Nemecko chce zmeniť nákladnú dopravu. Testuje špeciálne vedenie nad diaľnicami pre hybridné kamióny
Nákladná doprava je jednou z hlavných príčin znečisťovania ovzdušia. Zmierniť dôsledky klimatických zmien rozhodne nie je jednoduchou úlohou, no európske krajiny majú niekoľko riešení, ktoré môžu znížiť dopad masívneho využívania spaľovacích motorov. Na diaľnici v Nemecku boli na krátkom 10 km úseku nainštalované káble, ktoré nabijú hybridné kamióny počas jazdy, pričom ušetria množstvo paliva.
Obmedzenia Európskej únie povedú budúcnosť automobilovej a nákladnej dopravy smerom k elektrickému pohonu, ktorý vytlačí z ciest klasické spaľovacie motory. Zredukovať emisie je treba aj v prípade veľkých kamiónov, ktoré produkujú počas jazdy omnoho viac nečistôt ako bežné osobné autá. Jedným z možných riešení sú elektrické alebo hybridné nákladiaky, ktoré kombinujú spaľovací a elektrický motor.
Nemecko ukázalo ekologickú budúcnosť nákladnej dopravy
Problémom v prípade druhého pohonu môže byť nabíjanie batérií, no Nemecko predstavilo funkčné riešenie, ktoré prezentovalo na jednej zo svojich diaľníc. Nemecká vláda oficiálne oznámila elektrifikáciu nákladnej dopravy, pre ktorú si na diaľniciach pripraví elektrické vedenia s nabíjaním batérií hybridných kamiónov. Ministerstvo životného prostredia v Nemecku dúfa, že sa týmto spôsobom podarí obmedziť vysoké množstvo emisií.
Toto inovatívne riešenie bolo predstavené na 10 km úseku na diaľnici neďaleko Frankfurtu a spolupracoval na ňom aj tamojší priemyselný gigant, Siemens, ktorý prvý takýto projekt ukázal ešte v roku 2012, informuje Futurism. Počas jazdy dokážu senzory kamiónov rozoznať elektrické nabíjacie vedenie a v prípade potreby automaticky prepnú na pohon spaľovacím motorom. Vybraný úsek diaľnice bude testovaný v oboch smeroch do roku 2022, pričom o napájanie sa postarajú obnoviteľné zdroje energie.
Nenechaj si ujsť
Elektrický nákladiak Tesla Semi naplno testujú. Takto niesol ťažký náklad na diaľnici
Testovacie kamióny budú po tejto trati jazdiť na diaľnici A5 od polovice roka 2020 každý deň, aby poriadne otestovali 670 V vedenie, informuje DW.com. O káble bude postarané aj v zime, kedy dochádza k námraze, no vďaka špeciálnemu systému proti námraze ich budú môcť vodiči kamiónov využiť aj v tomto chladnom období. Celkovo bolo do tohto projektu investovaných 15 miliónov eur. Na vývoj nákladných áut s podporou tohto systému bolo vynaložených 70 miliónov eur, informuje CNN.
Takáto elektrická diaľnica tak môže významne znížiť produkciu CO2 z nákladných áut. Podľa spoločnosti Siemens môže byť takýto systém inštalovaný aj na existujúcich diaľniciach. Elektrifikáciou kamiónovej dopravy sa môže pritom podľa Siemensu ušetriť za každý nákladiak až 20 000 €.
Práve toľko má totiž podľa informácií spoločnosti stáť palivo pre jazdu na vzdialenosť 100 000 km, k čomu sa navyše pridávajú aj vysoké emisie. Nemecko tak spravilo veľký krok vpred a v budúcnosti môžu na jeho diaľniciach takéto elektrické systémy naďalej pribúdať.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Chcel poradiť, pokúsila sa ho zabiť. Umelá inteligencia šokovala svet návodom na „chemickú zbraň“
Európska únia opäť pretláča elektromobily. Chce predĺžiť finančnú výnimku, ktorá má odpísať spaľováky
BMW ide po Tesle. Nemci ukázali špičkové EV s dojazdom 900 km, ktoré pochová Model 3
Americkí vedci nahradili v batériách meď týmto revolučným materiálom a výsledok ich šokoval. Svet elektromobility to môže úplne zmeniť
Legendárny model Renaultu sa vrátil. Testoval som ho a zarazil ma nielen dizajnom, ale aj dojazdom
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Chorvátsko hlási cenový šok. Najviac zdraželo obľúbené prímorské mestečko Slovákov
Hit medzi proteínovými doplnkami ničí črevnú mikroflóru. Odborník ho spája s rakovinou hrubého čreva
Stovky ľudí môžu prísť o pomoc: Kľúčové centrum zastavuje liečbu pre pacientov VšZP
Otvorili pravú taliansku pekáreň: „Denne sme 15 hodín v práci, máme nulový work-life balance“
Závažné ochorenie pečene postihuje tretinu svetovej populácie: Riešením je špeciálna diéta, tvrdia vedci
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- BMW ide po Tesle. Nemci ukázali špičkové EV s dojazdom 900 km, ktoré pochová Model 3
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Chcel poradiť, pokúsila sa ho zabiť. Umelá inteligencia šokovala svet návodom na „chemickú zbraň“
- Americkí vedci nahradili v batériách meď týmto revolučným materiálom a výsledok ich šokoval. Svet elektromobility to môže úplne zmeniť
- Volkswagen vráti do áut milovaný prvok všetkých vodičov. Nasledovať ho má aj Škoda, Audi a Seat
-
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Americkí vedci nahradili v batériách meď týmto revolučným materiálom a výsledok ich šokoval. Svet elektromobility to môže úplne zmeniť
- Legendárny model Renaultu sa vrátil. Testoval som ho a zarazil ma nielen dizajnom, ale aj dojazdom
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Ťažká rana pre elektromobily. Audi rázne zmenilo plány, chystá spaľováky aj autá s obľúbeným pohonom
-
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Majitelia spaľovákov sa chytajú za hlavu. Batérie v elektromobiloch sú trvácnejšie, než ich autá
- Volkswagen vráti do áut milovaný prvok všetkých vodičov. Nasledovať ho má aj Škoda, Audi a Seat
Uniknuté dokumenty odhalili problémy Nissanu. Reštrukturalizácia už začala
46 stupňov v tieni a výstrahy naprieč kontinentom. Európa zažíva extrémne leto
EÚ odobrila dotácie na elektrinu pre firmy. Podmienkou sú investície do úspor
Svet sa rozpadá na kusy. Guterres vyzýva na urgentné financovanie rozvoja
Vývoz dielov F-35 pre Izrael prešiel súdnou skúškou. Britský súd potvrdil kontroverzné licencie
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP