Nové lacné auto pod 10-tisíc už nikdy nekúpiš. Nariadenie a normy EÚ nastavili nový základ
Ak dnes na trhu nových áut hľadáš malé, mestské auto pod 10 000 €, hľadáš márne. V posledných rokoch akoby sa vyparili. Stojí za tým súhra viacerých faktorov, medzi ktoré môžeme zaradiť celosvetový nedostatok čipov, krízu na Ukrajine a narušenie dodávkových reťazcov v dôsledku ochorenia COVID-19, ale aj rastúce požiadavky na základnú a bezpečnostnú výbavu zo strany EÚ.
Prichádzajú aj ešte horšie správy, nový šéf VW totiž verí v ďalší rast cien, informuje Pravda.
Ceny v tomto segmente sa pritom za posledné 3 roky zvýšili o 30 až 50 percent. Najlacnejšie autá teda dnes nájdeš až od približne 12 000 €. Za týmto rastom môže stáť aj EÚ a nová emisná norma Euro 7, tvrdí Thomas Schäfer, šéf Volkswagenu.
Rast cien nie je čiernobiely
Nová norma Euro 7 zrejme prísť musí, jej cieľom je znížiť emisie a dodržať klimatické ciele, ktoré sme si stanovili, aby sme predišli katastrofe. Toto zvyšovanie cien však najviac pocítia ľudia, ktorí majú záujem o auto z nižšej alebo nižšej strednej triedy.
Komponenty potrebné na zníženie emisií stoja (približne) rovnako, či ide o luxusnú limuzínu alebo o mestský kompakt. Malo by sa jednať o sumu 3 000 až 5 000 € a v prípade najlacnejších áut výrobcovia nemôžu veľmi uberať ani zo svojej marže.
Schäfer tiež komentoval, či pre VW ešte vôbec dáva zmysel vyvíjať spaľovacie autá. Podľa neho už možno nebudú pracovať na novej, deviatej generácii legendárneho Golfu. „Budeme musieť zistiť, či sa oplatí vyvíjať nové vozidlo, ktoré na trhu nevydrží celých sedem alebo osem rokov,“ povedal. Vývoj je údajne príliš drahý.
Budúcnosť VW vidí skôr v malých, lacných elektromobiloch s cenovkou okolo 25 000 €, ktoré dnes na trhu kvôli vysokým cenám batérií stále prakticky nemáme.

Lacným autám odzvonilo
Podľa všetkého tak už nie je možné vyvíjať lacné autá za 10 000 €. Dokonca aj cena Fabie, ktorú dnes viete v rozumnej výbave kúpiť aj takmer 18 000 €, môže poskočiť až na 21 000 až 23 000 €. To však môže pomôcť zvýšiť dopyt práve po najlacnejších elektromobiloch, ktoré by mali stáť „len“ o zopár tisíc viac.
Je však možné, že Schäferove plány prekazí vysoká inflácia a zdražovanie materiálov, ktoré mu nemusia umožniť uviesť na trh elektromobily s takou nízkou cenovkou.
Spomínané zdražovanie áut najnižšej cenovej kategórie tiež môže spôsobiť psychologický nátlak na kupujúceho. V minulosti človek, ktorý hľadal auto za 12 000 €, ani nezvážil model z kategórie, ktorej cenovky sa pohybujú okolo 30 000 €. Po novom by sa ale tento cenový rozdiel mal znížiť až o 61 %, čo môže mať za následok, že viac ľudí sa rozhodne pre drahší automobil práve z nižšej strednej triedy.
Čítajte viac z kategórie: Tech
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu

Tesla zhorela na celej čiare. Ak si chceš kúpiť jazdenku, týmto modelom sa oblúkom vyhni

EÚ sa dohodla na novom zákone o autách. Budú ešte ekologickejšie, dotkne sa aj jazdeniek

Zásadná zmena prepíše zákaz spaľovákov. EÚ zrejme povolí výnimku pre dva typy áut až do roku 2040

Autá záhadne kolabujú: Stovky ruských Porsche prestali v momente fungovať, nikto nevie prečo
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

800 000 vojakov a mnohonárodná misia: Merz nevylúčil nemecké vojsko na Ukrajine ako záruku proti Rusku
PREMIUMMiliardár Křetínský skupuje najväčšie autocentrá v regióne. Potichu buduje obrovské impérium

Slováci prišli o peniaze, varujú pred mobilným operátorom: „Zákaznícka podpora nereaguje, infolinka nefunguje“

Len 1 z 10 Slovákov zvládne meganáročný kvíz z chémie. Otestuj sa, či by si z nej dnes zmaturoval

Vedci konečne zistili, prečo sa po očkovaní proti covidu objavoval zápal srdca. Nová štúdia mení pohľad na myokarditídu
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Ľudstvo má obrovský probém. Po celom svete mizne sladká voda, vedci už poznajú dôvod
- Zatiaľ čo Európa míňa miliardy v USA, Švédi postavili stíhačku s motorom Volvo pre reálnu vojnu
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- 9 mesiacov čakania sa končí. Akčný film 2025 už nájdeš online, jedna správa však ľudí nepoteší
- Výrobcovia sa smejú Slovákom. Do mobilov zabudovali vec, ktorá im zarába miliardy na tvoj úkor
-
- Zatiaľ čo Európa míňa miliardy v USA, Švédi postavili stíhačku s motorom Volvo pre reálnu vojnu
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Výrobcovia sa smejú Slovákom. Do mobilov zabudovali vec, ktorá im zarába miliardy na tvoj úkor
- Na Slovensko mieri nová TV cez anténu. Pokryje 97 % územia a nebude treba žiadny internet
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
-
- Zatiaľ čo Európa míňa miliardy v USA, Švédi postavili stíhačku s motorom Volvo pre reálnu vojnu
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Výrobcovia sa smejú Slovákom. Do mobilov zabudovali vec, ktorá im zarába miliardy na tvoj úkor
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Na Slovensko mieri nová TV cez anténu. Pokryje 97 % územia a nebude treba žiadny internet
Slovensko má dve šance na Oscara. Najdiskutovanejší film roka o hroznej tragédii ale vypadol
Kým ostatní riešia konflikty, Európa poslala do vesmíru raketu. Rusko ani USA už nepotrebujeme
Známa automobilka pochovala elektrické nákladiaky. Smeruje k hybridom a menším elektromobilom
Zlom v EÚ: Spaľovacie motory po roku 2035 nezmiznú. Nový balík umožní ich prežitie
Elon Musk prepisuje dejiny. Výška jeho majetku vyráža dych, vďačí za to jednej veci
Zostrihaný prejav spustil peklo. Trump od BBC žiada likvidačné odškodné
Poliakom došla trpezlivosť. Vyvíjajú štátnu aplikáciu na nahlasovanie podozrivých situácií
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

800 000 vojakov a mnohonárodná misia: Merz nevylúčil nemecké vojsko na Ukrajine ako záruku proti Rusku
PREMIUMMiliardár Křetínský skupuje najväčšie autocentrá v regióne. Potichu buduje obrovské impérium

Slováci prišli o peniaze, varujú pred mobilným operátorom: „Zákaznícka podpora nereaguje, infolinka nefunguje“

Len 1 z 10 Slovákov zvládne meganáročný kvíz z chémie. Otestuj sa, či by si z nej dnes zmaturoval

