Ďalšia generácia Volkswagenu Passat ponúkne aj čisto elektrickú verziu. Čo o nej zatiaľ vieme?
Volkswagen vyrába v súčasnosti už ôsmu generáciu obľúbeného modelu Passat, avšak ohľadne jeho budúcnosti sa vynáralo čoraz viac otáznikov. Podľa najnovších správ však deviata generácia príde už v roku 2023 aj s plne elektrickou verziou, informuje Autocar.
Ak chce byť nemecká automobilka aj naďalej konkurencieschopná v dobe elektrifikácie vozidiel, musí sa prispôsobovať trhu a vyrábať čoraz viac elektromobilov, či už sa jedná o úplne nové modely ID.3 a ID.4, alebo pridávanie elektrických verzií už existujúcim modelom.
S tým ale súvisí aj výstavba, respektíve prestavba tovární, kde sa budú elektromobily vyrábať. Závod v Zwickau sa Volkswagen rozhodol prestavať ešte minulý rok a tento rok prišla na rad prestavba závodu v Emdene. V ňom sa ale momentálne vyrába Passat, a tak bolo potrebné zamyslieť sa, kam presunúť jeho výrobu. Viac o tejto téme sme písali v samostatnom článku.
Ako informuje InsideEVs, v hre bolo aj úplné vyradenie Passatu z ponuky a ukončenie jeho výroby. Podľa najnovších správ sa však deviata generácia Passatu dostane na trh už v roku 2023 s úplne novým dizajnom a verziami motora. Bude postavený na platforme MQB, rovnako ako Škoda Superb.
Prečítaj si tiež
Šéf koncernu Volkswagen sa bojí. Tesla má v niektorých oblastiach ohromný technologický náskok
Nový Passat ponúkne pohon predných, ale aj všetkých štyroch kolies. Na výber bude množstvo motorov, od mild-hybridných, cez plug-in hybridy, až po benzínové či naftové verzie. Poprvýkrát však v Passate uvidíme aj čisto elektrický pohon, na presné špecifikácie zatiaľ známe nie sú.
Kam sa presunie výroba Passatu?
Po tom, čo sa Volkswagen rozhodol zamerať závod v Emdene na výrobu elektrických vozidiel, najmä teda modelu ID.4, bolo potrebné rozhodnúť, kam presunúť výrobu Passatu, ktorý sa v Emdene vyrábal viac ako 30 rokov. Pôvodne sa uvažovalo nad výstavbou novej továrne v Turecku.

Nakoniec však vedenie zmietlo výstavbu novej fabriky zo stola, nakoľko im na výrobu Passatu stačia menšie kapacity, ako predpokladali. Čoraz častejšie sa teda začína spomínať presunutie jeho výroby do závodu v Bratislave.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Slávna japonská automobilka prehlbuje krízu. Jej skvelý elektromobil ľudia nechcú, spasí ju už len zázrak

Výmysel Číňanov: Benzínové zariadenie dáva elektromobilom dojazd 1 400 km a nabíjanie za 12 minút

Ďalší európsky štát dáva zbohom spaľovákom. Do elektromobilov naleje stovky miliónov eur

Európania nastavili zrkadlo elektromobilom: Toto je hlavný dôvod, prečo ich ľudia nekupujú

Agresívna expanzia EV pokračuje: Čínska značka spúšťa predaj v Nemecku, chce konkurovať BMW a Audi
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Toto sú najväčší „žrúti” elektrickej energie aj slovenských domácností. Víťaz ťa prekvapí
- Z tohto nového radaru si ľudia trhajú vlasy. Vodičov zarazilo, keď zistili, ako funguje
- Výmysel Číňanov: Benzínové zariadenie dáva elektromobilom dojazd 1 400 km a nabíjanie za 12 minút
- Slávna japonská automobilka prehlbuje krízu. Jej skvelý elektromobil ľudia nechcú, spasí ju už len zázrak
- Nemecko spasí Európu. Začne ťažiť dôležitú surovinu, dostalo finančnú injekciu 2 miliardy eur
-
- Toto sú najväčší „žrúti” elektrickej energie aj slovenských domácností. Víťaz ťa prekvapí
- Z tohto nového radaru si ľudia trhajú vlasy. Vodičov zarazilo, keď zistili, ako funguje
- Výmysel Číňanov: Benzínové zariadenie dáva elektromobilom dojazd 1 400 km a nabíjanie za 12 minút
- Slávna japonská automobilka prehlbuje krízu. Jej skvelý elektromobil ľudia nechcú, spasí ju už len zázrak
- Nemecko spasí Európu. Začne ťažiť dôležitú surovinu, dostalo finančnú injekciu 2 miliardy eur
-
- Toto sú najväčší „žrúti” elektrickej energie aj slovenských domácností. Víťaz ťa prekvapí
- Z tohto nového radaru si ľudia trhajú vlasy. Vodičov zarazilo, keď zistili, ako funguje
- Výmysel Číňanov: Benzínové zariadenie dáva elektromobilom dojazd 1 400 km a nabíjanie za 12 minút
- Nepotrebuješ žiadne konektory. Švajčiari ukázali, čo bude s elektromobilmi ďalej
- Slávna japonská automobilka prehlbuje krízu. Jej skvelý elektromobil ľudia nechcú, spasí ju už len zázrak

