Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

V článku boli použité materiály TASR.

Automobilka Volvo Cars investuje v najbližších rokoch 10 miliárd švédskych korún (957,09 milióna eur) do svojho závodu v Göteborgu, aby sa pripravila na výrobu plne elektrických áut. Vedenie spoločnosti to oznámilo v utorok.

Toto oznámenie nasleduje po správe z minulého týždňa, že Volvo a výrobca batérií Northvolt vybudujú spoločný závod na  batérie v Göteborgu v západnom Švédsku za zhruba 30 miliárd SEK.

Obe švédske spoločnosti už minulý rok informovali, že vytvoria spoločný podnik na vývoj a výrobu batérií. „Volvo Cars v najbližších rokoch investuje 10 miliárd SEK do svojho výrobného závodu vo Švédsku v rámci prípravy na výrobu novej generácie plne elektrických áut,“ uviedla automobilka v utorok. Dodala, že v závode zavedie nové technológie a výrobné procesy.

Volvo Concept Recharge

Spoločnosť Volvo Cars, ktorej väčšinovým vlastníkom je čínsky Geely Holding, dúfa, že 50 % jej predaja budú do polovice tohto desaťročia predstavovať čisto elektrické autá a že od roku 2030 bude vyrábať už len elektromobily.

Volvo chce byť lídrom v oblasti elektrickej nákladnej dorpavy

Elektromobilita postupne preniká do všetkých odvetví cestnej dopravy a výnimkou nie je ani nákladná doprava. Volvo už disponuje niekoľkými elektrickými nákladnými vozidlami, no teraz prichádza druhá generácia ťahača VNR, ktorá prináša signifikantné vylepšenia najmä v dojazde.

Prvá generácia plnohodnotného elektrického ťahača Volvo nedisponovala príliš oslnivými parametrami. Batéria s kapacitou 264 kWh zabezpečuje dojazd 240 km na jedno nabitie a pomocou rýchlonabíjačky sa dobije na 80 % za 70 minút.

Ako uvádza Volvo na svojom webe, druhá generácia ťahača NVR disponuje novou generáciou batérií Volvo, ktoré sú schopné uschovať až o 40 % viac energie. Navýšila sa aj maximálna možná kapacita akumulátora, ktorá pri novej generácii dosahuje 565 kWh.

Volvo

Dojazd na jedno nabitie sa vďaka tomu zvýšil až na 440 km, čo je už rozhodne použiteľné aj na prepravu nákladu na dlhšie trasy. Volvo NVR v konfigurácii s najväčšou batériou sa totiž dobije na 80 % kapacity za 90 minút.

To je síce viac než pri prvej generácii, no netreba zabúdať, že batéria je v tomto prípade viac než dvojnásobne väčšia. Pre vodičov kamiónov navyše nepredstavuje nabíjací čas až taký problém, nakoľko vodiči nákladných vozidiel majú povinné prestávky a maximálny nepretržitý čas jazdy je 4,5 hodiny.

Pri priemernej rýchlosti 90 km/h by batéria s dojazdom 440 km na 4,5 hodiny bez problémov vystačila, následne môže počas prestávky vodič nákladiaku nabíjať.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú