Elektrická Škoda Fabia je skutočnosťou. Bežný smrteľník si ju ale nikdy nekúpi, má špeciálny účel
Elektrické automobily sa už istú dobu stávajú bežnou súčasťou cestnej dopravy, čoskoro sa tak ale môže stať aj v motoršporte. Ako informuje Rallye Magazin, prvým elektromobilom na šampionáte Rallye2 navyše bude jeden z najznámejších modelov bežných Slovákov – Škoda Fabia. Jej cena však vyráža dych.
Rakúska spoločnosť Kreisel Electric v spolupráci s tímom Baumschlager Rallye & Racing vstúpi už budúci rok do histórie s plne elektrickým závodným autom Škoda Fabia RE-X1. Kreisel Electric do projektu, v ktorom vyrobila dva prototypy závodných elektrických Fabií, investovala obrovský balík peňazí.
Prestavba závodného špeciálu na plne elektrickú verziu s hmotnosťou 1300 kg, výkonom 125 kW (335 koní) a dvomi elektromotormi poháňajúcimi obe nápravy, pričom každý z nich má výkon 125 kW, stála viac ako 700 000 €. Kreisel Electric však dodáva, že rally elektromobil môže stáť rovnako ako spaľovacia verzia. Náklady boli momentálne vyššie najmä kvôli vývoju.
Ostrý štart nebol plánovaný
Pôvodne malo byť vozidlo nasadené len pre testovanie budúcnosti motoršportu ako sprievodné testovacie vozidlo, najnovšie ale AMF (Rakúska federácia motoristického športu) povolila ostrý štart v šampionáte kategórie Rallye2. Vozidlo bude počas šampionátu šoférovať niekoľkonásobný rakúsky šampión v rally, Raimund Baumschlager.
Ako informuje Kreisel Electric na svojom webe, pre rýchle dobíjanie počas šampionátu vyvinula spoločnosť vlastnú dobíjaciu stanicu určenú priamo pre závodné autá. S pôvodnou Fabiou R5 má však RE-X1 spoločné len veľmi málo. Identická je jedine karoséria, podvozok a všetky ostatné časti museli byť prispôsobené batériám a elektromotorom.
Test Elektro Skoda Fabia RE-X1
Posted by Rallye-Magazin on Tuesday, December 29, 2020
Navonok je elektrická Fabia rozoznateľná hlavne vďaka špecifickému zvuku. Na strieľajúci výfuk či zvuk spaľovacích motorov môžeme zabudnúť, no ako je možné vidieť na videu, keď Fabiu RE-X1 testovali na rakúskych cestách, zvuk vytočeného elektromotora, ktorý sa líši od bežných elektromobilov, je tiež skutočne zaujímavý.
Ak sa ti ale zdá zvuk povedomý, nemýliš sa. Zvuk sa podobá na „umelý“ zvuk, ktorý Škoda prednedávnom predstavila pre elektromobil Enyaq, na ktorom sa podieľal celý tím odborníkov, od hudobných producentov, až po akustických inžinierov. Viac si o ňom môžeš prečítať v tomto článku.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Za hodinu je schopná dobiť 2 000 km dojazdu. Číňania otestovali extrémnu batériu pre EV

Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku

Konzervatívci dali zbohom nafte. Susedia Slovenska už kupujú viac elektromobilov

ROZHODNUTÉ: Európska únia povolí. Zákaz spaľovákov sa odkladá, ide o pyrrhovo víťazstvo

Tesla zhorela na celej čiare. Ak si chceš kúpiť jazdenku, týmto modelom sa oblúkom vyhni
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Po summite prichádza tvrdý odkaz z Bruselu: „Slovensko, Česko a Maďarsko nemusia platiť. Zaplatia politicky“

Rusko vysiela varovné signály ďalšej krajine: V dokumente používa rovnaké slová ako pred inváziou na Ukrajinu

Polárny vortex zasiahne v plnej sile. Slovensko čaká zlom, prichádza rapídne ochladenie

Zima ešte nepovedala posledné slovo: Na Slovensko prichádzajú mrazy a intenzívne sneženie (PREDPOVEĎ)

Za diaľničnú známku zaplatíš len 4 eurá. Dovolenka k moru ťa budúci rok vyjde oveľa lacnejšie
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
-
- Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
Nepríjemnosť pre Putina. Čoraz viac obyvateľov európskeho štátu podporuje vyslanie vojakov na Ukrajinu
Turci riešia nepríjemné incidenty v krajine. Rusi im posielajú bezpilotné „darčeky“
Musk opäť posunul technológiu dopredu. Tesla predstavila verejnosti humanoida
Ukrajina môže uloviť ďalšie ruské klenoty. Moskva poslala vojakom dva strategické zbrane
Drony ich nevedia zneškodniť. Rusko rozmiestnilo rakety s dosahom do Európy
Proruskí hackeri v decembri zintenzívnili útoky na vládne inštitúcie vyspelej krajiny Európy
Najväčší zamestnávateľ na Slovensku dočasne vypne výrobu. Vieme, čo bude ďalej
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Po summite prichádza tvrdý odkaz z Bruselu: „Slovensko, Česko a Maďarsko nemusia platiť. Zaplatia politicky“

Rusko vysiela varovné signály ďalšej krajine: V dokumente používa rovnaké slová ako pred inváziou na Ukrajinu

Polárny vortex zasiahne v plnej sile. Slovensko čaká zlom, prichádza rapídne ochladenie

Zima ešte nepovedala posledné slovo: Na Slovensko prichádzajú mrazy a intenzívne sneženie (PREDPOVEĎ)
