Bankrot nevadí. Ešte je šanca zachrániť elektromobil, ktorý mesiace netreba nabíjať
Príbeh spoločnosti Lightyear sa až do začiatku tohto roka vyvíjal rozprávkovo. Pár týždňov po spustení výroby prvého solárneho elektromobilu Lightyear 0 ale musela spoločnosť vyhlásiť bankrot dcérskej firmy Atlas Technologies, ktorá bola zodpovedná za sériovú výrobu.
Spoločnosť vtedy upresnila, že to neznamená koniec značky Lightyear. Chcú sa naďalej zamerať na iné modely, predovšetkým na lacnejší Lightyear 2, ktorý sa má uviesť na trh v roku 2025. Teraz spoločnosť Lightyear na svojom webe zverejnila pozitívnu správu a projekt tak môže pokračovať ďalej.
Investori zachránili ambiciózny solárny elektromobil pre masy
Model Lightyear 2 má byť na rozdiel od Lightyear 0 solárnym elektromobilom pre masy. To znamená, že bude lacný a tým pádom by mohol zožať aj podstatne väčší úspech.
Zakladateľ Lightyear, Lex Hoefsloot uviedol, že nová individuálna skupina investorov vložila do firmy potrebných 8 miliónov eur a to iba za jeden jediný deň. To by mal byť dostatok peňazí na to, aby spoločnosť dokončila vývoj modelu Lightyear 2 a pripravila ho na sériovú výrobu.

Spoločnosť, ako aj investori sú si istí, že solárny elektromobil, ktorý nie je závislý na dodávkach elektrickej energie, má obrovský potenciál. Ak sa ho podarí dostať medzi širšie publikum, úspech firmy v budúcnosti je zaručený.
Dobrou správou je aj fakt, že nová spoločnosť, ktorá vznikne za účelom pokračovania vo vývoji Lightyear 2, získa aj všetky duševné vlastníctva skrachovanej firmy Atlas Technologies. Spoločnosti Lightyear to prisľúbil CEO investičnej spoločnosti Invest-NL, ktorá minulý rok takisto investovala do firmy Lightyear a projektu stále verí a ktorá aktuálne vedie konzorcium bývalých držiteľov záložného práva na duševné vlastníctvo.
Lightyear 2 môže byť revolúciou automobilového priemyslu
Pripravovaný Lightyear 2 má priniesť najmä cenovú revolúciu a dovoliť si ho bude môcť prakticky každý. Pri cenách dnešných klasických elektromobilov nie je suma 40 000 € nijak závratne vysoká, práve naopak. Za auto, ktoré stačí podľa výrobcu nabíjať trikrát menej než konvenčný elektromobil, je to veľmi dobrá cena.

Automobilka na svojom webe uvádza, že Lightyear 2 by mal zvládnuť prejsť medzi dvomi nabíjaniami až 800 km. Veľkú časť energie totiž dokáže počas dňa získať zo Slnka. Tento dojazd sa tak bude pravdepodobne počítať pri nižších denných nájazdoch a nie pri dlhej trase „na jeden záťah“.
Pri veľmi krátkych denných nájazdoch je však teoreticky možné, že elektromobil nebude treba nabíjať takmer vôbec podobne, ako je to pri modeli Lightyear One.
Rovnaký nápad mali viacerí
Cestou efektivity sa vydal aj Mercedes so svojim modelom Vision EQXX, ktorý dosahuje vďaka hneď niekoľkým inovatívnym riešeniam a neuveriteľnej aerodynamike dojazd cez 1 000 km, pričom pri experimentoch dokázalo auto uraziť aj o niekoľko stoviek km viac. Aj Vision EQXX je navyše vybavený solárnou strechou, ktorá predlžuje dojazd na jedno nabitie o približne 25 km.

V momente bankrotu spoločnosť oznámila, že už eviduje vyše 60 000 predobjednávok na tento solárny elektromobil. Zostáva už iba dúfať, že to s Lightyear 2 nedopadne rovnako, ako s luxusnejším súrodencom.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Zabudnutá značka áut sa vytratila zo slovenských ciest. Teraz chystá čudný model s dojazdom 1800 km

Slávna japonská automobilka prehlbuje krízu. Jej skvelý elektromobil ľudia nechcú, spasí ju už len zázrak

Výmysel Číňanov: Benzínové zariadenie dáva elektromobilom dojazd 1 400 km a nabíjanie za 12 minút

Ďalší európsky štát dáva zbohom spaľovákom. Do elektromobilov naleje stovky miliónov eur

Európania nastavili zrkadlo elektromobilom: Toto je hlavný dôvod, prečo ich ľudia nekupujú
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Sociálna poisťovňa odhalila, ako mať vyšší dôchodok. Slovákom pomôže staré vysvedčenie
PREMIUMŠtát si od januára 2026 posvieti na firmy: Ako si vyplácať peniaze z s. r. o. a kedy zvážiť prechod na živnosť?
PREMIUM„Varíme sa tu ako žaby.“ Slovenské firmy zvažujú odchod do Česka, vadí im neistota aj politické napätie

Pacienta, ktorý nezaplatí, musia odmietnuť: Zamestnanci bratislavskej nemocnice odhalili problémy

Legenda svetového bankovníctva varuje pred budúcnosťou Európy. „Máte reálny problém,“ odkazuje Jamie Dimon
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Z tohto nového radaru si ľudia trhajú vlasy. Vodičov zarazilo, keď zistili, ako funguje
- Toto sú najväčší „žrúti” elektrickej energie aj slovenských domácností. Víťaz ťa prekvapí
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
- Zabudnutá značka áut sa vytratila zo slovenských ciest. Teraz chystá čudný model s dojazdom 1800 km
- Slováci chcú palivo budúcnosti, je lacnejšie ako elektromobily. Má len jeden veľký problém
-
- Toto sú najväčší „žrúti” elektrickej energie aj slovenských domácností. Víťaz ťa prekvapí
- Slováci chcú palivo budúcnosti, je lacnejšie ako elektromobily. Má len jeden veľký problém
- Z tohto nového radaru si ľudia trhajú vlasy. Vodičov zarazilo, keď zistili, ako funguje
- Zabudnutá značka áut sa vytratila zo slovenských ciest. Teraz chystá čudný model s dojazdom 1800 km
- Slávna japonská automobilka prehlbuje krízu. Jej skvelý elektromobil ľudia nechcú, spasí ju už len zázrak
-
- Toto sú najväčší „žrúti” elektrickej energie aj slovenských domácností. Víťaz ťa prekvapí
- Z tohto nového radaru si ľudia trhajú vlasy. Vodičov zarazilo, keď zistili, ako funguje
- Slováci chcú palivo budúcnosti, je lacnejšie ako elektromobily. Má len jeden veľký problém
- Výmysel Číňanov: Benzínové zariadenie dáva elektromobilom dojazd 1 400 km a nabíjanie za 12 minút
- Slávna japonská automobilka prehlbuje krízu. Jej skvelý elektromobil ľudia nechcú, spasí ju už len zázrak
Už nevedia, čo by ešte zakázali občanom. Rusko chce blokovať volania z „nepriateľských“ krajín
Automobilový sektor dosiahol najslabší výsledok za dva roky. Slovenský priemysel sa vracia k poklesu
EÚ sa dohodla na kľúčovom klimatickom cieli. Čisté emisie sa majú znížiť o 90 % do roku 2040
Autá z Číny si podmaňujú ďalší trh. Susedná krajina zmenila názor a európske značky sú pod tlakom
Slováci zaspali digitálny novovek. Až 66 % z nás robí na webe najnebezpečnejší zlozvyk
Stopka je definitívna: Európa urýchľuje zákaz dovozu ruského plynu
Rok 2025 vystrašil vedcov. Zem pokračuje v špirále otepľovania, počasie je čoraz extrémnejšie
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Sociálna poisťovňa odhalila, ako mať vyšší dôchodok. Slovákom pomôže staré vysvedčenie
PREMIUMŠtát si od januára 2026 posvieti na firmy: Ako si vyplácať peniaze z s. r. o. a kedy zvážiť prechod na živnosť?
PREMIUM„Varíme sa tu ako žaby.“ Slovenské firmy zvažujú odchod do Česka, vadí im neistota aj politické napätie

Pacienta, ktorý nezaplatí, musia odmietnuť: Zamestnanci bratislavskej nemocnice odhalili problémy

