Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Faceliftovaný Model S a Model X od Tesly neprináša iba drobné dizajnové zmeny, ale obe autá prichádzajú aj s novinkami po technickej stránke. Video na Twitteri zachytáva, ako funguje prepínanie jazdných režimov vpred a vzad v prípade, že si ich chce vodič prepínať manuálne. Na video upozornil portál Electrek.

Nový Model S a Model X opäť posúvajú úroveň autonómnej jazdy. Vodič vôbec nemusí využívať pokročilého asistenta FSD (Full Self Driving), aby si mohol naplno vychutnať pocit, kedy auto rozmýšľa a predvída za neho.

NEPREHLIADNI
Tesla Model S v 7-miestnom prevedení je znovu realitou, dizajnom sa vymykajú všetkým štandardom

Narážame totiž na volič prevodovky, ktorý v nových Teslách chýba. Nenachádza sa v nich žiadna páčka ani gombíky na prepínanie smeru jazdy. Okamžite po predstavení si fanúšikovia tento detail všimli a padla preto otázka, ako si bude vodič voliť smer jazdy? Odpoveď je „nijak“.

Tesla

Nový Model S a Model X totiž dokáže predvídať a sám vyhodnotiť, či chce ísť vodič vpred, alebo vzad v závislosti od toho, čo auto vidí v okolí. Ak sa teda za autom nachádza prekážka, zvolí režim jazdy vpred a naopak. Niekedy ale jednoducho vodič bude chcieť cúvať aj napriek tomu, že auto za sebou vidí prekážku, ktorá však môže byť ďalej a vodič by sa k nej chcel ešte viac priblížiť. Čo v takomto prípade? Riešenie je zachytené na videu Michaela Hsua.

Výber režimu jazdu na dotykovej obrazovke

Legislatívne zatiaľ nie je povolené, aby auto úplne samé volilo smer jazdy bez možnosti zásahu vodiča do tohto rozhodovania. Preto bolo od začiatku jasné, že voľba jazdných režimov manuálnym spôsobom prebieha na centrálnej dotykovej obrazovke. Až doposiaľ sme však nevedeli, či sa táto funkcia nachádza skrytá niekde v menu, alebo bude pre vodiča stále viditeľná a vždy dostupná.

Na základe videa už vieme povedať, že správna je tá druhá možnosť. Na ľavej strane displeja sa nachádza malá ikona auta a jej potiahnutím smerom nahor a nadol sa vyberá režim jazdy vpred, respektíve vzad. Táto ikona je na displeji vždy viditeľná, vodič tak má neustále prístup k manuálnemu výberu jazdného režimu.

Ako podotýka portál InsideEVs, v tomto prípade ale musí vodič pri zmene jazdného režimu odvrátiť zrak z cesty na displej, to však podľa nás nepredstavuje žiaden problém. Predsa len, režim jazdy sa mení v momente, keď vozidlo stojí, vodič sa tak vtedy nemusí sústrediť na cestu a odvrátenie zraku z vozovky nepredstavuje žiadne riziko.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú