Automobilky v EÚ: Zopár už splnilo kritické emisné normy, niektoré však majú stále veľký problém
Nová analýza agentúry Transport and Environment (T&E) ukazuje, že elektromobily v tomto roku rapídne zvýšia svoj trhový podiel aj vďaka prísnejším emisným normám EÚ. Niektoré automobilky už dokonca majú emisné normy pre rok 2020 splnené.
Predaj elektromobilov v roku 2020 zažíva obrovský rozmach. Agentúra T&E uvádza, že ich podiel na trhu s automobilmi bude ku koncu tohto roka dosahovať 10 %, pričom do konca roka 2021 ich má byť až 15 %. Odborníci sa ale obávajú, že vývoj a predaj elektromobilov sa po budúcom roku spomalí, nakoľko Európska únia stanovila pre najbližšie desaťročie pomerne laxné ciele emisných noriem.
Práve emisné normy majú byť tým faktorom, pre ktorý mnohé automobilky začali tlačiť elektromobilitu do popredia. Julia Poliscanova z agentúry T&E uviedla, že v budúcom roku bude každé siedme predané vozidlo plug-in hybrid.
Zopár automobiliek už normy splnilo
Skvelou správou je, že niektoré automobilky už majú emisné normy pre rok 2020 splnené. Na základe štatistík z predajov v prvej polovici roka 2020, splnili normy skupiny PSA, Volvo, FCA-Tesla a BMW.
O približne 2 g CO2 na kilometer zatiaľ oproti normám zaostávajú automobilky Renault, Nissan, Toyota, Mazda a Ford. Automobilke Renault pomohol v tomto roku najmä úspech elektromobilu Zoe, ktorý im prilepšil až o 15 g CO2 na kilometer.
Oproti normám však výraznejšie zaostávajú európski giganti ako Volkswagen (5 g CO2/km) či Daimler (9 g CO2/km). Normy zatiaľ nespĺňa ani Hyundai (7 gramov CO2/km) a Kia (3 g CO2/km). Najhoršie je na tom automobilka Land Rover Jaguar, ktorá oproti normám zaostáva až o 13 g CO2 na kilometer.
Prísnejšie normy môžu tlačiť vývoj vpred
Ak chceme vývoj elektromobility udržať na priaznivom a rýchlom vzostupe, podľa agentúry T&E je potrebné v najbližšom desaťročí reevidovať a sprísniť emisné normy, aby boli automobilky neustále nútené predávať viac „zelených“ vozidiel.
Nenechaj si ujsť
Ďalšia verzia elektrického Fiat 500 predstavená. Má vlastnosť, ako žiadne iné auto
Odborníci sú tiež názoru, že plug-in hybridy by mali byť zakázané, pretože ich majitelia využívajú elektrický pohon len minimálne. Automobilky si údajne takýmito autami umelo znižujú produkciu emisií, ktoré môžu byť v skutočnosti až 4-krát vyššie.
T&E uvádza, že zákaz predaja vozidiel so spaľovacími motormi, a teda aj plug-in hybridmi, by mal prísť do platnosti najneskôr do roku 2035.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Nový radar s AI zarazil vodičov. Nemeria však rýchlosť, dáva mastné pokuty za niečo úplne iné
Klinec do rakvy spaľovákom. Elektrický Mercedes prešiel v teste viac ako 1300 km bez nabíjania
Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Slováci prídu o 3 dni pracovného pokoja. Po kritike opozície a cirkvi je v hre náhrada za 6. január
Rusko simulovalo raketový útok na Poľsko. Vojenské cvičenie Zapad-2025 vyvolalo obavy z eskalácie v NATO
Dvojdňová opica nie je výmysel: Vedci odhalili prečo po tridsiatke trpíš dlhšie. Odporúčajú 4 metódy, ako jej predísť
Počas hádky bodla žena muža kuchynským nožom, zraneniam počas prevozu vrtuľníkom podľahol
Dráma na letisku v Krakove: Charterové lietadlo zo Slovenska po pristátí zišlo z dráhy so 190 cestujúcimi na palube
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
- Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Automobilky tvrdo zatlačili na Brusel. Ursula von der Leyen jasne prehovorila o zákaze spaľovákov
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Európske automobilky sa otriasajú. Šéf Stellantisu poslal Bruselu tvrdý odkaz, čas sa kráti
- Nemci na diaľnici prekvapili: Hoci môžu jazdiť neobmedzenou rýchlosťou, toto je realita
Nenápadný faktor nás oberá o miliardy eur: Európska únia je pod tlakom extrémnych javov, ničia ekonomiku štátov
Slováci v tom majú jasno: Táto vec najviac znečisťuje ovzdušie v našej krajine
Americký gigant má na krku vážny problém. Na pôde východnej mocnosti porušil dôležitý zákon
Izolujú sa od sveta. Táto krajina svoj jadrový status zakotvila v zákone, Západ je v obavách
Klimatický šok: Fosílne palivá ich devastujú, verný spojenec Západu stojí pred nezvratnou skazou
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP