Ďalšia automobilka končí v EÚ so spaľovacími motormi. Prestane ich predávať už o 2 roky
Elektrifikácia automobilového priemyslu je naďalej na vzostupe a mnohé automobilky sa musia vydať po ceste, na ktorú ich tlačí Európska únia. Niektoré sa ale rozhodli s výrobou spaľovákov skončiť úplne. Takúto stratégiu nasadí v Európe aj japonská Honda, ktorá skončí s výrobou benzínových a dieselových modelov, zameria sa výlučne na elektrické a plug-in hybridné autá, informuje Autocar.
Európske automobilky sú tlačené do výroby ekologickejších modelov, ktoré budú spĺňať predstavy EÚ a znížia množstvo produkovaných emisií. Emisné limity už doteraz únia znížila na kritickú hranicu, ktorú mnohí výrobcovia stále nedokážu dosiahnuť. Pomôcť im v tom má práve objemnejšia výroba elektromobilov a plug-in hybridov.
Japonská Honda pritom patrí medzi odporcov elektromobility, na adresu ktorej sa v negatívnom zmysle vyjadrilo už viacero popredných zástupcov spoločnosti. Elektromobilom neprikladá veľkú váhu Takahiro Hachigo, výkonný riaditeľ Hondy, ani jeho kanadský zástupca Jean Marc Leclerc, ktorý pred časom informoval, že elektromobily v osobnej doprave nedokážu vyriešiť problém s emisiami.
Honda sa vzdá spaľovacích motorov už o 2 roky
Napriek všetkým doterajším vyjadreniam sa však nakoniec Honda bude musieť podriadiť európskym pravidlám. V tomto zmysle potvrdil nové informácie viceprezident európskej divízie spoločnosti, Ian Howells, ktorý prezradil, že automobilka skončí s predajom benzínových a spaľovacích vozidiel už v roku 2022. Ďalej sa má sústrediť len na produkciu čistých elektromobilov a plug-in hybridov.
Honda sa však aj po doterajších vyjadreniach popredných predstaviteľov prikláňa k elektromobilom, hoci naďalej presadzuje názor, že elektromobily nie sú dostatočným prostriedkom pre rýchle zníženie emisií.
Práve s emisiami majú mnohé automobilky, vrátane Hondy, nemalé problémy. Spoločnosť, podobne ako mnoho iných, nesplnila európske normy, a tak sa po vzore ostatných rozhodla nakupovať tzv. emisné kredity.
Týmto rozhodnutím sa výrobca pripojil ku koncernu FCA, ktorý rovnako nakupuje emisné kredity. Tie pochádzajú od americkej Tesly, píše InsideEVs. Pokiaľ by ani Honda tieto kredity nekúpila, musela by za nedodržanie emisných limitov zaplatiť obrovskú sumu.
EÚ tlačí na automobilky. Musia sa prispôsobiť
Podľa dostupných informácií predala Honda v západnej Európe tento rok iba približne 1000 elektromobilov Honda E, čo tvorí len 2 % z celkového objemu predaných vozidiel v regióne. Táto japonská automobilka sa však nechce naplno vrhnúť do segmentu elektromobilov ako ostatní výrobcovia, ktorí začali portfólio vozidiel rozširovať o čoraz viac elektrických modelov.
Miesto toho vidí Honda cestu v prechode k elektromobilom v plug-in hybridoch. Zároveň sa však snaží podporovať aj vodíkové autá, ktoré ale narážajú v praxi na veľké problémy s infraštruktúrou a ich rozšíreniu mnohokrát bránia aj vysoké ceny.
Napriek svojim presvedčeniam ale nebude mať Honda príliš na výber a nakoniec sa bude musieť ako ostatní pustiť do veľkej elektrifikácie svojich vozidiel, pokiaľ nechce čeliť problémom v EÚ.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Honda vytiahla eso z rukáva. Začala masovo vyrábať batériové články, ktoré zrazia ceny elektromobilov
Buď ju miluješ, alebo nenávidíš. Nová Kia prichádza s vychytávkou, ktorá rozdeľuje automobilový svet
Nočná mora vodičov. Elektromobilu od Xiaomi zlyháva kľúčový komponent, pribúdajú nehody (VIDEO)
Bratislavu zmení na nepoznanie. Vieme, kedy by mohla po novej trati prejsť prvá električka
Je gigantický a má dojazd vyše 600 km. Obľúbená automobilka odhalila najväčšie auto, aké kedy vyrobili (+FOTO)
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Toto si ešte nevidel. Volkswagen začne vyrábať elektrické vozidlo, ktoré nasýti Afriku
- Vyrobili ich automobilky, ktoré už neexistujú. Toto je TOP 8 áut, ktoré sa navždy zapísali do histórie
- Na spaľovák už nepozrieš. Stellantis ukázal tajnú zbraň, ktorý dá elektromobilom kľúčovú výhodu
- Nikto ich nechce. Najväčšia autopožičovňa predáva 30-tisíc elektromobilov, dostali ju do miliardového mínusu
- Dostala šialené parametre. Čína ukázala najrýchlejšie sa nabíjajúcu batériu na svete
-
- Toto si ešte nevidel. Volkswagen začne vyrábať elektrické vozidlo, ktoré nasýti Afriku
- Vyrobili ich automobilky, ktoré už neexistujú. Toto je TOP 8 áut, ktoré sa navždy zapísali do histórie
- Na spaľovák už nepozrieš. Stellantis ukázal tajnú zbraň, ktorý dá elektromobilom kľúčovú výhodu
- Nikto ich nechce. Najväčšia autopožičovňa predáva 30-tisíc elektromobilov, dostali ju do miliardového mínusu
- Dostala šialené parametre. Čína ukázala najrýchlejšie sa nabíjajúcu batériu na svete
-
- Výnimočný motor spasí elektromobily. Mercedes ukázal unikátny pohon, ktorý rozdrví trh
- Vyrobili ich automobilky, ktoré už neexistujú. Toto je TOP 8 áut, ktoré sa navždy zapísali do histórie
- Nikto ich nechce. Najväčšia autopožičovňa predáva 30-tisíc elektromobilov, dostali ju do miliardového mínusu
- Európske automobilky sa topia v kríze. Obviňujú EÚ z „absurdného“ zákazu, pritom za tým stojí niečo úplne iné
- Elektromobil od Xiaomi popiera fyziku. Prekonal rýchlostný rekord a dostane technológiu ako zo sci-fi
Bič na vodičov: Kamery s AI prichytili s telefónom v ruke i bez pásov
Klíme nepomôže, kričia aktivisti. Nový jadrový zdroj na Slovensku je pod paľbou kritiky
Vedci nechápu: V Afrike využívajú včely na kurióznu činnosť, ktorá mení kľúčovú oblasť
Musia zatiahnuť za brzdu. Nemecký automobilový gigant chystá výrazné obmedzenia
Bitcoin zažíva historický úspech prekonania hranice 98 0000 dolárov
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené