Elektromobil s dojazdom cez 1000 km je realitou. Mercedes predstavil auto, ktoré búra všetky predsudky
Ak ti príde elektrický Mercedes EQS ako z budúcnosti, tak novinka Vision EQXX bude pre teba ako z iného vesmíru. Mercedes dnes na svetovej premiére odhalil revolučný koncept, ktorý prináša extrémne futuristický a funkčný dizajn, revolučnú batériu a technológie, o akých sa nám v autách zatiaľ ani nesníva.
Azda najkľúčovejším aspektom nového Mercedesu Vision EQXX je efektivita. Na prezentácii novinky zaznelo, že práve efektivita je novým oporným bodom vozidiel, nakoľko je pri elektromobiloch nesmierne dôležitá.
Vysokú efektivitu dosahuje Vision EQXX spojením niekoľkých nových revolučných riešení – batérie, dizajnu či solárou strechou, ktorá predlžuje dojazd o celých 25 km na jednom nabitie.
Menšia a ľahšia batéria
Prvým krokom k vyššej efektivite je vylepšenie batérie. Už Mercedes EQS disponuje pôsobivým akumulátorom s kapacitou 108 kWh, vďaka ktorému prejde tento sériovo vyrábaný elektromobil na jedno nabitie zhruba 800 km.
V prípade EQXX má dojazd v reálnych podmienkach presahovať mýtických 1000 km na jedno nabitie a to aj vďaka batérii, ktorá je o 50 % menšia a o 30 % ľahšia, ako akumulátor montovaný do už dobre známeho EQS.
Zaujímavé však najmä to, že nový akumulátor má ešte trochu menšiu využiteľnú energiu, konkrétne „takmer 100 kWh“. Aj tu vidno, že dojazd sa natiahol hlavne vďaka nižšej hmotnosti a tvarom celého auta.
Batériu, ako aj iné dôležité súčiastky, vyvíjali inžinieri Mercedesu spolu s oddelením AMG, ktorý pracuje aj na monopostoch značky vo Formule 1. Rovnako, ako pri elektromobiloch, aj v prípade monopostov dbajú vývojári na čo najvyššiu efektivitu a precíznosť.
Úspora miesta a hmotnosti je totiž pre preteky na okruhu mimoriadne dôležitá.
Nemenej dôležitý je dizajn. Ten je v prvom rade „funkčný“, čo v tomto prípade znamená, že je tvorený tak, aby malo auto čo najnižší aerodynamický odpor.
Koeficient odporu vzduchu je iba 0,17. Pre porovnanie, Mercedes EQS má tento koeficient na úrovni 0,20.
Solárna strecha sa okrem iného využíva aj na napájanie pokročilého infotainmentu a svetiel. Tieto tri hlavné aspekty v najväčšej miere prispievajú k ultranízkej spotrebe, ktorá sa pohybuje v jednociferných číslach. Vision EQXX dokáže jazdiť pod 10 kWh/100 km.
To je ekvivalent auta s 1-litrovým spaľovacím motorom. EQXX pritom nie je žiadny „leňoch“, hoci výkon tohto elektromobilu dosahuje „iba“ zhruba 150 kW. Z batérie ide „na kolesá“ až 95 % energie.
Čisto prírodné materiály a infotainment ako z budúcnosti
Mercedes Vision EQXX nie je len o dojazde a efektivite. Nový koncept s trojcípou hviezdou v logu reprezentuje ekologickú budúcnosť aj v rámci používaných materiálov.
Mercedes je známy tým, že v interiéroch využíva len tie najkvalitnejšie a najprémiovejšie materiály, napríklad kožu. V budúcnosti ju ale automobilka nahradí prírodnou kožou Mylo. Tá sa vyrába z podzemných štruktúr húb a do spracovateľnej podoby vyrastie za 2 týždne.
Ďalej v autách značky Mercedes nájdeme biomateriály vyrobené z kaktusov či dokonca z bambusových vláken. Nechýbajú samozrejme ani recyklované plasty.
Na väčšinu však v interiéri nezapôsobili ekologické materiály, ale skôr úplne nový infotainment. Mercedes sa s modelom Vision EQXX „vrátil ku koreňom“ a znova použil obrazovku, ktorá vystupuje do priestoru podobne, ako sme to mohli vidieť v predchádzajúcej generácii MBUX.
Pozri si bohatú galériu fotografií Mercedesu Vision EQXX:
Nová trieda S už má samostatný displej infotainmentu a Mercedes EQS má dokonca hyperobrazovku, ktorá pozostáva až z trojice displejov. Vision EQXX má jeden obrovský panel tiahnuci sa cez celú šírku kokpitu. Nechýba pokročila umelá inteligencia, ktorá ešte viac spríjemní používanie a šoférovanie luxusného elektromobilu.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Vydrží 8 miliónov km a desaťtisíce cyklov nabitia. Vedci vyvinuli batériu, ktorá už mieri do výroby
Nová Dacia je najväčšia v histórii. V teste ukázala, že toto už nie je lacné SUV pre každého
Prelomový objav zo Švédska. Nová technológia môže zmeniť spôsob, akým nabíjame elektromobily
Peklo zamrzlo, Mercedes chce použiť motory BMW. Toto prekvapivé rozhodnutie prichádza z dôvodu, ktorý nikto nečakal
Automobilová revolúcia v Rusku? Číňania pohltili trh, do roku 2030 má byť až tretina áut EV
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Po 31 rokoch depresie pocítil radosť. Vedci testujú novú procedúru, ktorá mení životy
Za mesiac si zarobíš 300 eur navyše. Takto som pri investovaní využila umelú inteligenciu
Nepriateľ, ktorý ma brzdí. Psychológ odhalil najväčšie mýty o strachu, ktorým Slováci veria
Uniklo najväčšie tajomstvo Moskvy. Na štátnej univerzite zanikol tajný inštitút, ktorý skúmal cestovanie časom
Ukrajina a Maďarsko v ostrom spore: „Vyzývame Zelenského, aby sa prestal vyhrážať“
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Nová Dacia je najväčšia v histórii. V teste ukázala, že toto už nie je lacné SUV pre každého
- Peklo zamrzlo, Mercedes chce použiť motory BMW. Toto prekvapivé rozhodnutie prichádza z dôvodu, ktorý nikto nečakal
- Európske automobilky stoja pred kontroverzným krokom. Číňania prišli s taktikou, ktorá ich môže zničiť
- Prelomový objav zo Švédska. Nová technológia môže zmeniť spôsob, akým nabíjame elektromobily
- Už ich nič nezastaví. Automobiloví giganti spojili sily, nečakaná aliancia zmení elektromobily
-
- Nová Dacia je najväčšia v histórii. V teste ukázala, že toto už nie je lacné SUV pre každého
- Európske automobilky stoja pred kontroverzným krokom. Číňania prišli s taktikou, ktorá ich môže zničiť
- Už ich nič nezastaví. Automobiloví giganti spojili sily, nečakaná aliancia zmení elektromobily
- Automobilová revolúcia v Rusku? Číňania pohltili trh, do roku 2030 má byť až tretina áut EV
- Peklo zamrzlo, Mercedes chce použiť motory BMW. Toto prekvapivé rozhodnutie prichádza z dôvodu, ktorý nikto nečakal
-
- Vodič prekročil rýchlosť o 27 km/h a dostal pokutu 96 000 eur. Narazil na prísne pravidlo
- Má dojazd 2 245 km a neskutočnú spotrebu. Automobilka pôsobiaca aj na Slovensku predstavila zázračný hybrid
- Už ich nič nezastaví. Automobiloví giganti spojili sily, nečakaná aliancia zmení elektromobily
- Spaľováky pošle do hrobu. Škoda urobí z milovaného auta Slovákov elektromobil, takto bude vyzerať
- Môžeš prísť o auto aj o vodičák na 2 roky. Polícia dostala prístroj, ktorým kontroluje Slovákov priamo na ceste
Americká vláda kúpila 10 % Intelu. Ide o signál národnej bezpečnosti
Streamer zomrel počas 12-dňového maratónu. Francúzsky regulátor priznáva právnu dieru
Nemalá strata: Ukrajinské vojenské letectvo prišlo o ďalší z cenných lietajúcich strojov
Európska mocnosť sa obáva AI. Tretina verí, že im zoberie prácu v blízkej budúcnosti
Maličký ostrovný štát má problém, ktorý sa nedá zastaviť. Sopku zachvátili 30-metrové gejzíry lávy
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP