Autonómne systémy áut majú problém. Nepresne rozoznajú ľudí s tmavšou pokožkou
Moderné automobily sú vybavené mnohými špičkovými asistentmi a technológiami, ktoré majú priniesť ešte viac bezpečnosti a komfortu na cestách. Vedci teraz odhalili, že systémy, ktoré umožňujú autonómne riadenie áut, nie sú pri rozpoznávaní ľudí na ceste vždy rovnako spoľahlivé.
Rozpoznávanie prekážok, značiek, okoloidúcich áut, motoriek, kamiónov, či ľudí prechádzajúcich cez cestu, je dnes v možnostiach vyspelých autonómnych systémov, ktoré dokážu na základe špičkového softvéru samostatne riadiť autá. Nič však nie je dokonalé, a to platí aj v tomto prípade, informoval Futurism.
Autonómne systémy v autách sa majú ešte čo učiť
Vedci z Georgia Institute of Technology skúmali problémy ôsmich modelov umelej inteligencie, ktoré sú súčasťou moderných autonómnych systémov. Výsledky zverejnili na portáli arXiv. Vybrané modely boli testované pomocou fotiek chodcov v 2 kategóriách podľa hodnotenia ich kože na základe Fitzpatrickovej škály, ktorá klasifikuje farbu ľudskej kože. Umelá inteligencia však vedcov prekvapila, keď nedokázala spoľahlivo rozoznať fotografie ľudí s poslednými troma najtmavšími odtieňmi pokožky na škále 4 až 6, informoval portál Mashable.

Nenechaj si ujsť
Na svete je stránka, kde umelá inteligencia vytvára nekonečne veľa falošných tvárí
Celková spoľahlivosť umelej inteligencie sa znížila v týchto prípadoch až o 5 %, čo môže znamenať v reálnych podmienkach aj to, že by si autonómny systém chodca na ceste jednoducho nevšimol a došlo by k nehode. Vedci pritom zohľadnili aj rôzne faktory ako napríklad, či bola fotografia zachytená cez deň, alebo v noci a podobne. Takéto výsledky však zrejme nečakali. Autonómne systémy sa tak majú podľa ich výskumu ešte v čom zlepšovať. Stále platí, že umelá inteligencia sa učí zo vstupných dát.
Jedným z účinných riešení tohto problému môže byť aj podľa výskumníkov učenie umelej inteligencie na základe viacerých fotografií ľudí s tmavšou pokožkou. Čím viac dát budú mať autonómne systémy k dispozícii, tým presnejšie budú môcť rozoznať objekt pred nimi. Tento zásadný problém je pritom potrebné vyriešiť čo najrýchlejšie, pretože sa s autonómnym riadením áut budeme stretávať čoraz častejšie.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Prémiové funkcie, skvelá výdrž aj nízka cena. Toto je TOP 9 smart hodiniek na trhu

Nepotrebujú kyslík a vyrábajú elektrinu. Objavili baktérie, ktoré spasia svety

Zbrojársky boom na východe Slovenska. Tatra tu vyrobí tisíce vojenských vozidiel pre ázijský štát

Musia okamžite konať. Známu automobilku čaká kvôli elektromobilom strata až 19,5 miliárd dolárov

Muskove technologické impérium kolabuje. Stratil miliardy, a to najhoršie ešte len príde
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Spoľahli sa na Teslu, dočkali sa bankrotu. Holandská firma uverila Muskovi
- Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku
- Za hodinu je schopná dobiť 2 000 km dojazdu. Číňania otestovali extrémnu batériu pre EV
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
-
- Spoľahli sa na Teslu, dočkali sa bankrotu. Holandská firma uverila Muskovi
- Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku
- Za hodinu je schopná dobiť 2 000 km dojazdu. Číňania otestovali extrémnu batériu pre EV
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Spoľahli sa na Teslu, dočkali sa bankrotu. Holandská firma uverila Muskovi

