť automobilky
- Tesla v Európe padla. Vodiči od nej dávajú ruky preč, našli lacnejšiu a lepšiu alternatívu
-
- Šéf BMW varuje pred plánmi EÚ. Tento pohon môže nadobro zničiť automobilky
- Slávna značka nabrala druhý dych. Spasili ju elektromobily, zákazníkov kradne hlavne Muskovi
- Slováci sa za ním budú trhať. Do Európy prišiel ultralacný elektromobil s dojazdom 500 km
- Legendy na kolesách. Toto je TOP 8 áut od zaniknutých automobiliek, ktoré predbehli dobu
- Strmhlavý pád Tesly pokračuje. Zverejnili katastrofálne čísla, Musk konečne našiel vinníka
-
- Šéf BMW varuje pred plánmi EÚ. Tento pohon môže nadobro zničiť automobilky
- Daniel nabíja elektromobil za vyše 40 000 € cez fotovoltiku. 100 km prejde skoro zadarmo (ROZHOVOR)
- Strmhlavý pád Tesly pokračuje. Zverejnili katastrofálne čísla, Musk konečne našiel vinníka
- RECENZIA: Peugeot má konečne elektroauto, ktoré môže zničiť konkurenciu. Nová e-3008 boduje dizajnom aj technológiami
- Slávna značka nabrala druhý dych. Spasili ju elektromobily, zákazníkov kradne hlavne Muskovi
Trump hrozí Apple clami. iPhony možno zdražejú
Živá legenda Scorsese ako ho nepoznáš: Pripravuje sa veľkolepý päťdielny dokument
Kim Čong-un besnie a hrozí väzením. Pýcha režimu skolabovala pri spustení
Rusi si dovolili na Ukrajinu nechutný manéver. Toto by nemalo ostať bez odpovede
Vedci odhalili baktériu, ktorá požiera nemocničné plasty. Je smrteľná a odolná
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Bežne predpisované lieky dokážu zmenšiť rakovinové nádory. Užívajú ich milióny ľudí
Reprodukčná schopnosť mužov sa za 40 rokov znížila o 60 %. Odborníčka varuje pred tichou epidémiou neplodnosti
Majstrovstvá sveta v hokeji 2029 sa uskutočnia na Slovensku: Svetovú elitu privítame tretíkrát
Pokuty až do výšky 3 000 eur: V dovolenkovom raji mnohých Slovákov nesmieš obrátiť ani kameň v mori
Jupiter bol kedysi dvakrát väčší než dnes. „To, čo sme objavili, mení celý príbeh vzniku slnečnej sústavy“
Copyright© 2025 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené