Americký startup Rivian, ktorý sa venuje vývoju a výrobe elektrických vozidiel, má nemalý problém. Elon Musk sa v podcaste pre Automotive News vyjadril k žalobe, ktorú Tesla podala na konkurenčnú automobilku. Uviedol, že to, ako Rivian získaval zamestnancov, je pytliactvom.
Rivian čelí žalobe zo strany kalifornskej automobilky z dôvodu, že zamestnal minimálne štyroch bývalých pracovníkov Tesly, ktorí mali do tejto spoločnosti priniesť dôverné dokumenty týkajúce sa stratégie a výroby v Tesle. Viac o žalobe, o ktorej sme ťa informovali ešte minulý mesiac, si môžeš prečítať v tomto článku.
Teraz sa však k žalobe vyjadril samotný Elon Musk, ktorý bol hosťom Jasona Steina v podcaste pre portál Automotive News. V jednej z otázok sa Elona opýtal, či Rivian „pytliači“ na jeho zamestnancov. Musk bez váhania potvrdil, že sa jedná o absolútne pytliactvo.
„Myslím, že to nie je obrovské percento, ale určite ukradli určité množstvo duševného vlastníctva Tesly,“ vyjadril sa Elon k žalobe, v ktorej sa hovorí aj o tom, že bývalí zamestnanci si so sebou zobrali veľmi citlivé informácie po tom, čo sa rozhodli pracovať pre Rivian.
Ako informuje Teslarati, bývalí zamestnanci ukradli informácie pomocou USB kľúčov a počítačov, pričom vysoko citlivé dokumenty potom odovzdali konkurencii.
Vyšetrovatelia, ktorí vypočúvali niektorých zamestnancov Rivianu, zistili zaujímavú informáciu. Minimálne jeden z nich sa priznal, že pri zmene zamestnávateľa si vzal so sebou niektoré tajné informácie.
V žalobe sa uvádza, že napríklad Tami Pascale, bývalá manažérka náboru zamestnancov v Tesle, vzala so sebou najmenej desať dôverných dokumentov, ktoré umožnili automobilke Rivian osloviť a stiahnuť na svoju stranu veľmi kvalifikovaných inžinierov pracujúcich v Tesle.
Nenechaj si ujsť
Konkurent Tesly vybuduje vlastnú sieť rýchlonabíjačiek. Najal si na to zamestnancov Muskovej automobilky
Prílišná otvorenosť Tesly?
Tesla bola v minulosti výrazne otvorená v prípade interných informácií. Musk viackrát uviedol, že patenty spoločnosti sú otvorené a môžu sa voľne používať. Tým však nemal na mysli kradnutie zamestnancov a duševného vlastníctva svojej automobilky.
Napriek tomu zostáva otvorený pomoci ostatným výrobcom batérií alebo elektromobilov, najmä pokiaľ sa zvýši tlak na trvalo udržateľnú dopravu. „Snažíme sa o zvýšenie povedomia o trvalo udržateľnej energii, nie o zničenie konkurencie,“ uviedol Elon Musk.
Teraz čítajú

Slováci dostávajú najlacnejšiu Škodu Enyaq. Koľko stojí a čo ponúka?

VW prišiel s radikálnym plánom. Predaje elektromobilov chce zdvojnásobiť už za pár rokov

Taycan ako crossover? Porsche predstavilo "praktickú" verziu luxusného elektromobilu, zvládne aj terén

Startup hlási, že vyriešil kritickú vlastnosť elektromobilov. Akýkoľvek model „nabije“ za pár minút

RECENZIA RECENZIA: Ani plug-in hybrid nezničil BMW, stále má povestnú radosť z jazdy. 330e však trpí zásadným nedostatkom
Články, ktoré hýbu svetom

GTA 5 na nové konzoly nebude len jednoduchá prerábka. Hru vylepšia v každom smere, kedy príde?

ZAUJÍMAVÉ Trvalo to vyše 30 rokov, no Eddie Murphy je späť so slávnou komédiou. Takto si ju pozrú Slováci zadarmo a legálne (návod)

Anna navrhovala električky, teraz má vlastnú značku top sexuálnych pomôcok s tržbami takmer 400-tisíc eur

Toto sú tie najúspešnejšie ženy v podnikaní. Forbes zostavil rebríček top majiteliek slovenských firiem
