Elektromobil s dojazdom cez 1000 km je realitou. Mercedes predstavil auto, ktoré búra všetky predsudky
Ak ti príde elektrický Mercedes EQS ako z budúcnosti, tak novinka Vision EQXX bude pre teba ako z iného vesmíru. Mercedes dnes na svetovej premiére odhalil revolučný koncept, ktorý prináša extrémne futuristický a funkčný dizajn, revolučnú batériu a technológie, o akých sa nám v autách zatiaľ ani nesníva.
Azda najkľúčovejším aspektom nového Mercedesu Vision EQXX je efektivita. Na prezentácii novinky zaznelo, že práve efektivita je novým oporným bodom vozidiel, nakoľko je pri elektromobiloch nesmierne dôležitá.
Vysokú efektivitu dosahuje Vision EQXX spojením niekoľkých nových revolučných riešení – batérie, dizajnu či solárou strechou, ktorá predlžuje dojazd o celých 25 km na jednom nabitie.
Menšia a ľahšia batéria
Prvým krokom k vyššej efektivite je vylepšenie batérie. Už Mercedes EQS disponuje pôsobivým akumulátorom s kapacitou 108 kWh, vďaka ktorému prejde tento sériovo vyrábaný elektromobil na jedno nabitie zhruba 800 km.
V prípade EQXX má dojazd v reálnych podmienkach presahovať mýtických 1000 km na jedno nabitie a to aj vďaka batérii, ktorá je o 50 % menšia a o 30 % ľahšia, ako akumulátor montovaný do už dobre známeho EQS.
Zaujímavé však najmä to, že nový akumulátor má ešte trochu menšiu využiteľnú energiu, konkrétne „takmer 100 kWh“. Aj tu vidno, že dojazd sa natiahol hlavne vďaka nižšej hmotnosti a tvarom celého auta.
Batériu, ako aj iné dôležité súčiastky, vyvíjali inžinieri Mercedesu spolu s oddelením AMG, ktorý pracuje aj na monopostoch značky vo Formule 1. Rovnako, ako pri elektromobiloch, aj v prípade monopostov dbajú vývojári na čo najvyššiu efektivitu a precíznosť.
Úspora miesta a hmotnosti je totiž pre preteky na okruhu mimoriadne dôležitá.
Nemenej dôležitý je dizajn. Ten je v prvom rade „funkčný“, čo v tomto prípade znamená, že je tvorený tak, aby malo auto čo najnižší aerodynamický odpor.
Koeficient odporu vzduchu je iba 0,17. Pre porovnanie, Mercedes EQS má tento koeficient na úrovni 0,20.
Solárna strecha sa okrem iného využíva aj na napájanie pokročilého infotainmentu a svetiel. Tieto tri hlavné aspekty v najväčšej miere prispievajú k ultranízkej spotrebe, ktorá sa pohybuje v jednociferných číslach. Vision EQXX dokáže jazdiť pod 10 kWh/100 km.
To je ekvivalent auta s 1-litrovým spaľovacím motorom. EQXX pritom nie je žiadny „leňoch“, hoci výkon tohto elektromobilu dosahuje „iba“ zhruba 150 kW. Z batérie ide „na kolesá“ až 95 % energie.
Čisto prírodné materiály a infotainment ako z budúcnosti
Mercedes Vision EQXX nie je len o dojazde a efektivite. Nový koncept s trojcípou hviezdou v logu reprezentuje ekologickú budúcnosť aj v rámci používaných materiálov.
Mercedes je známy tým, že v interiéroch využíva len tie najkvalitnejšie a najprémiovejšie materiály, napríklad kožu. V budúcnosti ju ale automobilka nahradí prírodnou kožou Mylo. Tá sa vyrába z podzemných štruktúr húb a do spracovateľnej podoby vyrastie za 2 týždne.
Ďalej v autách značky Mercedes nájdeme biomateriály vyrobené z kaktusov či dokonca z bambusových vláken. Nechýbajú samozrejme ani recyklované plasty.
Na väčšinu však v interiéri nezapôsobili ekologické materiály, ale skôr úplne nový infotainment. Mercedes sa s modelom Vision EQXX „vrátil ku koreňom“ a znova použil obrazovku, ktorá vystupuje do priestoru podobne, ako sme to mohli vidieť v predchádzajúcej generácii MBUX.
Pozri si bohatú galériu fotografií Mercedesu Vision EQXX:
Nová trieda S už má samostatný displej infotainmentu a Mercedes EQS má dokonca hyperobrazovku, ktorá pozostáva až z trojice displejov. Vision EQXX má jeden obrovský panel tiahnuci sa cez celú šírku kokpitu. Nechýba pokročila umelá inteligencia, ktorá ešte viac spríjemní používanie a šoférovanie luxusného elektromobilu.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Chcel poradiť, pokúsila sa ho zabiť. Umelá inteligencia šokovala svet návodom na „chemickú zbraň“
Európska únia opäť pretláča elektromobily. Chce predĺžiť finančnú výnimku, ktorá má odpísať spaľováky
BMW ide po Tesle. Nemci ukázali špičkové EV s dojazdom 900 km, ktoré pochová Model 3
Americkí vedci nahradili v batériách meď týmto revolučným materiálom a výsledok ich šokoval. Svet elektromobility to môže úplne zmeniť
Legendárny model Renaultu sa vrátil. Testoval som ho a zarazil ma nielen dizajnom, ale aj dojazdom
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Chorvátsko hlási cenový šok. Najviac zdraželo obľúbené prímorské mestečko Slovákov
Hit medzi proteínovými doplnkami ničí črevnú mikroflóru. Odborník ho spája s rakovinou hrubého čreva
Stovky ľudí môžu prísť o pomoc: Kľúčové centrum zastavuje liečbu pre pacientov VšZP
Otvorili pravú taliansku pekáreň: „Denne sme 15 hodín v práci, máme nulový work-life balance“
Závažné ochorenie pečene postihuje tretinu svetovej populácie: Riešením je špeciálna diéta, tvrdia vedci
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- BMW ide po Tesle. Nemci ukázali špičkové EV s dojazdom 900 km, ktoré pochová Model 3
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Chcel poradiť, pokúsila sa ho zabiť. Umelá inteligencia šokovala svet návodom na „chemickú zbraň“
- Americkí vedci nahradili v batériách meď týmto revolučným materiálom a výsledok ich šokoval. Svet elektromobility to môže úplne zmeniť
- Volkswagen vráti do áut milovaný prvok všetkých vodičov. Nasledovať ho má aj Škoda, Audi a Seat
-
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Americkí vedci nahradili v batériách meď týmto revolučným materiálom a výsledok ich šokoval. Svet elektromobility to môže úplne zmeniť
- Legendárny model Renaultu sa vrátil. Testoval som ho a zarazil ma nielen dizajnom, ale aj dojazdom
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Ťažká rana pre elektromobily. Audi rázne zmenilo plány, chystá spaľováky aj autá s obľúbeným pohonom
-
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Majitelia spaľovákov sa chytajú za hlavu. Batérie v elektromobiloch sú trvácnejšie, než ich autá
- Volkswagen vráti do áut milovaný prvok všetkých vodičov. Nasledovať ho má aj Škoda, Audi a Seat
Uniknuté dokumenty odhalili problémy Nissanu. Reštrukturalizácia už začala
46 stupňov v tieni a výstrahy naprieč kontinentom. Európa zažíva extrémne leto
EÚ odobrila dotácie na elektrinu pre firmy. Podmienkou sú investície do úspor
Svet sa rozpadá na kusy. Guterres vyzýva na urgentné financovanie rozvoja
Vývoz dielov F-35 pre Izrael prešiel súdnou skúškou. Britský súd potvrdil kontroverzné licencie
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP