Keď Tesla pred rokmi oznámila Cybertruck a predstavila ho celému svete, stretla sa s ostrou kritikou najmä kvôli polarizujúcemu dizajnu, ktorí niektorí milovali, iní nenávideli. Objavili sa ale aj skeptici pochybujúci o tom, že firma nedokáže spoľahlivo vyrábať oceľový pick-up s takýmito kapacitami. Teraz sa zdá, že sa tieto skeptické obavy naozaj potvrdzujú a po nízkej kvalite a slabému dojazdu prichádza ďalšie nepríjemné sklamanie, píše Electrek.

Predĺženie dojazdu nepoteší

Podľa pôvodných sľubov mal mať Cybertruck v troj-motorovej verzii dosahovať dojazd až cez 500 míľ, teda asi 800 km. Stáť mal pritom okolo 70 000 amerických dolárov, čo mnohých lákalo a niektorí nad vozidlom uvažovali napriek tomu, že ich jeho vzhľad skôr odrádzal. Keď však napokon Tesla ukázala realitu, väčšina si to asi rozmyslela, keďže sa dojazd tejto verzie nakoniec pohybuje len na úrovni 320 míľ alebo 515 km.

Spolu s týmto chabým dojazdom narástla aj cena a to až na okolo 100 000 USD. Namiesto toho, aby Tesla doručila sľubovaný dojazd, oznámila, že uvedie „range extender“, teda ďalší batériový modul, ktorý sa umiestni na ložnú plochu auta, pričom zaberie zhruba tretinu priestoru. Pôvodne Tesla tvrdila, že tento modul zvýši dojazd dvojmotorového Cybertrucku z 340 na viac ako 470 míľ a verzie Cyberbeast (s troma motormi) z 320 na viac ako 440 míľ.

Tesla Cybertruck
Unplugged Performance/Archimedes Defense/X.com/Úprava redakcie

Bohužiaľ realita sa opäť trochu líši od pôvodných sľubov a v skutočnosti bude dojazd pre dvojmotorový Cybertruck takýmto zariadením zvýšený len na 445+ míľ. Pre trojmotorovú verziu s bežnými pneumatikami ostáva predĺženie dojazdu z neznámeho dôvodu rovnaké, pre terénne pneumatiky klesá na 415+ míľ. A cena? Ako dodáva The Verge, vyšplhá sa na nepríjemných 16 000 USD – aby sa dostal tento stroj na sľubované hodnoty, potreboval by až dve takéto prídavné batérie – tie by pridali asi tonu hmotnosti a z nákladného priestoru by neostalo takmer nič.

Má za sebou už aj kontroverzie

K rôznym problémom z hľadiska kvality Cybertrucku sa nedávno pridala aj kontroverzia spôsobená čečenským vodcom Ramzanom Kadyrovom, ktorý ukázal tento stroj vo svojom vlastníctve. Elektrické vozidlá podľa vodcu Čečenska ponúkajú veľké výhody, najmä čo sa týka mobility, tichého chodu a manévrovateľnosti. Dlho sa z nich ale netešil. Musk mu údajne jeden z nich deaktivoval na diaľku.

Ešte menej praktický

To nie je dobrá správa pre auto, ktoré malo netypickým spôsobom konkurovať typickým pracovným pickupom v USA. Miesto toho je z neho akýsi módny výstrelok, ktorý tak trochu zvláda to, tamto a toto, avšak nevyniká v ničom. Ohromujúce zrýchlenie, ktoré však nie je nijak prevratné a je, predovšetkým, absolútne zbytočné.

Teslu stál vývoj tohto elektrického pickupu nemalé peniaze a rovnako tak aj rozbehnutie jeho výroby, pričom predaje zatiaľ veľmi ohromujúce nie sú a záujem sa nezdvíha. Či dokáže firma projekt zachrániť je otázne a nie je vylúčené, že bude na tomto nápade stratová.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú