V správe boli použité materiály TASR.

Po tom, čo Európska únia zvýšila dovozné clá na čínske elektromobily, čínsky výrobca Xpeng uvažuje o otvorení vlastných tovární priamo v Európe. O tomto kroku informoval zakladateľ a výkonný riaditeľ spoločnosti Che Siao-pcheng na parížskom autosalóne.

Reakcia na nové clá

Európska komisia nedávno rozhodla o zavedení vysokých dovozných ciel na čínske elektromobily – až do výšky 35,3 %. Dôvodom sú podľa komisie štátne dotácie, ktoré čínskym výrobcom poskytujú nespravodlivú výhodu v porovnaní s európskymi značkami. Che Siao-pcheng však verí, že európske automobilky sa nemusia obávať čínskej konkurencie. „Môžeme spolupracovať a rásť spoločne,“ zdôraznil a dodal, že teraz skúmajú možnosti, ako vyrábať priamo v Európe, či už prostredníctvom lokálnych závodov alebo vlastných výrobných kapacít.

Xpeng už tento rok predstavil dva nové modely na európskom trhu a postupne upevňuje svoju pozíciu medzi prémiovými značkami elektromobilov. Tým, že by vyrábali priamo v Európe, by sa mohli vyhnúť vysokým clám, čo by ich autá spravilo ešte atraktívnejšími pre európskych zákazníkov. Navyše, európski vodiči čoraz viac vyhľadávajú ekologickejšie alternatívy a elektromobily z Číny môžu byť pre nich cenovo dostupnou voľbou.

Xpeng, rovnako ako iné čínske značky, má ambíciu rozšíriť svoj vplyv v Európe. Otázkou zostáva, ako na túto expanziu zareagujú tradičné európske automobilky.

S clami sú nespokojné aj európske značky

Generálny riaditeľ BMW, Oliver Zipse vyhlásil, že zavedenie ciel na čínske elektromobily v rámci Európskej únie môžu spôsobiť viac škôd než prínosov. Tvrdí, že takéto opatrenia by mohli vyvolať obchodný konflikt, ktorý by negatívne ovplyvnil hlavne tradičných výrobcov, ktorí pôsobia v Číne.

Cenou vyráža dych

Čínsky výrobca elektromobilov nedávno šokoval aj novým modelom Mona M03, ktorý ponúka za prekvapivo nízku cenu ohromný dojazd. Najlacnejšia verzia Mona M03 štartuje už na 15 000 eurách (bez DPH), čo je skoro polovica ceny základného modelu Tesla Model 3. Táto verzia s označením 515 má poskytnúť dojazd až 515 kilometrov.

Xpeng

Tieto údaje o dojazde sú vypočítané podľa čínskej normy CLTC, ktorá býva o čosi optimistickejší ako západná WLTP. Reálne hodnoty môžu byť teda o niečo nižšie, ale stále ide o pôsobivé čísla za danú cenu. WLTP je takisto mnohými považovaná za pomerne málo prísnu, pričom realistickejšou normou je podľa expertov EPA udávajúca o poznanie nižšie dojazdy.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú