Čínsky gigant reaguje na ostré clá: V Európe budeme vyrábať elektromobily aj tak
V správe boli použité materiály TASR.
Po tom, čo Európska únia zvýšila dovozné clá na čínske elektromobily, čínsky výrobca Xpeng uvažuje o otvorení vlastných tovární priamo v Európe. O tomto kroku informoval zakladateľ a výkonný riaditeľ spoločnosti Che Siao-pcheng na parížskom autosalóne.
Reakcia na nové clá
Európska komisia nedávno rozhodla o zavedení vysokých dovozných ciel na čínske elektromobily – až do výšky 35,3 %. Dôvodom sú podľa komisie štátne dotácie, ktoré čínskym výrobcom poskytujú nespravodlivú výhodu v porovnaní s európskymi značkami. Che Siao-pcheng však verí, že európske automobilky sa nemusia obávať čínskej konkurencie. „Môžeme spolupracovať a rásť spoločne,“ zdôraznil a dodal, že teraz skúmajú možnosti, ako vyrábať priamo v Európe, či už prostredníctvom lokálnych závodov alebo vlastných výrobných kapacít.
Xpeng už tento rok predstavil dva nové modely na európskom trhu a postupne upevňuje svoju pozíciu medzi prémiovými značkami elektromobilov. Tým, že by vyrábali priamo v Európe, by sa mohli vyhnúť vysokým clám, čo by ich autá spravilo ešte atraktívnejšími pre európskych zákazníkov. Navyše, európski vodiči čoraz viac vyhľadávajú ekologickejšie alternatívy a elektromobily z Číny môžu byť pre nich cenovo dostupnou voľbou.
Enchanté, Paris!
Where elegance meets innovation, and style leads the way.
Join us and explore the future of mobility at #ParisMotorshow 2024, Oct 14-20.#RoadToParis pic.twitter.com/DqL5SRxCps
— XPENG (@XPengMotors) October 11, 2024
Xpeng, rovnako ako iné čínske značky, má ambíciu rozšíriť svoj vplyv v Európe. Otázkou zostáva, ako na túto expanziu zareagujú tradičné európske automobilky.
S clami sú nespokojné aj európske značky
Generálny riaditeľ BMW, Oliver Zipse vyhlásil, že zavedenie ciel na čínske elektromobily v rámci Európskej únie môžu spôsobiť viac škôd než prínosov. Tvrdí, že takéto opatrenia by mohli vyvolať obchodný konflikt, ktorý by negatívne ovplyvnil hlavne tradičných výrobcov, ktorí pôsobia v Číne.
Cenou vyráža dych
Čínsky výrobca elektromobilov nedávno šokoval aj novým modelom Mona M03, ktorý ponúka za prekvapivo nízku cenu ohromný dojazd. Najlacnejšia verzia Mona M03 štartuje už na 15 000 eurách (bez DPH), čo je skoro polovica ceny základného modelu Tesla Model 3. Táto verzia s označením 515 má poskytnúť dojazd až 515 kilometrov.
Tieto údaje o dojazde sú vypočítané podľa čínskej normy CLTC, ktorá býva o čosi optimistickejší ako západná WLTP. Reálne hodnoty môžu byť teda o niečo nižšie, ale stále ide o pôsobivé čísla za danú cenu. WLTP je takisto mnohými považovaná za pomerne málo prísnu, pričom realistickejšou normou je podľa expertov EPA udávajúca o poznanie nižšie dojazdy.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Dojazd vyše 1 000 km a šialený výkon. BYD predáva jedno z najrýchlejších SUV na trhu, jeho cena zarazí
Výkonom konkurujú luxusným športiakom: TOP 8 lacných elektromobilov, ktoré ťa ohromia konskou silou
Majú rezervy milión ton, aj tak ju dovážajú. Putin nariadil urýchlenie ťažby dôležitej suroviny
Maybach hrá pri ňom druhé husle. „Nová“ automobilka ukázala luxusný elektromobil s 852 koňmi
Expert predpovedá ďalšie zvyšovanie cien pre motoristov. Môže za to poplatok v servisoch
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Na Slovensko sa rúti dramatická zmena počasia. SHMÚ vydáva výstrahy (PREDPOVEĎ)
KVÍZ: Len 20 % Slovákov priradí správne všetky ŠPZ k okresom. Zisti, či patríš medzi nich
VIDEO: Rusko predstavilo vysokoúčinný vojenský dron Supercam S350
Newtonov zákon sme 300 rokov prekladali nesprávne. Nová štúdia ukázala, čo mal vedec skutočne na mysli
Štátne dlhopisy sú podľa Kamenického výhodné. Pre tieto 3 skupiny Slovákov to neplatí
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Ak nepredáš auto, poškodíme ti ho. Majitelia populárnej značky čelia vyhrážkam po celom svete
- Maybach hrá pri ňom druhé husle. „Nová“ automobilka ukázala luxusný elektromobil s 852 koňmi
- Stojí smiešne peniaze. Tento inteligentný hybrid prejde 1 200 km s minimálnou spotrebou
- Brzdy v autách sa radikálne zmenia. Bosch úspešne otestoval novinku na 3 300-km trase
- Môžeš prísť o auto aj o vodičák. Polícia dostala nový prístroj, Slovákov začali kontrolovať priamo na ceste
-
- Ak nepredáš auto, poškodíme ti ho. Majitelia populárnej značky čelia vyhrážkam po celom svete
- Brzdy v autách sa radikálne zmenia. Bosch úspešne otestoval novinku na 3 300-km trase
- Môžeš prísť o auto aj o vodičák. Polícia dostala nový prístroj, Slovákov začali kontrolovať priamo na ceste
- Stojí smiešne peniaze. Tento inteligentný hybrid prejde 1 200 km s minimálnou spotrebou
- Ohrozených je skoro 400 000 áut. Vozidlám populárnej značky môže zlyhať dôležitý komponent
-
- Ak nepredáš auto, poškodíme ti ho. Majitelia populárnej značky čelia vyhrážkam po celom svete
- Stojí smiešne peniaze. Tento inteligentný hybrid prejde 1 200 km s minimálnou spotrebou
- Môžeš prísť o auto aj o vodičák. Polícia dostala nový prístroj, Slovákov začali kontrolovať priamo na ceste
- Kia uviedla na trh elektrickú beštiu, ktorá výkonom poráža aj športiaky. Cena ťa prekvapí
- Má spotrebu 1,3 litra na 100 km a dojazd 2 000 km. Číňania predávajú neuveriteľné auto za 14 000 €
Slovenské elektrárne prešli na čistú energiu. Ich produkcia neobsahuje žiadne emisie CO₂
Každý druhý človek bol ich terčom. Hekeri stupňujú svoje útoky, pod paľbou sú aj kritické sektory
Geopolitické napätie prináša aj pozitíva. Cena tohto kovu láme rekordy
Z rieky vytiahli stredoveký poklad. V Poľsku našli nadšenci vzácne zbrane
Apple masívne investuje v USA. Sľubuje nové pracovné miesta, vývoj AI aj modernú výrobu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Na Slovensko sa rúti dramatická zmena počasia. SHMÚ vydáva výstrahy (PREDPOVEĎ)
KVÍZ: Len 20 % Slovákov priradí správne všetky ŠPZ k okresom. Zisti, či patríš medzi nich
VIDEO: Rusko predstavilo vysokoúčinný vojenský dron Supercam S350
Newtonov zákon sme 300 rokov prekladali nesprávne. Nová štúdia ukázala, čo mal vedec skutočne na mysli
Štátne dlhopisy sú podľa Kamenického výhodné. Pre tieto 3 skupiny Slovákov to neplatí
Copyright© 2025 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené