Bude veľmi lacný a dostane kontroverznú batériu. Dacia chystá ďalší dostupný elektromobil
Dacia oficiálne potvrdila, že nový elektrický Sandero príde na trh na konci roka 2027. Potvrdil to generálny riaditeľ značky Denis Le Vot na tlačovej konferencii venovanej výsledkom predaja za rok 2024. Le Vot prezradil, že konečné rozhodnutie o špecifikáciách vozidla sa očakáva do Vianoc 2025.
„Výhodou Dacie je, že si môžeme vybrať špecifikácie nášho auta,“ uviedol, pričom zdôraznil, že rozsiahly technologický vývoj v rámci Renault Group poskytuje Dacii množstvo možností. „Predstavte si, aké obrovské sú naše technologické regály v rámci Renault Group – budeme si z toho musieť vybrať,“ dodal. O téme informoval Carmagazine.
Moderná platforma s výhodou Renaultu
Nová generácia Sandera bude pokračovať na platforme CMF-B, ktorú Le Vot označil za „esenciu Dacie“. Táto platforma je podľa neho stále moderná, keďže bola uvedená pred piatimi rokmi, a jej elektronická architektúra je ešte mladšia, keďže bola prispôsobená aktuálnym bezpečnostným nariadeniam General Safety Regulations 2.
Používanie tej istej platformy umožňuje Dacii využiť rovnakú technológiu elektromotorov a batérií, akú využívajú modely Renault 4, Renault 5 a Alpine A290. Zároveň to ale neznamená, že Sandero bude dostupné len ako elektromobil – Dacia si dáva na elektrifikáciu čas, pričom Le Vot zdôraznil, že cieľom značky je byť plne elektrifikovaná do roku 2035.
Cena nebude vysoká
Jedným z hlavných pilierov stratégie Dacie je udržať svoje modely cenovo dostupné pre širokú verejnosť. „Našou úlohou je zabezpečiť dostupnú mobilitu, a to platí aj pre elektrické vozidlá. Preto sme prišli s modelom Spring,“ povedal Le Vot. Na rozdiel od iných automobiliek, ktoré sa snažia ponúkať najvyššie štandardy v oblasti elektromobility, ako je dojazd 500–600 km a 20-minútové nabíjanie, Dacia sa chce zamerať na riešenia, ktoré budú finančne prístupné.
Dacia momentálne skúma rôzne možnosti batériových technológií pre elektrickú verziu Sandera, vrátane použitia sodíkových batérií. „Niektorí tvrdia, že sodíkové batérie nie sú ideálne, pretože neukladajú veľa energie a sú ťažké… ale sú lacné,“ vysvetlil Le Vot. Dacia plánuje nájsť správnu rovnováhu medzi dojazdom, hustotou energie a kapacitou nabíjania, pričom cieľom je vytvoriť riešenie, ktoré bude iné a dostupné pre širokú verejnosť.
S novou generáciou Sandera Dacia jednoznačne ukazuje, že má v pláne zostať verná svojej filozofii cenovej dostupnosti a praktickosti, pričom postupne prechádza na elektrifikáciu bez zbytočného tlaku na luxusné riešenia. Týmto krokom sa značka snaží osloviť bežných motoristov, ktorí hľadajú jednoduché a dostupné riešenia pre každodennú mobilitu.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Nový radar s AI zarazil vodičov. Nemeria však rýchlosť, dáva mastné pokuty za niečo úplne iné
Klinec do rakvy spaľovákom. Elektrický Mercedes prešiel v teste viac ako 1300 km bez nabíjania
Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Slováci prídu o 3 dni pracovného pokoja. Po kritike opozície a cirkvi je v hre náhrada za 6. január
Päť potravín, ktoré ničia tvoj mozog: Lekárka odhalila, čo nikdy neje, preto zostáva mladá a plná energie
Mozgová hmla ťa oberá o schopnosť myslieť. Lekár odhalil štyri jednoduché riešenia
Nespavosť devastuje telo aj myseľ, varujú odborníci. Vedci odhalili desivú pravdu o nedostatku spánku
Rusko simulovalo raketový útok na Poľsko. Vojenské cvičenie Zapad-2025 vyvolalo obavy z eskalácie v NATO
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Nový radar s AI zarazil vodičov. Nemeria však rýchlosť, dáva mastné pokuty za niečo úplne iné
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
- Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
- Nový radar s AI zarazil vodičov. Nemeria však rýchlosť, dáva mastné pokuty za niečo úplne iné
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Európske automobilky sa otriasajú. Šéf Stellantisu poslal Bruselu tvrdý odkaz, čas sa kráti
- Nemci na diaľnici prekvapili: Hoci môžu jazdiť neobmedzenou rýchlosťou, toto je realita
Nenápadný faktor nás oberá o miliardy eur: Európska únia je pod tlakom extrémnych javov, ničia ekonomiku štátov
Slováci v tom majú jasno: Táto vec najviac znečisťuje ovzdušie v našej krajine
Americký gigant má na krku vážny problém. Na pôde východnej mocnosti porušil dôležitý zákon
Izolujú sa od sveta. Táto krajina svoj jadrový status zakotvila v zákone, Západ je v obavách
Klimatický šok: Fosílne palivá ich devastujú, verný spojenec Západu stojí pred nezvratnou skazou
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP