Bankrot nevadí. Ešte je šanca zachrániť elektromobil, ktorý mesiace netreba nabíjať
Príbeh spoločnosti Lightyear sa až do začiatku tohto roka vyvíjal rozprávkovo. Pár týždňov po spustení výroby prvého solárneho elektromobilu Lightyear 0 ale musela spoločnosť vyhlásiť bankrot dcérskej firmy Atlas Technologies, ktorá bola zodpovedná za sériovú výrobu.
Spoločnosť vtedy upresnila, že to neznamená koniec značky Lightyear. Chcú sa naďalej zamerať na iné modely, predovšetkým na lacnejší Lightyear 2, ktorý sa má uviesť na trh v roku 2025. Teraz spoločnosť Lightyear na svojom webe zverejnila pozitívnu správu a projekt tak môže pokračovať ďalej.
Investori zachránili ambiciózny solárny elektromobil pre masy
Model Lightyear 2 má byť na rozdiel od Lightyear 0 solárnym elektromobilom pre masy. To znamená, že bude lacný a tým pádom by mohol zožať aj podstatne väčší úspech.
Zakladateľ Lightyear, Lex Hoefsloot uviedol, že nová individuálna skupina investorov vložila do firmy potrebných 8 miliónov eur a to iba za jeden jediný deň. To by mal byť dostatok peňazí na to, aby spoločnosť dokončila vývoj modelu Lightyear 2 a pripravila ho na sériovú výrobu.
Spoločnosť, ako aj investori sú si istí, že solárny elektromobil, ktorý nie je závislý na dodávkach elektrickej energie, má obrovský potenciál. Ak sa ho podarí dostať medzi širšie publikum, úspech firmy v budúcnosti je zaručený.
Dobrou správou je aj fakt, že nová spoločnosť, ktorá vznikne za účelom pokračovania vo vývoji Lightyear 2, získa aj všetky duševné vlastníctva skrachovanej firmy Atlas Technologies. Spoločnosti Lightyear to prisľúbil CEO investičnej spoločnosti Invest-NL, ktorá minulý rok takisto investovala do firmy Lightyear a projektu stále verí a ktorá aktuálne vedie konzorcium bývalých držiteľov záložného práva na duševné vlastníctvo.
Lightyear 2 môže byť revolúciou automobilového priemyslu
Pripravovaný Lightyear 2 má priniesť najmä cenovú revolúciu a dovoliť si ho bude môcť prakticky každý. Pri cenách dnešných klasických elektromobilov nie je suma 40 000 € nijak závratne vysoká, práve naopak. Za auto, ktoré stačí podľa výrobcu nabíjať trikrát menej než konvenčný elektromobil, je to veľmi dobrá cena.

Automobilka na svojom webe uvádza, že Lightyear 2 by mal zvládnuť prejsť medzi dvomi nabíjaniami až 800 km. Veľkú časť energie totiž dokáže počas dňa získať zo Slnka. Tento dojazd sa tak bude pravdepodobne počítať pri nižších denných nájazdoch a nie pri dlhej trase „na jeden záťah“.
Pri veľmi krátkych denných nájazdoch je však teoreticky možné, že elektromobil nebude treba nabíjať takmer vôbec podobne, ako je to pri modeli Lightyear One.
Rovnaký nápad mali viacerí
Cestou efektivity sa vydal aj Mercedes so svojim modelom Vision EQXX, ktorý dosahuje vďaka hneď niekoľkým inovatívnym riešeniam a neuveriteľnej aerodynamike dojazd cez 1 000 km, pričom pri experimentoch dokázalo auto uraziť aj o niekoľko stoviek km viac. Aj Vision EQXX je navyše vybavený solárnou strechou, ktorá predlžuje dojazd na jedno nabitie o približne 25 km.

V momente bankrotu spoločnosť oznámila, že už eviduje vyše 60 000 predobjednávok na tento solárny elektromobil. Zostáva už iba dúfať, že to s Lightyear 2 nedopadne rovnako, ako s luxusnejším súrodencom.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Jazdí skvelo, nabíja extrémne rýchlo. Nová Kia je „raketa” na kolesách, ale čo z toho, keď sa do nej nezmestíš
Stojí len 10 000 eur a ponúka solídny dojazd. Čínsky elektromobil zbúra trh, možno príde aj do Európy
Mercedes už testuje batérie, ktoré zmenia svet. Ponúknu dojazd vyše 1 000 kilometrov na 1 nabitie
Honda zaskočila svet. Prehliadaný pohon je teraz o 92 % výkonnejší a stojí o polovicu menej
Státisícové Ferrari nemalo šancu. Nová Kia za „drobné" ho v pretekoch rozdrvila (VIDEO)
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Plat až 3 500 eur a množstvo benefitov. Sociálna poisťovňa hľadá ľudí na viaceré pozície
Endokrinologička varuje: Sociálne siete nabádajú Slovákov, že za každou ich ťažkosťou je kortizol
Zomrel legendárny herec a bavič Jiří Krampol. Mal 87 rokov
Na Slovensko dorazia ďalšie búrky a silný lejak. Experti vydali výstrahy pred povodňami (PREDPOVEĎ)
Psychológovia odhalili recept na kvalitný spánok. Zaberá aj na letné horúčavy
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Nemci môžu spasiť Európu. Prišli na geniálny spôsob, ako „vyťažiť“ nedostatkovú surovinu budúcnosti
- Jazdí skvelo, nabíja extrémne rýchlo. Nová Kia je „raketa” na kolesách, ale čo z toho, keď sa do nej nezmestíš
- Státisícové Ferrari nemalo šancu. Nová Kia za „drobné“ ho v pretekoch rozdrvila (VIDEO)
- Stojí len 10 000 eur a ponúka solídny dojazd. Čínsky elektromobil zbúra trh, možno príde aj do Európy
- Najväčší pokrok dekády museli zošrotovať. Elektromobilmi sme mohli jazdiť už dávno, doplatili na chybu
-
- Nemci môžu spasiť Európu. Prišli na geniálny spôsob, ako „vyťažiť“ nedostatkovú surovinu budúcnosti
- Jazdí skvelo, nabíja extrémne rýchlo. Nová Kia je „raketa” na kolesách, ale čo z toho, keď sa do nej nezmestíš
- Stojí len 10 000 eur a ponúka solídny dojazd. Čínsky elektromobil zbúra trh, možno príde aj do Európy
- Najväčší pokrok dekády museli zošrotovať. Elektromobilmi sme mohli jazdiť už dávno, doplatili na chybu
- Honda zaskočila svet. Prehliadaný pohon je teraz o 92 % výkonnejší a stojí o polovicu menej
-
- Elektrický Volkswagen prešiel 160 000 kilometrov. To, čo sa stalo s jeho batériou, prekvapilo odborníkov
- Európska únia opäť zaťala do živého. Chystá návrh, ktorý prinúti časť ľudí kupovať len elektromobily
- Slovákom hrozí pokuta 5800 €. Tento zlozvyk za volantom ťa vyjde poriadne draho
- Honda zaskočila svet. Prehliadaný pohon je teraz o 92 % výkonnejší a stojí o polovicu menej
- Váži iba 13 kg, no má neuveriteľný výkon. Divízia Mercedesu vyvinula elektromotor, ktorý zmení svet
Slovensko zažije krvavý Mesiac. Blíži sa veľké úplné zatmenie
Po 50 rokoch čakania to prišlo. Petržalka má konečne svoju električku
Európska raketa, ktorá bude strážiť Zem, vyletela do kozmu. Jej misia je kľúčová pre budúcnosť planéty
Slovensko čaká solárny megaprojekt. Chcú postaviť obrovské elektrárne, majú dodať energiu tisícom domácností
Predaj elektromobilov vo svete prudko stúpol. Čína vedie elektrické preteky, Európa naberá dych
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP