Kolobežky na elektrický pohon sa stali novým trendom v osobnej doprave v preplnených mestách, kde vodičom ponúkajú možnosť rýchlej prepravy bez čakania v zápche. Mnohé sa však odlišujú svojou výbavou a najmä výkonom, ktorý však teraz pre milovníkov rýchlosti zdvihla vo svojich nových modeloch floridská spoločnosť. Nová dvojica kolobežiek disponuje poriadne výkonnými elektromotormi a batériami, ktoré zvládnu na jedno nabitie aj viac ako 80 km, informuje Electrek.

Sleduj Fontech aj na sociálnych sieťach!

FacebookInstagramYouTube

Kvôli rastúcej popularite elektrických kolobežiek začali mnohé krajiny, vrátane Slovenska, upravovať zákony, v ktorých je majiteľ takéhoto dopravného prostriedku o výkone viac ako 250 W vodičom nemotorového vozidla. Takýto výkon elektromotora je však v porovnaní s novými kolobežkami Mantis iba zlomkom toho, čo dokáže ponúknuť ich hnacie ústrojenstvo.

Výkonné kolobežky s dlhým dojazdom

Floridský výrobca sa totiž do dvojice nových kolobežiek rozhodol vložiť až dva 1 kW elektromotory, ktoré im ponúkajú kontinuálny výkon 2 000 W. V porovnaní s ostatnými modelmi predávanými aj na Slovensku majú tieto kúsky aj o poznanie väčšie batérie, ktoré sa postarajú o fantastický dojazd. Prakticky sa líšia práve v kapacite batérií. Základná verzia kolobežky Mantis o hmotnosti 27,7 kg ponúka vodičovi 17,5 Ah batériu s kapacitou 1 kWh, ktorá v Eco režime pohodlne zvládne prejsť na nabitie aj 64 km.

Vybavenejší model s hmotnosťou 29 kg potom disponuje 24.5 Ah batériou s kapacitou 1.5 kWh, ktorá sa postará o výrazne dlhší dojazd, a to až do 88 km. Veľké batérie však prinášajú aj jedno negatívum, ktorým je dlhší čas nabíjania. S priloženou 2 A nabíjačkou výrobca uvádza, že nabitie na 100 % kapacity potrvá približne 8 až 12 hodín. Výrobca však do budúcnosti plánuje aj rýchlonabíjačku. V spomínanom Eco režime však kolobežky využívajú iba jeden 1 kW motor a dokážu jazdiť maximálnou rýchlosťou 48 km/h.

Nenechaj si ujsť
Už to dávno nie sú len smarfóny. Slovenskí operátori šikovne zareagovali aj na novodobé elektrické fenomény

Pri využití najvyššieho dostupného výkonu sa však môže výdrž batérie skrátiť, na čo má vplyv aj viacero ďalších faktorov, akými sú stúpanie cesty či hmotnosť vodiča. Obe kolobežky sú vybavené hydraulickým brzdným systémom, no v základnej verzii nájdeme polo-hydraulické brzdy, ktoré sú, podobne ako mechanické kotúčové brzdy, ovládané káblom, no samotné strmene využívajú hydrauliku. Pro verzia ale obsahuje plne hydraulický brzdný systém, spolu s nádržkou na brzdovú kvapalinu, vďaka čomu ponúka lepší brzdný účinok.

Nechýba samozrejme ani LED displej, ktorý je v základnej verzii iba jeden, no Pro prevedenie kolobežky disponuje dvomi takýmito obrazovkami a navyše má aj LED pásik pre lepšiu viditeľnosť vodiča v tme. Takto vybavené kolobežky sa od ostatných modelov líšia nielen svojim výkonom a výdržou batérií, ale aj samotnou cenou, ktorá je výrazne vyššia než na akú sme zvyknutí.

Obe sú však dostupné iba na území USA. Zdá sa teda, že do Európy tieto rýchle kolobežky nezavítajú. Základná kolobežka Mantis s 1 kWh batériou stojí približne 1 350 € a cena vybavenejšieho modelu sa vyšplhala na úctyhodných 1 890 €.