Budú padať hlavy? Volkswagenu unikli fotografie najočakávanejšieho lacného elektromobilu pre masy
Všetci netrpezlivo čakáme, kedy Volkswagen konečne predstaví lacný elektromobil pre masy, ktorým by mohol byť model ID.2. Portál Motor1 teraz prekvapivo zverejnil fotografie neznámeho elektromobilu od VW, pričom by malo ísť práve o spomínaný lacný kompaktný elektromobil. „ID.2“ je na fotografiách bez akejkoľvek kamufláže.
Tento lacný elektromobil z dielne VW by mal prísť na trh niekedy v roku 2025. Automobilka má teda ešte dva roky na testovanie a ladenie očakávaného lacného elektromobilu, vrátane zmien v dizajne. Bolo by teda obrovským prekvapením, ak by sa rozhodla toto auto vytiahnuť „na verejnosť“ bez akejkoľvek kamufláže.
Neznámy model je jednoznačne menší než ID.3
Už o pár dní, presnejšie 1. marca, sa pritom dočkáme predstavenia facelifotvaného modelu VW ID.3. Vozidlo zachytené na fotografiách je však menšie než súčasná generácia ID.3 a preto je nepravdepodobné, že by si sa pozeral na facelift tohto modelu. Menšie rozmery sú dobre pozorovateľné na fotografii zboku, kde je vidieť, že zadné dvere sú v porovnaní s nami testovaným ID.3 podstatne menšie.
Dizajnovo sa ale elektromobil zachytený na fotografiách na ID.3 náramne podobá, čo ale nie je nič nezvyčajné, nakoľko nemecká automobilka sa drží rovnakého dizajnového jazyka pri všetkých svojich elektromobiloch. VW ID.2 bez kamufláže by nám napríklad mohol mohol naznačovať, že tento očakávaný model príde skôr ako v roku 2025. Aj sesterský Seat ale naznačoval, že rok 2025 nie je limitujúcim pre jednotlivé modely, ale pre novú platformu koncernu, ktorá zrejme skôr hotová nebude.
Portál Motor1 ale uvádza, že pravdepodobne ide o vozidlo vo veľmi rannom štádiu vývoja, takže používa karosárske komponenty súčasných modelov, teda napríklad aj z elektromobilu ID.3.
O aute zatiaľ príliš veľa nevieme
VW ID.2 by mal byť postavený na vylepšenej platforme MEB+. Tá má podľa doterajších informácií poskytnúť LFP batériu a autá by sa mali zvládnuť nabíjať výkonom 200 kW. S veľkou pravdepodobnosťou tak pôjde o 400 V architektúru, akú používa VW na súčasnej platforme MEB. Na 400 V architektúre fungujú aj vlajkové modely Mercedesu či Tesly.
Unikli fotografie očakávaného lacného elektromobilu VW ID.2
Nedávno sme informovali, že na rovnakej platforme bude stáť aj ďalší populárny model VW, ktorý sa automobilka do budúcna chystá elektrifikovať. Je ním stredne veľké SUV Tiguan. Zároveň sa tento týždeň objavili správy o tom, že nemecký výrobca áut sa chystá elektrifikovať aj VW Golf. V súvislosti s tým sa mnohí začali domnievať, že elektrický Golf by mohol byť v skutočnosti spomínaným VW ID.2, no auto zachytené na fotografiách skôr rozmerovo pripomína VW Polo než väčší etalón kompaktov.
Uvidíme, kam sa teda budú tieto dva legendárne spaľovacie modely uberať. Automobilka VW totiž už dávnejšie prezradila, že názvu Golf sa len tak nevzdá, nakoľko ide o ikonický model, ktorý by mal prežiť aj v dobe elektromobilov. ID.3 ani ID.2 teda nie je jeho náhrada.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Spaľovákom v EÚ neodzvonilo, môžu sa vyrábať aj po roku 2035
S vybitými batériami za 8 € na 100 km. Toto je jediné plug-in hybridné SUV, ktoré to dokáže
Dojazd cez 1 000 km už nebude problém. Predstavili novú batériu s rekordnými parametrami
Slovensku vzorom. V zahraničí zavádzajú likvidačné pokuty za blokovanie nabíjačiek spalovákmi
V Bratislave sa bude vyrábať nový elektromobil Porsche
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Muž sa chcel stať psom, zaplatil za to 14-tisíc eur. Bojí sa, že priatelia si pomyslia, že je divný
Potraviny Patrika Tkáča oslávili rok: Obslúži ťa robot, požičiaš si Mercedes a kúpiš tu víno aj za 5 900 eur
Jeden typ nehnuteľnosti bude v roku 2023 super investíciou, lacnejší nebude
Ľuďom z nich padla sánka. Najlepšie slovenské gastro podniky, ktoré tento rok otvorili
Česko je aj 30 rokov po rozdelení popredu. To, v čom sme lepší, je našou najväčšou slabinou
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Spoločnosť verí, že ich nový motor pochová elektromobily. Má 320 koní a váži len 32 kg
- S vybitými batériami za 8 € na 100 km. Toto je jediné plug-in hybridné SUV, ktoré to dokáže
- Dojazd cez 1 000 km už nebude problém. Predstavili novú batériu s rekordnými parametrami
- Poisťovne sa vyhrážajú, sú zúfalé: Elektromobily sú pre nás zlý biznis
- Spaľovákom v EÚ neodzvonilo, môžu sa vyrábať aj po roku 2035
-
- Dojazd cez 1 000 km už nebude problém. Predstavili novú batériu s rekordnými parametrami
- Spoločnosť verí, že ich nový motor pochová elektromobily. Má 320 koní a váži len 32 kg
- S vybitými batériami za 8 € na 100 km. Toto je jediné plug-in hybridné SUV, ktoré to dokáže
- VW do elektromobilov „posadí vyše polovicu Slovenska“. Škoda chystá absolútny trhák
- Poisťovne sa vyhrážajú, sú zúfalé: Elektromobily sú pre nás zlý biznis
-
- Tento typ pohonu je definitívne obrovský emisný podvod. Potvrdzuje to ďalšia štúdia
- Začína nová éra, autá dostanú od 1. januára iné ŠPZ. Toto všetko treba vedieť
- V Číne zapojili do prevádzky gigantickú powerbanku pre státisíce ľudí. Nemá v sebe ani štipku lítia
- Hravo zahanbí spaľováky. Do Európy oficiálne prichádza elektromobil s rekordným dojazdom
- Dojazd cez 1 000 km už nebude problém. Predstavili novú batériu s rekordnými parametrami
Legenda je po 20 rokoch späť. Ikonická hra Slovákov dostala obrovské vylepšenie
Na Slovensku sa pripravujú miliardové investície do veternej energetiky
V Berlíne prebieha referendum o urýchlení klimatických cieľov o 15 rokov
EÚ a Nemecko dosiahli dohodu v otázke spaľovacích motorov
Bitcoin kopíruje výnimočný pohyb zlata z minulého tisícročia, môže dosiahnuť rekordnú hodnotu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Muž sa chcel stať psom, zaplatil za to 14-tisíc eur. Bojí sa, že priatelia si pomyslia, že je divný
Potraviny Patrika Tkáča oslávili rok: Obslúži ťa robot, požičiaš si Mercedes a kúpiš tu víno aj za 5 900 eur
Jeden typ nehnuteľnosti bude v roku 2023 super investíciou, lacnejší nebude
Ľuďom z nich padla sánka. Najlepšie slovenské gastro podniky, ktoré tento rok otvorili
Česko je aj 30 rokov po rozdelení popredu. To, v čom sme lepší, je našou najväčšou slabinou
Copyright© 2023 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené