Dell má na Slovensku servisné stredisko, ktoré je v Európe totálnym unikátom. Starostlivosť o zákazníka povýšil na novú úroveň
Komunikácia výrobcu a zákazníka pri riešení nejakého problému sa už nemusí vybavovať tak ako doteraz. Dell sa snaží priblížiť k svojim zákazníkom, a tak sleduje ich názory, komentáre či príspevky nielen na sociálnych sieťach. S využitím moderných technológií dokáže roztriediť jednotlivé podnety a takmer okamžite reagovať.
Majitelia zariadení od Dell sa pri riešení problémov nemusia sťažovať už len priamo u predajcu či na zákazníckej linke. Nedostatky a problémy často používatelia totiž zdieľajú aj na sociálnych sieťach, na ktoré sa práve tento gigant sústreďuje. Špeciálne algoritmy dokážu filtrovať rôzne príspevky a tie relevantné následne predať odbornému tímu. Pracovníci získajú podnet na riešenie problému ohľadom niektorého z produktov Dell už do 2 minút. Takýto špecializovaný tím sa nachádza aj u nás na Slovensku, konkrétne v Bratislave a sústreďuje sa na zmienky o spoločnosti a jej výrobkoch v príspevkoch od európskych používateľov. Podobné centrum je zatiaľ ešte len v Bangalore a výstavba ďalších je naplánovaná v Číne a na Kostarike.
Prehľadávanie príspevkov na internete
Publikované verejné komentáre či iné názory zákazníkov, ktorí si zakúpili niektorý produkt Dell sleduje u nás tím 14 pracovníkov. Tí ich dokážu sledovať v niekoľkých jazykoch, a to v nemčine, taliančine, španielčine či angličtine a francúzštine. Podľa vyjadrenia vedúceho centra zákazníckej podpory, Muraliho Krishnana, je potrebné mať k zákazníkom blízko aj na iných platformách. Z nich vďaka digitálnej agentúre Sprinklr je špeciálnym algoritmom preskúmaných viac ako 180 000 webových stránok, z ktorých „výcuc“ je posielaný vo forme databázy. Tá sa ale neustále v reálnom čase aktualizuje a obsahuje milióny častí rôznych konverzácií či ďalší text a metadáta.
Obchod Google Play obsahoval tri aplikácie, ktoré špehovali používateľov. Ubezpeč sa, či ich náhodou nemáš nainštalované
Tomuto prepracovanému vyhľadávaniu neuniknú príspevky ani na sociálnych sieťach, ako Facebook, Instagram, Weibo, Twitter či Vkontakte. Zo zoznamu nie sú však vynechané ani komentáre v službe YouTube či iné názory používateľov z rôznych blogov. V podstate týmto spôsobom dokáže Dell zachytiť podnety z každej dôležitej časti internetu, ku ktorým sa môže dostať extrémne rýchlo. Vyhľadávanie reaguje na viac ako 600 kľúčových slov a zahŕňa aj výrazy týkajúce sa komponentov od dodávateľov. Tým tak môžu byť odhalené problémy s hardvérom iných výrobcov. S týmto spôsobom dokáže špecializovaný tím v Bratislave zachytiť až 1,9 milióna podnetov za mesiac, pričom vo všetkých sledovaných jazykoch je to až 25 miliónov zmienok ročne.
Sledovanie emócií a efektivita riešenia problémov
Pri tejto technike je využívaný nielen špeciálny algoritmus, ale aj umelá inteligencia, ktorá dokáže celý proces vyhľadávania zefektívniť. Podľa príspevku autora na sociálnej sieti či blogu môže byť on sám zaradený do svojej skupiny podľa vekovej kategórie. Dell tak môže zlepšiť nielen prístup k zákazníkom, ale zároveň vylepšovať a porovnávať svoje produkty s konkurenciou. V Social Media Listening Centre zamestnanci sledujú aj grafy zaoberajúce emóciami a počtom príspevkov v sledovaných zákutiach internetu. U nás je pocity používateľa pomocou techniky ťažké rozoznať, pretože mnohí sa radi uchyľujú k sarkazmu a irónii, no napriek tomu je úspešnosť rozpoznávania na úrovni 50 – 60 %.
Riešenie problémov zákazníkov spočíva aj vo vytváraní video návodu či programového patchu. Tým môžu pracovníci takmer okamžite reagovať na mnoho podnetov. Sociálne siete sa stávajú čoraz využívanejším nástrojom nielen pri komunikácií medzi priateľmi, ale aj pri rôznych pohovoroch či diskutovaní o probléme priamo s kompetentnými zamestnancami výrobcu daného produktu. Dell sa týmto spôsobom približuje k zákazníkom ešte viac a snaží sa svoje služby i produkty neprestajne vylepšovať. Na tento účel slúžia práve takého „načúvacie“ centrá, ktoré svojou flexibilitou a rýchlosťou môžu používateľom pomôcť počas krátkej chvíle, zatiaľ čo oni ešte rozoberajú problém v komentároch napríklad na Facebooku.
Čítajte viac z kategórie: Novinky
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Slováci na nej vedia náramne ušetriť. Revolut spúšťa u nás revolučnú novinku (PREHĽAD)
Obrovský úspech pre Slovensko. Naše lietajúce auto mieri do výroby, máme všetky detaily
Potupa neutícha: Odhalili, čo poháňa ruské kamikadze drony
Samsung predstavil mobil, o ktorom Apple básni už roky. Má však jednu veľkú slabinu
Vláda chystá likvidačný zákon. Ak prejde, pokute sa už nikdy nevyhneš
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Cintulov syn po roku prehovoril: Po atentáte som si vymazal osobné fotografie a príspevky
Silné zemetrasenie v obľúbenej destinácii Slovákov: Cítili ho v šiestich krajinách, vydali varovanie pred tsunami
Šesťkrát ho postrelili a prežil. Zomrel „najchudobnejší prezident sveta“, ktorý dvakrát utiekol z väzenia
„Kolosálny škandál“: Slovenskí europoslanci reagujú na Pfizergate, Uhrík žiada odstúpenie
Po zápase Slovenska s Rakúskom padlo ospravedlnenie: Rozhodcovia uznali chybu
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Potupa neutícha: Odhalili, čo poháňa ruské kamikadze drony
- Slováci na nej vedia náramne ušetriť. Revolut spúšťa u nás revolučnú novinku (PREHĽAD)
- Tradičné batérie čoskoro skončia. Vedci vynašli rýchlejšiu a výkonnejšiu alternatívu
- Slováci si zvolili. Tento mobil si úplne zamilovali a kupujú ho viac než nový iPhone
- Máš doma staré konzoly a elektroniku? Slováci majú unikátnu možnosť sa jej zbaviť a zarobiť stovky eur
-
- Potupa neutícha: Odhalili, čo poháňa ruské kamikadze drony
- Máš doma staré konzoly a elektroniku? Slováci majú unikátnu možnosť sa jej zbaviť a zarobiť stovky eur
- Čistá energia na tisícročia. Čína spustila reaktor budúcnosti, aký si Západ netrúfol postaviť
- Ikonickej stíhačke SR-71 z titánu pravidelne unikalo palivo. Sovieti ju USA závideli, takto Blackbird prepísal Studenú vojnu
- Vedci neverili vlastným očiam. 1200 metrov pod pyramídami objavili 38 000 rokov staré mesto
-
- Majú zásoby 200 miliárd m³. Nečakaná krajina sa môže stať najväčším producentom plynu v Európe
- Vedci neverili vlastným očiam. 1200 metrov pod pyramídami objavili 38 000 rokov staré mesto
- Potupa neutícha: Odhalili, čo poháňa ruské kamikadze drony
- Slováci oslavujú, Gmail dostal skvelú funkciu. Tu je návod, ako si ju zapneš
- Veľmoc našla ložisko mimoriadne vzácnej suroviny. Má astronomickú hodnotu
Historický štrajk v závode Fordu. Kolín nad Rýnom hlási prvé zastavenie práce
V Japonsku sa zrútilo vojenské lietadlo T-4, k nehode došlo krátko po vzlete
Na dovolenke musia byť Slováci opatrní. Cieli na nich skimming a digitálne triky, ktoré ich oberú o všetko
Slovenské domácnosti stále dôverujú zemnému plynu. Jeho spotreba významne stúpla
Poľsko výrazne posilňuje armádu. Kupuje tri prieskumné satelity za 203 miliónov eur
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Cintulov syn po roku prehovoril: Po atentáte som si vymazal osobné fotografie a príspevky
Silné zemetrasenie v obľúbenej destinácii Slovákov: Cítili ho v šiestich krajinách, vydali varovanie pred tsunami
Šesťkrát ho postrelili a prežil. Zomrel „najchudobnejší prezident sveta“, ktorý dvakrát utiekol z väzenia
„Kolosálny škandál“: Slovenskí europoslanci reagujú na Pfizergate, Uhrík žiada odstúpenie
Po zápase Slovenska s Rakúskom padlo ospravedlnenie: Rozhodcovia uznali chybu
Copyright© 2025 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené