Elektrický Hummer si Slovák s bežným vodičákom nezašoféruje, hmotnosťou prekračuje extrémne hodnoty
Keď automobilka GMC ohlásila, že na trh prinesie elektrický model legendárneho Hummeru, okamžite sa strhlo množstvo diskusií ohľadom pripravovanej novinky. Už klasické Hummery sú pomerne ťažké, no v prípade elektromobilu váhu výrazne navyšujú batérie. Ako píše InsideEVs, Hummer EV bude niekoľkotonové monštrum, na ktoré ti už nepostačí vodičák skupiny B.
Hummer EV je prezentovaný ako osobné auto, respektíve pickup, a tak by ťa zrejme nikdy nenapadlo zamýšľať sa nad tým, či ho kvôli jeho váhe vôbec budeš môcť šoférovať. Podľa dostupných informácií si ho minimálne u nás na Slovensku len tak ľahko nezašoféruješ.
NEPREHLIADNI
Elektrický Hummer dostane ešte jednu špeciálnu verziu, parametrami rúbe poriadne vysoko
S vodičákom skupiny B vieš riadiť vozidlo s hmotnosťou do 3,5 tony, no pohotovostná hmotnosť Hummeru EV sa vyšplhala až na 4,1 tony, informuje MotorAuthority. Elektromobil od GMC tak nebude robustný iba na pohľad, ale aj čo sa týka váhy. Automobilka si však takéto „prestrelenie“ môže dovoliť, v USA totiž môžu vodiči s bežným vodičákom šoférovať autá až do hmotnosti 4,5 tony.
Obrovská váha ale so sebou prináša komplikácie. O nedostatok výkonu sa strachovať nemusíme, toho má Hummer EV požehnane. Tri elektromotory s výkonom 1000 koní a krútiacim momentom 15 600 Nm sa starajú o zrýchlenie z 0 na 100 km/h už za 3 sekundy. Otázkou ale je, ako takúto „masu“ rýchlo a efektívne zastaviť.
Odborníci sú v obavách
Práve vysoká hmotnosť trápi viacero bezpečnostných úradov. Sean Kane, prezident spoločnosti Safety Research & Strategies, sa obáva, že auto s takouto obrovskou hmotnosťou a výkonom bude vôbec problematické udržať na ceste.
V nesprávnych rukách (tým myslel mladých neskúsených vodičov) môže byť Hummer EV extrémne nebezpečný aj pre ostatných účastníkov cestnej premávky. Navyše výkonné auto častokrát človeka nabáda k rýchlejšej jazde, tým sa znižuje čas dostupný na reakciu pri krízovej situácii a zvyšuje sa pravdepodobnosť nehody. Pri väčšom aute je obvykle dlhšia aj brzdná dráha, no toto nie vždy platí a závisí to od kvality bŕzd alebo pneumatík.
Obávať sa vraj nemusíme
Automobilka tvrdí, že akékoľvek obavy v spojitosti s bezpečnosťou Hummeru EV sú zbytočné. Vozidlo je síce ešte stále vo vývoji, a tak automobilka nemôže poskytovať detaily o dĺžke brzdnej dráhy a podobných vlastnostiach, no podľa vyjadrení dodrží Hummer EV všetky bezpečnostné limity.
Sme zvedaví, aké skóre dosiahne v bezpečnostných testoch, keďže k dobrému výsledku by mu mohla pomôcť aj plejáda asistentov, ako napríklad automatické brzdenie pred chodcom, poloautonómne parkovanie, systém udržiavania v jazdnom pruhu či signalizácia mŕtveho uhla.
Jedno je ale isté, ak si si na Hummer EV, ktorého cenovka má mimochodom začínať na sume 65 000 €, robil zálusk, nezabudni si spraviť aj vodičák skupiny C, pretože s tým klasickým si u nás nevystačíš.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Dojazd 600 km a veľa miesta. Mitsubishi predstavilo nový elektromobil pre Európu, cena však zarazí
Chcú ich vyrábať, no má to háčik. Šéf Kia odhalil, prečo sa automobilkám neoplatia lacné elektromobily
Obyvatelia bohatého európskeho štátu v tom majú jasno. Kvôli tomuto dôvodu váhajú s kúpou elektromobilu
Tesla v kľúčovom teste „pohorela“. Odhalili najväčšiu slabinu Cybertrucku a Modelu 3 (+VIDEO)
Volkswagen má batériu, ktorá zníži ceny elektromobilov. Solid-state technológiu otestoval v motocykli Ducati
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
MIMORIADNE: Polícia zadržala známeho podnikateľa. Je podozrivý zo zločinu voči maloletým
Milované jedlá Slovákov rozkladajú mozgové bunky. Už po týždni sa objavujú výpadky pamäti
Investovanie sa predraží. Odvody správcovských spoločností na Slovensku stúpnu až 3,5-násobne
Andrej Danko končí vo funkcii: SNS má nového šéfa klubu
Laserový štít je realitou: Izrael spustil Iron Beam, najpokročilejšiu zbraň sveta
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Obyvatelia bohatého európskeho štátu v tom majú jasno. Kvôli tomuto dôvodu váhajú s kúpou elektromobilu
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Vydrží až milión kilometrov. Číňania vymysleli pre Európanov nesmrteľnú batériu do elektromobilov
- Volkswagen má batériu, ktorá zníži ceny elektromobilov. Solid-state technológiu otestoval v motocykli Ducati
- Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
-
- Chcú ich vyrábať, no má to háčik. Šéf Kia odhalil, prečo sa automobilkám neoplatia lacné elektromobily
- Ponúka silný motor za dostupné ceny. Volkswagen spustil na Slovensku predpredaj nového SUV
- Európska únia nezruší zákaz spaľovákov. Chystá však niečo, čo výrazne zniží ceny elektromobilov
- Obyvatelia bohatého európskeho štátu v tom majú jasno. Kvôli tomuto dôvodu váhajú s kúpou elektromobilu
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Ponúka silný motor za dostupné ceny. Volkswagen spustil na Slovensku predpredaj nového SUV
- Európska únia nezruší zákaz spaľovákov. Chystá však niečo, čo výrazne zniží ceny elektromobilov
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
Poľsko sa výrazne vojensky vyzbrojuje. Do konca roka chce posilniť svoju kľúčovú zónu
Kybernetická éra sa ukázala v Košiciach. SlovakiaTech 2025 láme všetky očakávania
Realita o elektroautách prekvapila celé Slovensko. Len malá časť ľudí má reálnu skúsenosť za volantom
Nečakaná krajina zbrojí na úroveň veľmocí. Od Izraelu kúpila zbrane za vyše 2 miliardy eur
Nenápadný faktor nás oberá o miliardy eur: Európska únia je pod tlakom extrémnych javov, ničia ekonomiku štátov
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP