Ďalšia megainvestícia na Slovensku? Volkswagen tu zvažuje veľký závod na výrobu batérií
Nemecký koncern Volkswagen na prezentácii Power Day 2021 predstavil svoje plány týkajúce sa elektromobility. Ako upozornil portál CNBC, do roku 2030 v Európe vyrastie 6 nových tovární na výrobu batérií, jedna z nich dokonca môže byť aj u nás na Slovensku.
Továrne na výrobu batérií sú bezpochyby potrebné, nie je tomu tak dávno, čo výrobu nových elektromobilov brzdil trhový nedostatok tohto dôležitého komponentu. Volkswagen si to plne uvedomuje, a tak na konferencii Power Day predstavil svoj plán postaviť 6 tovární na výrobu batérií, ktorých ročná produkčná kapacita bude až 240 GWh, to všetko do roku 2030.
NEPREHLIADNI
Volkswagen chce mať v Európe viac tovární na batérie pre elektromobily
Prvé dve továrne budú postavené vo Švédsku a v Nemecku. Švédska fabrika Northvolt tak navýši svoju výrobnú kapacitu na 40 GWh ročne, spustenie výroby by malo začať v roku 2023. Nová továreň v Nemecku jej pomôže taktiež výrobnou kapacitou 40 GWh ročne, v tomto prípade sa výroba spustí v roku 2025.
„Slovenská Gigafactory“, aj takto mnohí nazývajú spoločnosť InoBat, respektíve ich závod na výrobu batérií vo Voderadoch. InoBat je slovenská spoločnosť, ktorá vyvíja batériové články priamo na mieru pre svojich zákazníkov, v budúcnosti ich tak s najväčšou pravdepodobnosťou uvidíme v rôznych elektrických vozidlách.
InoBat spolu s americkou spoločnosťou Wildcat Discovery Technologies priniesol na Slovensko investíciu vo výške 100 miliónov eur a pracovné miesta až pre 150 ľudí zameraných na vývoj a výrobu batérií do elektrických vozidiel. Po výskumno-vývojovom centre a výrobnej linke bude do roku 2025 nasledovať 10 GWh gigatováreň. So zástupcami z InoBat sme sa rozprávali v nedávnom veľkom rozhovore.
Štyri továrne sa rozrastú po celej Európe
Prezentácia automobilky sa primárne zameriavala na vyššie spomenutú dvojicu tovární, no to, čo zaujíma nás, Slovákov, zaznelo až v samom závere. Jedna z fabrík na výrobu batérií má vyrásť aj vo východnej Európe a ako môžeš vidieť na priloženej fotografi, oblasť, v ktorej chce Volkswagen novú továreň stavať, zasiahla aj nás.
Na rozdiel od ostatných okolitých krajín, v náš prospech hrá fakt, že nemecký koncern už u nás má obrovskú výrobnú linku na automobily. Východoeurópska továreň by mala byť spustená do roku 2027. V roku 2026 sa spustí ešte jedna v západnej Európe (Španielsko/Portugalsko/Francúzsko).
Do roku 2030 pribudnú ďalšie dve, o ich možnej lokalite nám však vedenie spoločnosti na prezentácii nič nepovedalo. Celkovo tak bude vlastniť koncern 6 fabrík s výrobnou kapacitou 240 GWh.
Zníženie výrobných nákladov, zlepšovanie nabíjacej infraštruktúry
Pri fabrikách na výrobu batérií to však zo strany Volkswagen nekončí. Ďalším dôležitým cieľom je zníženie výrobných nákladov na batériové články. Ich unifikáciou chce koncern znížiť cenu batérií až o 50 %. Vďaka tomu, ale aj iným krokom, by sa mali dostať pod magickú hranicu 100 € za kWh ceny batérie. Elektromobily by sa tak konečne stali cenovo dostupné a dokonca by mohli podliezť aj ceny spaľovacích automobilov.
NEPREHLIADNI
Takto bude vyzerať budúcnosť nabíjania elektromobilov. Batériám doplní energiu robot ako zo Star Wars
Pre rozmach elektromobility je extrémne dôležitá nabíjacia infraštruktúra. VW v Európe plánuje spolu so svojimi partnermi vybudovať 18 000 nových nabíjacích staníc už do roku 2025. Do tohto rozvoja plánuje investovať okolo 400 miliónov €.
Investície pokračujú v ďalších oblastiach
Nemecká automobilka plánuje v tomto roku na trh dodať milión elektrických vozidiel a najneskôr do roku 2025 sa chce stať globálnym lídrom v elektromobilite. Preto firma chystá do produkcie elektromobilov investície v sume približne 46 miliárd eur v priebehu najbližších piatich rokov. Koncern o tom informoval v utorok na tlačovej konferencii.
NEPREHLIADNI
VW prišiel s radikálnym plánom. Predaje elektromobilov chce zdvojnásobiť už za pár rokov
„Spojením sily našich značiek budeme schopní produkovať budúce technológie ešte rýchlejšie a maximalizovať počet ľudí, ktorí z nich budú profitovať. Náš dobrý výkon v roku 2020, ktorému dominovala kríza, nám poskytne impulz na zrýchlenie našej transformácie,“ povedal generálny riaditeľ Volkswagenu Herbert Diess.
Skupina chce v nasledujúcich rokoch ďalej zvýšiť svoju ziskovosť a kladie si za cieľ vrátiť svoju prevádzkovú maržu do pásma 7 až 8 percent. Výhľad koncernu na rok 2021 predpokladá, že jeho podnikanie sa oproti minulému roku významne zotaví, ak sa zastaví pandémia ochorenia COVID-19.
V roku 2020 skupina Volkswagen dosiahla prevádzkový zisk pred zohľadnením jednorazových položiek v sume 10,6 miliardy eur. Tržby koncernu boli v objeme 222,9 miliardy eur. Bol to medziročný pokles o 11,8 percenta, čo podľa automobilky bolo výsledkom pandémie ochorenia COVID-19.
Skupina na trh vlani celosvetovo dodala viac ako 9,3 milióna vozidiel, čo bol medziročný pokles o 15,2 percenta, čiže o viac ako 1,6 milióna áut. Podľa firmy to takmer úplne bolo dôsledkom pandémie a celosvetových opatrení na zastavenie šírenia koronavírusu.
V článku boli použité materiály SITA.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Dojazd 800 km a najvýkonnejšie nabíjanie v Európe. BMW predstavilo nový elektromobil
Tomu už dnes nemôže veriť nikto. Kia znegovala najväčší mýtus odporcov elektromobility
Trh s elektromobilmi v Číne explodoval. Teraz mu hrozí vlastná smrť
Nový plán Tesly je fiasko. Elektromobily zmizli, toto má podľa Muska zachrániť budúcnosť
Automobilový priemysel čelí obrovskej kríze. Európa robí veľkú chybu, za ktorú môže draho zaplatiť
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Až o 600 eur nižší 13. dôchodok: Nové pravidlo môže tvrdo zasiahnuť jednu skupinu penzistov
„Krvavý Mesiac“ rozžiari oblohu nad Slovenskom: Jedno z najdlhších zatmení za desaťročie uvidíš už tento víkend
Zabudni na Monako. Novou „mekkou“ pre miliardárov je dovolenkový raj Slovákov, platia len smiešnu daň
Tajomstvo dlhovekosti sa neskrýva v krémoch. Renomovaná chirurgička odhalila 3 kroky, ako spomaliť starnutie
Jogurt za 14 eur, nájom za 2 000: Túto krajinu expati hromadne opúšťajú, luxus bez daní sa mení na drahú pascu
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Trh s elektromobilmi v Číne explodoval. Teraz mu hrozí vlastná smrť
- Stojí len 8 200 eur. Čínska značka pôsobiaca aj na Slovensku, predstavila elektromobil s novou technológiou
- Dojazd 800 km a najvýkonnejšie nabíjanie v Európe. BMW predstavilo nový elektromobil
- BMW to myslí naozaj vážne. Už čoskoro spustí sériovu výrobu odpísaného pohonu áut
- Tomu už dnes nemôže veriť nikto. Kia znegovala najväčší mýtus odporcov elektromobility
-
- Trh s elektromobilmi v Číne explodoval. Teraz mu hrozí vlastná smrť
- Nový plán Tesly je fiasko. Elektromobily zmizli, toto má podľa Muska zachrániť budúcnosť
- Stojí len 8 200 eur. Čínska značka pôsobiaca aj na Slovensku, predstavila elektromobil s novou technológiou
- Tomu už dnes nemôže veriť nikto. Kia znegovala najväčší mýtus odporcov elektromobility
- BMW to myslí naozaj vážne. Už čoskoro spustí sériovu výrobu odpísaného pohonu áut
-
- BMW to myslí naozaj vážne. Už čoskoro spustí sériovu výrobu odpísaného pohonu áut
- Najväčší problém elektromobilov rozpustili ako cukrovú vatu. Vedci ukázali riešenie, ktoré všetko zmení
- EÚ ide po vodičoch. Drastické zmeny pocítia aj Slováci, za toto ti môžu zobrať vodičák (PREHĽAD)
- Vybabral s Rusmi a tí sa nestihli čudovať. Vojak unikol z obkľúčenia ako z vojenského sci-fi filmu
- Nový plán Tesly je fiasko. Elektromobily zmizli, toto má podľa Muska zachrániť budúcnosť
Historický úspech na trhu ojazdených áut. SUV a crossovery vedú naprieč regiónom
Liga proti rakovine spustila AI poradkyňu. Ženám radí nonstop a zadarmo
Fico a Zelenskyj sa stretli v Užhorode. Témou bola energetika aj mier
Oficiálne závery sú vonku. SAV potvrdzuje bezpečné množstvá DNA v dávke
Putin a Si Ťin-pching sa rozprávali o nesmrteľnosti. Chcú sa dožiť 150 rokov, televízia zvuk vypla
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP