Elektromobil s bezdrôtovým nabíjaním je za rohom. Revolúciu prinesie nečakaná prémiovka
Koncern Hyundai rozbieha svoj vlak elektromobility na plné obrátky. Prvé vozidlá postavené na platforme E-GMP už poznáme, sú nimi Kia EV6 a Hyundai Ioniq 5, s ktorým sme mali možnosť zoznámiť sa aj naživo.
Ďalším modelom by mal byť prémiový elektromobil Genesis GV60, ktorý dokonca prinesie podporu bezdrôtového nabíjania, informuje portál InsideEVs.
To sa pomerne dobre uchytilo nielen v segmente smartfónov, ale prakticky v celom odvetví nositeľnej techniky. V automobilovom priemysle sa táto technológia zatiaľ nevyužíva, no onedlho sa to môže zmeniť.

Genesis je luxusnou značkou koncernu Hyundai. Hoci na Slovensku býva dostupnosť jeho modelov problematická, napríklad sedan G80 nie je na našich cestách úplnou raritou.
NEPREHLIADNI
Slovákov šokuje dizajnom, otáčajú sa za ním davy. Vyskúšali sme elektrický Ioniq 5
Genesis teraz v rámci platformy E-GMP prinesie luxusný elektromobil s dobre známymi parametrami, ktoré poznáme z Kie EV6, respektíve Hyundaiu Ioniq 5. Na novom ekektrickom Ioniqu sme už dokonca absolvovali prvé jazdy na Slovensku.
Prvý na svete
Bezdrôtové nabíjanie doposiaľ nemá žiaden iný elektromobil na trhu. Informáciu, že ním bude Genesis GV60 disponovať, potvrdila pre GreenCarReports spoločnosť WiTricity, dodávateľ súčiastok pre Hyundai.

Očakávať môžeme bezdrôtový nabíjací výkon na úrovni 7 až 11 kW, čo nie je nič svetoborné, najmä vzhľadom na to, že cez kábel sa dokážu elektromobily na platforme E-GMP nabíjať maximálnym výkonom vyše 230 kW.
Ide však o „pilotný program“, ktorý navyše má byť dostupný iba v Južnej Kórei.
Bezdrôtové nabíjanie vozidiel si môže nájsť svoje využitie v obchodných centrách, kde môžu byť bezdrôtové nabíjačky implementované priamo v parkovacom mieste. Veľkým technickým orieškom ale môžu byť vysoké energetické straty pri prenose energie, prípadne zahrievanie.

Bezdrôtová nabíjačka pre elektromobil by si možno našla plnohodnotné miesto aj pri domácom využití. Zvýšila by totiž komfort pri používaní auta a majiteľ by nemusel po každom príchode domov zapájať kábel. Nabíjací výkon 11 kW by na nabitie 77 kWh batérie počas noci teoreticky pohodlne vystačil.
Väčšinu parametrov už zrejme poznáme
Automobilka oficiálne ukázala Genesis GV60 iba pred pár dňami a o technických detailoch sa s verejnosťou nepodelila.
Vzhľadom na to, že novinka bude stáť na koncernovej platforme E-GMP, však môžeme predpokladať, že drvivú väčšinu vlastností „zdedí“ od už známych modelov značiek Kia a Hyundai.
Očakávať preto môžeme konfiguráciu v podobe čistej zadokolky, prípadne verziu s dvoma elektromotormi a pohonom všetkých štyroch kolies. Batéria v najvyššej konfigurácii by mohla disponovať využiteľnou kapacitou vyše 70 kW. Vďaka tomu by mala zabezpečiť dojazd podobný Hyundaiu Ioniq 5. Podľa WLTP cyklu sa môžeme pohybovať na úrovni okolo 430 až 480 km, v závislosti od zvoleného výkonnu.

Samozrejmosťou je aj spomínaná 800-voltová elektrická sústava, ktorá umožní nabíjanie výkonom cez 230 kW. Taký Hyundai Ioniq 5 dokáže za 5 minút na rýchlonabíjačke dobiť batériu na ďalších 100 km jazdy. Genesis GV60 by v tomto smere nemal byť o nič horší.
Pri pohľade na fotografie interiéru môžeme vidieť použitie luxusných materiálov. Dvojica displejov na v štýle Mercedesu kombinuje virtuálne budíky a infotainment v jednom celistvom paneli.
Zaujímavosťou je použitie kamier miesto klasických zrkadiel. Displeje, kam sa obraz z nich premieta, sú umiestnené na dverách, no musíme konštatovať, že vyzerajú dosť neforemne.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Elektromobilom namontujú výfuk. Stellantis má bizarný patent, ktorý vyrieši veľký problém áut

Svet kašle na spaľováky. Európania začali vo veľkom nakupovať elektromobily, USA riskuje krízu

Expertom sa podaril fyzikálny zázrak. Batérie budú mať 5-násobnú kapacitu

Zásadná zmena prepíše zákaz spaľovákov. EÚ zrejme povolí výnimku pre dva typy áut až do roku 2040

Testovali ho na 40 miliónoch kilometrov. Hybridný pickup prejde 1 000 km bez tankovania a nabitia
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Studená sprcha pre tisíce cestujúcich: Bratislavské letisko dáva zbohom jednej z najväčších výhod
PREMIUMTržby pôjdu hore, akcie sa môžu prudko prepadnúť. Rok 2026 preverí nervy investorov (ROZHOVOR)

Prespával v aute s dierou v podlahe, dnes je miliardár. „Nemal som čo stratiť, išiel som naplno,“ hovorí Mark Cuban

„Poznám takých, čo to po týždni vzdali. Čerešničkou je opitý pasažier.“ Steward Jakub odhalil realitu práce v oblakoch

Od podzemných štôlní po výhľady z lanového mosta: Slovenské „zlaté mesto“ ukrýva historický poklad starý 700 rokov
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
- Elektromobilom namontujú výfuk. Stellantis má bizarný patent, ktorý vyrieši veľký problém áut
- Tesla sa v USA prepadla na dno, líder elektromobility má vážny problém
- Zabudnutá značka áut sa vytratila zo slovenských ciest. Teraz chystá čudný model s dojazdom 1800 km
- Svet kašle na spaľováky. Európania začali vo veľkom nakupovať elektromobily, USA riskuje krízu
-
- Elektromobilom namontujú výfuk. Stellantis má bizarný patent, ktorý vyrieši veľký problém áut
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
- Toto sú najväčší „žrúti” elektrickej energie aj slovenských domácností. Víťaz ťa prekvapí
- Tesla sa v USA prepadla na dno, líder elektromobility má vážny problém
- Zabudnutá značka áut sa vytratila zo slovenských ciest. Teraz chystá čudný model s dojazdom 1800 km
-
- Toto sú najväčší „žrúti” elektrickej energie aj slovenských domácností. Víťaz ťa prekvapí
- Z tohto nového radaru si ľudia trhajú vlasy. Vodičov zarazilo, keď zistili, ako funguje
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
- Slováci chcú palivo budúcnosti, je lacnejšie ako elektromobily. Má len jeden veľký problém
- Výmysel Číňanov: Benzínové zariadenie dáva elektromobilom dojazd 1 400 km a nabíjanie za 12 minút
Poliakom došla trpezlivosť. Vyvíjajú štátnu aplikáciu na nahlasovanie podozrivých situácií
Obrovská fraška Muskovej AI. O teroristickom útoku v Sydney používateľom surovo klamala
Tvrdý bankrot a milióny ľudí v neistote. Slávny výrobca vysávačov skrachoval
Európsky spojenec Ukrajiny jej bude vyrábať desiatky tisíc kusov dôležitých zbraní ročne
Ziskovosť nemeckých automobiliek sa drasticky prepadla. Náklady a elektromobilita menia ekonomiku
Predseda nemeckej strany vyzval na zrušenie zákazu spaľovacích motorov
Slovákov čaká vesmírne divadlo: Na oblohe sa ukáže až 120 meteorov za hodinu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Studená sprcha pre tisíce cestujúcich: Bratislavské letisko dáva zbohom jednej z najväčších výhod
PREMIUMTržby pôjdu hore, akcie sa môžu prudko prepadnúť. Rok 2026 preverí nervy investorov (ROZHOVOR)

Prespával v aute s dierou v podlahe, dnes je miliardár. „Nemal som čo stratiť, išiel som naplno,“ hovorí Mark Cuban

„Poznám takých, čo to po týždni vzdali. Čerešničkou je opitý pasažier.“ Steward Jakub odhalil realitu práce v oblakoch

