Európska metropola chce docieliť totálny zákaz automobilov so spaľovacími motormi v centre mesta
V súčasnosti sa čoraz potrebnejšie zníženie emisií či skvalitnenie ovzdušia stáva globálnym problémom. Veľký dôraz tomu začínajú dávať aj viaceré európske mestá, ktoré prichádzajú s konkrétnymi riešeniami. Tým najčastejším je snaha zakázať vstup do mesta benzínovým a naftovým vozidlám.
S takýmto odvážnym plánom prichádza aj ďalšia európska metropola – Amsterdam, kde chcú do roku 2030 úplný zakázať vozidlá so spaľovacími motormi, informuje portál CNN. Na druhej strane však snaha o odstránenie vozidiel obsahuje aj viacero podmienok, ktoré sú na splnenie tohto cieľa nevyhnutné.
Komplexný program
Splnenie plánu zároveň obsahuje aj viacero menších cieľov. Od budúceho roka napríklad v centre mesta dôjde k zákazu niektorých dieslových vozidiel. Od roku 2022 sa zákaz dotkne aj autobusov, nakoľko budú v centre mesta akceptované len tie, ktoré využívajú elektrický či vodíkový motor. Vďaka týmto opatreniam by sa tak malo docieliť, že do roku 2030 bude doprava v Amsterdame bez emisií, uvádza IamExpat.
Nenechaj si ujsť
Ďalší negatívny test: Elektromobily nie sú tak ekologické ako ich vnímame. Toto sú najmenej škodlivé autá
Mesto pevne verí, že vďaka odstráneniu emisií dôjde k zvýšeniu priemernej dĺžky života obyvateľov. Podobný princíp už začali uplatňovať aj iné európske metropoly, ktoré sa zaviazali, že do roku 2025 znížia počet alebo úplne zakážu dieselové motory v centre mesta. Skvelým príkladom je najmä Londýn či viaceré mestá v Nemecku.
Potrebné opatrenia
Opatrenia však zahŕňajú aj viacero potrebných vecí, ktoré bude potrebné doriešiť. V súčasnosti sa v Amsterdame nachádza 5 zón s nízkymi emisiami, no v blízkom čase je potrebné rozšíriť nielen počet zón, ale aj sprísniť ich predpisy. V neposlednom rade bude dôležitým krokom presvedčiť obyvateľov, aby prešli na elektrické vozidlá.
Zvýšený počet elektrických vozidiel však bude znamenať aj nutnosť zvýšenia počtu nabíjacích staníc. Momentálne je v Amsterdame registrovaných približne 17 000 elektromobilov, no v nasledujúcich troch rokoch sa očakáva až štvornásobný nárast. Splnenie celkového cieľa, na ktorý má Amsterdam približne 10 rokov, bude teda viac než náročný a potrebná bude aj politická či celospoločenská pomoc.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku

Musia okamžite konať. Známu automobilku čaká kvôli elektromobilom strata až 19,5 miliárd dolárov

Konzervatívci dali zbohom nafte. Susedia Slovenska už kupujú viac elektromobilov

ROZHODNUTÉ: Európska únia povolí. Zákaz spaľovákov sa odkladá, ide o pyrrhovo víťazstvo

Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

NAJNOVŠÍ PRIESKUM: Danko pod čiarou a PS na vrchole. Smer zaostáva o vyše 6 %, súčasná koalícia by nevznikla
PREMIUMZimná dovolenka sa môže zmeniť na finančnú nočnú moru. Európsky preukaz zdravotného poistenia Slovákom nestačí

V 17-tich mala náušnice s Ficom a torty v tvare srdca s jeho menom. Králiková dostala kľúčový post na ministerstve

Lovestream 2026 odhalil prvého headlinera: Na Slovensko mieri jeden z najlegendárnejších britských umelcov

Slovenský úspech, aký si nečakal: Naše mesto sa dostalo do TOP 10 zimných destinácií, porazilo aj Mníchov
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Musia okamžite konať. Známu automobilku čaká kvôli elektromobilom strata až 19,5 miliárd dolárov
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
-
- Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Musia okamžite konať. Známu automobilku čaká kvôli elektromobilom strata až 19,5 miliárd dolárov
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
Drony ich nevedia zneškodniť. Rusko rozmiestnilo rakety s dosahom do Európy
Proruskí hackeri v decembri zintenzívnili útoky na vládne inštitúcie vyspelej krajiny Európy
Najväčší zamestnávateľ na Slovensku dočasne vypne výrobu. Vieme, čo bude ďalej
Malý ostrov sa mení na najnebezpečnejšie miesto Ázie. Veľmoci rozmiestňujú rakety a chrlia vyhrážky
Nová TV stanica na Slovensko nepríde. Po veľkých plánoch prišlo vytriezvenie
Čína varuje svojho „úhlavného nepriateľa“: Prestaňte dávať zbrane do tejto krajiny, inak príde odveta
Historický moment na mori: Japonsko spúšťa prvú autonómnu osobnú loď na svete
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

NAJNOVŠÍ PRIESKUM: Danko pod čiarou a PS na vrchole. Smer zaostáva o vyše 6 %, súčasná koalícia by nevznikla
PREMIUMZimná dovolenka sa môže zmeniť na finančnú nočnú moru. Európsky preukaz zdravotného poistenia Slovákom nestačí

V 17-tich mala náušnice s Ficom a torty v tvare srdca s jeho menom. Králiková dostala kľúčový post na ministerstve

Lovestream 2026 odhalil prvého headlinera: Na Slovensko mieri jeden z najlegendárnejších britských umelcov



