Nemecko chce zmeniť nákladnú dopravu. Testuje špeciálne vedenie nad diaľnicami pre hybridné kamióny
Nákladná doprava je jednou z hlavných príčin znečisťovania ovzdušia. Zmierniť dôsledky klimatických zmien rozhodne nie je jednoduchou úlohou, no európske krajiny majú niekoľko riešení, ktoré môžu znížiť dopad masívneho využívania spaľovacích motorov. Na diaľnici v Nemecku boli na krátkom 10 km úseku nainštalované káble, ktoré nabijú hybridné kamióny počas jazdy, pričom ušetria množstvo paliva.
Obmedzenia Európskej únie povedú budúcnosť automobilovej a nákladnej dopravy smerom k elektrickému pohonu, ktorý vytlačí z ciest klasické spaľovacie motory. Zredukovať emisie je treba aj v prípade veľkých kamiónov, ktoré produkujú počas jazdy omnoho viac nečistôt ako bežné osobné autá. Jedným z možných riešení sú elektrické alebo hybridné nákladiaky, ktoré kombinujú spaľovací a elektrický motor.
Nemecko ukázalo ekologickú budúcnosť nákladnej dopravy
Problémom v prípade druhého pohonu môže byť nabíjanie batérií, no Nemecko predstavilo funkčné riešenie, ktoré prezentovalo na jednej zo svojich diaľníc. Nemecká vláda oficiálne oznámila elektrifikáciu nákladnej dopravy, pre ktorú si na diaľniciach pripraví elektrické vedenia s nabíjaním batérií hybridných kamiónov. Ministerstvo životného prostredia v Nemecku dúfa, že sa týmto spôsobom podarí obmedziť vysoké množstvo emisií.
Toto inovatívne riešenie bolo predstavené na 10 km úseku na diaľnici neďaleko Frankfurtu a spolupracoval na ňom aj tamojší priemyselný gigant, Siemens, ktorý prvý takýto projekt ukázal ešte v roku 2012, informuje Futurism. Počas jazdy dokážu senzory kamiónov rozoznať elektrické nabíjacie vedenie a v prípade potreby automaticky prepnú na pohon spaľovacím motorom. Vybraný úsek diaľnice bude testovaný v oboch smeroch do roku 2022, pričom o napájanie sa postarajú obnoviteľné zdroje energie.
Nenechaj si ujsť
Elektrický nákladiak Tesla Semi naplno testujú. Takto niesol ťažký náklad na diaľnici
Testovacie kamióny budú po tejto trati jazdiť na diaľnici A5 od polovice roka 2020 každý deň, aby poriadne otestovali 670 V vedenie, informuje DW.com. O káble bude postarané aj v zime, kedy dochádza k námraze, no vďaka špeciálnemu systému proti námraze ich budú môcť vodiči kamiónov využiť aj v tomto chladnom období. Celkovo bolo do tohto projektu investovaných 15 miliónov eur. Na vývoj nákladných áut s podporou tohto systému bolo vynaložených 70 miliónov eur, informuje CNN.
Takáto elektrická diaľnica tak môže významne znížiť produkciu CO2 z nákladných áut. Podľa spoločnosti Siemens môže byť takýto systém inštalovaný aj na existujúcich diaľniciach. Elektrifikáciou kamiónovej dopravy sa môže pritom podľa Siemensu ušetriť za každý nákladiak až 20 000 €.
Práve toľko má totiž podľa informácií spoločnosti stáť palivo pre jazdu na vzdialenosť 100 000 km, k čomu sa navyše pridávajú aj vysoké emisie. Nemecko tak spravilo veľký krok vpred a v budúcnosti môžu na jeho diaľniciach takéto elektrické systémy naďalej pribúdať.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Automobilky oklamali svet a budú platiť. Obľúbený pohon zlyhal na celej čiare, produkuje veľké emisie
Slováci netušia, čo im hrozí. Nová „značka“ právom zaskočila vodičov, pokuta je až 1200 eur
Nafta sa stáva minulosťou. Britská batéria ušetrí desiatky percent nákladov a funguje len na slnko
Slovensko prepisuje rekordy. Počet nabíjacích bodov rastie o 31 % za rok
OFICIÁLNE: Lexus nestačí. Toyota spúšťa novú značku ultra-drahých áut
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Slovensko má nové ohnisko žltačky: Hygienici RÚVZ varujú pred šírením
Úmrtnosť mladých stúpla o desiatky percent. Odborníci hovoria o tichej pandémii
Peter Korbačka ovláda majetok v hodnote viac ako 2 miliardy eur: Nenápadný developer stojí za projektmi, ktoré menia Bratislavu
Slováci už o pár hodín uvidia „ohnivý dážď“. Priprav sa na noc plnú trblietavých padajúcich hviezd
Rodina, ktorá mala nehodu s Gašparom, prehovorila: O zdravotný stav dcéry sa nezaujímal
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Automobilky oklamali svet a budú platiť. Obľúbený pohon zlyhal na celej čiare, produkuje veľké emisie
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
- Slováci netušia, čo im hrozí. Nová „značka“ právom zaskočila vodičov, pokuta je až 1200 eur
- Posledný argument odporcov skončil. Najväčší mýtus o elektromobiloch bol jedno veľké klamstvo
- Veľká automobilka urobí zo Slovenska elektrickú veľmoc. Bude vyrábať lacné elektromobily pre celú Európu
-
- Automobilky oklamali svet a budú platiť. Obľúbený pohon zlyhal na celej čiare, produkuje veľké emisie
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
- Posledný argument odporcov skončil. Najväčší mýtus o elektromobiloch bol jedno veľké klamstvo
- Automobilový priemysel sa otriasa v základoch: Toyota uvedie elektromobily s revolučnými batériami
- Nafta sa stáva minulosťou. Britská batéria ušetrí desiatky percent nákladov a funguje len na slnko
-
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
- Vodičov pobúrili nové kontroverzné radary. Rýchlosť ti už nezmeria polícia, ale sused s mobilom
- Veľká automobilka urobí zo Slovenska elektrickú veľmoc. Bude vyrábať lacné elektromobily pre celú Európu
- Šéf Lamborghini odpísal elektromobily jednou vetou. Radšej urobia kompromis v obľúbenom pohone
- Posledný argument odporcov skončil. Najväčší mýtus o elektromobiloch bol jedno veľké klamstvo
Nahradia zastarané Tornáda. Štát EÚ chce kúpiť ďalšie stíhačky od USA, ponesú jadrové bomby
Dosiahne rýchlosť 309 km/h a Rusov privedie do šialenstva. Ukrajina našla odpoveď na zákernú zbraň
Zlyhali aj Nemci. Európanov stresuje nákup ojazdeného auta, až 55 % riešilo nečakaný problém
SPP varuje pred energetickou katastrofou. Brusel prišiel s radikálnym návrhom, najviac postihne Slovensko
Dôležitú oblasť chcú ochrániť pred Ruskom. Nemci uzavreli kritickú dohodu s maličkým európskym štátom
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP