BMW má v elektromobiloch jasno. Zákazníci ich nechcú, všetko je to len o politike
Posledné roky sa v Európe nesú v znamení vývoja elektromobilov, ktoré majú podľa mnohých odborníkov a krajín nahradiť na cestách autá so spaľovacími motormi. Mníchovská automobilka však nezdieľa na tento inovatívny druh osobnej dopravy rovnaký názor, čo počas konferencie potvrdil aj riaditeľ vývoja spoločnosti, informuje The Verge. Podľa Klausa Fröhlicha z BMW sú elektromobily prianím regulátorov, no záujem zo strany zákazníkov nie je a spaľovacím motorom sa má dariť aj naďalej.
Znižovanie emisií automobilov má za následok neustále nové obmedzenia, kvôli ktorým sú výrobcovia nútení upravovať svoje autá a jednou z možných alternatív, ako splniť nariadenia EÚ, je hybridný pohon. Vodiči sú už dlhé desiatky rokov zvyknutí na spaľovacie benzínové a dieselové motory, od ktorých sa nechcú len tak odpútať a vrhnúť sa do stále neistého segmentu elektromobilov.
BMW verí v budúcnosť spaľovacích motorov. Zákazníci sú voči elektromobilom skeptickí
Na elektrických autách pracuje už mnoho popredných výrobcov po celom svete a okrem známej americkej Tesly sú to aj nemecké automobilky, ktoré sa pustili do ich vývoja. Hoci sa na trh dostali elektromobily aj od viacerých firiem, zákazníci v Európe nie sú ešte na plnohodnotné jazdenie na elektrinu pripravení. Napriek tomu sa dostáva táto kategória áut do popredia a počas konferencie v Mníchove sa k nim vyjadril aj šéf vývoja v BMW, Klaus Fröhlich.
Nenechaj si ujsť
Skladateľ ikonických filmových hitov začne vytvárať zvuk pre elektromobily BMW
Podľa jeho vyjadrení v tlačovej správe spoločnosti má BMW v pláne rapídne zvýšiť produkciu čiste elektrických áut už v najbližších rokoch. Cieľom je tak predstaviť až 25 elektromobilov s týmto logom, ktoré prídu na trh už o pár rokov. Konkrétne sa hovorí o roku 2023. Fröhlich však napriek tomu nevidí budúcnosť tejto náhrady za spaľovacie motory príliš ružovo a len krátko po predstavení novej elektrickej motorky BMW a konceptu Vision M Next prezradil, že zákazníci po elektromobiloch netúžia.
Elektrický pohon je prianím regulačných orgánov
Elektromobily sú podľa neho drahšie z hľadiska materiálov pre batérie. V tomto smere tak stále vyhrávajú klasické autá, ale aj hybridy. On sám taktiež prezradil, že elektrický pohon áut nechcú zákazníci, ale regulačné orgány a spaľovacie motory tak môžu s nami zotrvať ešte ďalších 20 rokov v prípade dieselov a 30 rokov v prípade benzínových motorov. Vodiči si však na elektrický druh pohonu zvykajú len pomaly. Hoci predaje elektromobilov v poslednom období rastú, od ich kúpy môže zákazníkov odrádzať viacero faktorov.
Jedným z nich je vyššia cena, ale aj dojazd a infraštruktúra nabíjacích staníc, ktoré sú ešte výrazne ďaleko za sieťou čerpacích staníc pre autá so spaľovacími motormi. Rovnako tak je to aj doba nabíjania batérií, ktorá je v aktuálnom komerčnom využití výrazne dlhšia ako jedno tankovanie paliva.
Dopomôcť zvýšeniu predaja elektromobilov tak môže pokles ich ceny prostredníctvom dostupnejších modelov a rozvoj nabíjacích staníc ako aj samotnej technológie nabíjania. Do tej doby budú u zákazníkov populárnejšie klasické autá a hybridný pohon.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Technológia z futuristických filmov je tu. Hypershell dá tvojim nohám výkon 1 000 W
Umelá inteligencia, vodík a dizajn. Yamaha ukázala, ako bude vyzerať jazda o 5 rokov
Elektromobily dostanú najpraktickejšiu funkciu. Giganti sa spojili, aby definitívne zrušili spaľováky
Z 0 na 100 za 2,5 sekundy a bez kvapky benzínu. Ferrari odhalilo brutálne parametre svojho prvého EV
Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Postavili najväčšiu loď sveta s úžasným pohonom
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Renomovaný kardiológ odhalil 7 obľúbených potravín, ktoré ťa pomaly zabíjajú. Nejedol by ich, ani keby mu zaplatili
„Z tatranského tigra sme sa stali zmäteným mačiatkom,“ varuje expert. Slováci sedia na historickom objeme peňazí
Existuje alternatíva voči vláde? Prieskum ukázal, že Slovensko je rozdelené, prekvapili najmä voliči Hlasu
Pellegrini prvýkrát prehovoril o pôžičke od sestry. „Nie je oligarcha. Som rád, že mi mohla požičať“
Hororový večer v Bratislave: Plamene zachvátili bytovku, požiar si podľa starostu vyžiadal jednu obeť
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Nikde na svete sa to ešte nestalo. Dáta z Nórska lámu všetky rekordy v elektromobilite
- Elektromobily dostanú najpraktickejšiu funkciu. Giganti sa spojili, aby definitívne zrušili spaľováky
- Legendy na kolesách. Toto je TOP 8 áut od zaniknutých automobiliek, ktoré predbehli dobu
- Vyriešili najväčší zlozvyk vodičov na diaľnici. Slovákom hrozí pokuta za činnosť, ktorú robia denne
- Technológia z futuristických filmov je tu. Hypershell dá tvojim nohám výkon 1 000 W
-
- Legendy na kolesách. Toto je TOP 8 áut od zaniknutých automobiliek, ktoré predbehli dobu
- Elektromobily dostanú najpraktickejšiu funkciu. Giganti sa spojili, aby definitívne zrušili spaľováky
- Nikde na svete sa to ešte nestalo. Dáta z Nórska lámu všetky rekordy v elektromobilite
- Vyriešili najväčší zlozvyk vodičov na diaľnici. Slovákom hrozí pokuta za činnosť, ktorú robia denne
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Postavili najväčšiu loď sveta s úžasným pohonom
-
- Vyriešili najväčší zlozvyk vodičov na diaľnici. Slovákom hrozí pokuta za činnosť, ktorú robia denne
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Postavili najväčšiu loď sveta s úžasným pohonom
- Legendy na kolesách. Toto je TOP 8 áut od zaniknutých automobiliek, ktoré predbehli dobu
- Nikde na svete sa to ešte nestalo. Dáta z Nórska lámu všetky rekordy v elektromobilite
- Policajti to ignorujú a riziko narastá. Vodičov začalo za volantom ohrozovať niečo horšie ako mobily
Dátové centrá miznú pod vodou. Čína objavila spôsob, ako znížiť spotrebu energie o 90 %
Toto nemá ešte nikto. Kia spúšťa technológiu, ktorá ukáže pravdu o batérii EV v reálnom čase
Má vraj extrémny dolet. KĽDR predstavila najvýkonnejší jadrový zbraňový systém, aký kedy vyvinula
Umelá inteligencia ukazuje svoju temnú stránku. Firmy chceli ušetriť, namiesto toho zaplatili tvrdú daň
Podvodník ho prevedčil po 5 hodinách hovoru: Slovák prišiel o 55 000 eur, zavolal mu falošný policajt
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP