Cloudové hranie nie je vo svete technológií ničím novým. V poslednom období zažíva po celom svete obrovský boom, pričom vlastné služby ponúka už niekoľko gigantov vrátane Google, Nvidie, Microsoftu či Amazonu. Dnešným dňom sa na tento trh pripája aj Facebook, ktorý spúšťa streamovaciu službu Facebook Gaming, informovala spoločnosť prostredníctvom tlačovej správy.

Nechce konkurovať veľkým hráčom

Digitalizácia herného priemyslu je stále na vzostupe, čo môžeme vidieť nie len u digitálnych verzií konzol novej generácie bez čítacej mechaniky, ale aj na rozširovaní možností cloudového hrania, teda streamovania herných titulov bez potreby ich inštalácie alebo uloženia na disku.

Zástupcov na trhu cloudového hrania má už niekoľko gigantov, ako napríklad známa služba Stadia od Googlu, nová Luna od Amazonu, GeForce Now od Nvidie či xCloud od Microsoftu, ktorý sme si nedávno vyskúšali aj my. Na tento trh sa teraz pripája aj Facebook, ktorý však svojou novou službou Facebook Gaming neplánuje výraznejšie konkurovať ani jednej zo spomínaných spoločností.

Namiesto „ostrieľaných“ titulov pre konzoly a PC totiž americký gigant ponúkne najmä mobilné hry prepojené so sociálnou sieťou, ako napríklad Asphalt 9: Legends, PGA TOUR Golf Shootout, Solitaire: Arthur’s Tale, Mobile Legends: Adventure či Dirt Bike Unchained. S postupným vývojom a rozširovaním hernej knižnice má ďalej počas budúceho roka pribudnúť obrovské množstvo titulov.

Facebook tvrdí, že na sociálnej sieti hrá tieto hry mesačne až 380 miliónov ľudí, a po novom tak budú používatelia Facebook Gaming hrať spolu s hráčmi, ktorí ich hrajú priamo v aplikácií či v prehliadači cez HTML5.

Služba je bezplatná a zatiaľ dostupná iba v beta verzii vo vybraných regiónoch USA na systéme Android a na webe. V prípade systému iOS dostal Facebook zatiaľ od Apple stopku, čo nie je príliš prekvapivé, keďže Apple sa správa podobne aj v prípade streamovacích služieb od Googlu, Amazonu či Microsoftu, ktoré však postupne nachádzajú spôsoby, ako s kalifornským gigantom vybabrať.

Okrem služby Facebook Gaming predstavila spoločnosť aj nové cloudové reklamy na hry pre Android a iOS, ktoré fungujú podobne ako „hrateľné reklamy“ vo formáte HTML5 na webe. Používateľom aplikácií v mobilných systémoch sa budú zobrazovať namiesto klasických reklám, pričom ponúknu možnosť vyskúšať si hru bez akejkoľvek potreby jej inštalovania.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú